Høyttalere Klipsch RP-500M vs Quad S-2

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Hei. Jeg har litt lyst på noe nytt som kan oppgradere lyden på anlegget mitt. Er egentlig ganske fornøyd i dag, men dere vet... Å få enda litt bedre lyd skader ikke.

Har nå Bluesound Powernode 2i og Klipsch RB-51. All musikk går via Spotify Connect.

Har søkt, lest og, ja, hørt på YouTube... En interessant kandidat er Quad S-2. Vil det være en oppgradering, uten tap av dynamikken og alt det andre som er så bra med Klipsch? Jeg har dessverre ikke mulighet å lytte til dem før eventuelt kjøp. Så det blir et sjansespill uansett. Det er ikke spesielt kjente høyttalere, men kanskje noen tilfeldigvis har hørt de og har kvalifiserte meninger om dem?

Eller er Klipsch RP-500M et sikrere og bedre alternativ?
 
Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
Quad S2 er sikkert en mer elegant høyttaler enn noen Klipsch RB / RP noensinne har vært. Like sikkert er det at den ikke kommer til å matche den angrepsviljen, hurtigheten, dynamikken og råskapen Klipsch rår over. Det er i grunn ingen i prisklassen som gjør akkurat Klipsch' spesialfelt dem etter. Går du en del opp i pris, vil du finne interessante konkurrenter som også er i nærheten dynamisk sett, men ofte vil de også kreve noe mer av forsterkeren.

Det finnes en rekke flotte, betalbare stativhøyttalere som kan utfordre Klipsch på det aller meste, men altså ikke akkurat på den villskapen de leverer. Så du må nok fire på noen krav for å oppnå noen andre. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: pp

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Klipschene er vel sant å si de eneste budsjetthøyttalerne jeg har likt (over tid) i heimen siden jeg kjøpte mitt første hifi-anlegg i ca 1994.... De har noe spesielt over seg. En "snert" og driv, f.eks i pinaoet, eller mer korrekt sagt det du lister opp Håkon :) Bånddiskanten er vel det som lokker mest med S-2, samt en god pris akkurat nå på litt over 6K for paret. Det er vel halv pris, og vel så det. Men jeg får ta noen runder med meg selv.
 
Topp Bunn