Ønsker anbefaling Klipsch RF-7I, Midgard Oberon 6.1, ny Preamp ønskes, men hvilken?

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Innlegg
774
Antall liker
911
Hei på dere!

Har idag Klipsch RF-7I, disse drives av et par Oberon 6.1 et sett monoblokker som var svært populære da de kom, men idag er det mye negativt som spres om de av en eller annen grunn(kald, kjedelig osv osv). Disse får signal fra en Parasound P3 Halo fullbalansert signalvei fra en Abrahamsen A-DacII gjennom hele kjeden.

Grunnen til at jeg ønsker en ny preamp, er at hornene drar fram noen ordentlige skarpe og lange S-er under lytting på enkelte låter. Trommeslag og vokal(med s-lyden) blir skarpt.
Jeg vet at en ny preamp vil kunne bedre dette da jeg allerede har gjort et preamp bytte for et år siden. Denne gangen vurderes det rør!

Jeg ønsker helst å beholde mine Oberon 6.1 fordi de innehar så mye krefter og en bass som er så stram og slående at alle som kommer på demo får hakeslep og vondt i magen. Det samme liker jeg, godt med trøkk og driv. Har prøvd blant annet Parasound A21, denne ble for blaut..

Samtidig bruker jeg de til fest og morro innimellom på noen strømsultne festhøytalere, har tilgode å ha på en annen forsterker som hamler så godt opp med dem som det Midgardblokkene gjør. Har prøvd store PA-trinn blant annet, men de mister kontrollen..

Utgangsimpedansen på P3 Halo er 60Ohm, noe som igrunn passer ypperlig MA 6.1 som har 11kOhm inngangsimpedans.

Har noen prøvd Rørpre på ICE baserte forsterkere før? Hvilke resultater har dere fått? Noen andre som kjører MA og Klipsch sammen? Hvilke preamper bruker dere?

Jeg har sett litt på denne Cary Sp 03 som en god rørpre, den ligger igrunn i mitt prisleie, hvordan mener dere den vil fungere? Noen som har andre forslag om en god preamp til mitt oppsett?

En gang i fremtiden når jeg en gang blir ferdig med studiene konverterer jeg glatt til McIntosh, men med dagens økonomi og plass er ikke det aktuelt.
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Uten å være skråsikker så tror jeg nok mye av problemet ligger i ICE blokkene, mener å huske at da disse blokkene kom på markedet var de ikke direkte varmt anbefalt på Klipsch ihvertfall.
 
Topp Bunn