Klipsch KPT-904-LF modifisering?

Ivaols

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2004
Innlegg
1.190
Antall liker
507
Sted
Flekkerøy
Beveger meg ut på ukjent mark så har noen spørsmål før jeg finner frem saga. Lurer på å kappe bort enden på innsiden av bassrefleksrørene på et par Klipsch KPT-904-LF. Synes de spiller mer presist med fylte bassrefleksrør så det er slik som på bildet jeg bruker de uansett. Kassevolumet blir mindre siden kassen blir ca 20cm kortere. Kan det simuleres presist på forhånd hvilken effekt det vil få? Regner med det går litt ut over følsomhet? Deler de på 100hz så om de mister nivå i bunn skal det gå bra.

Kassen er tom inni. Hvilken effekt kan jeg forvente med å sette inn avstivninger og demping? Hvor mye? Har en del Flexi A og Lambda 39 liggende, kan det brukes? Disse tingene er reversibelt og jeg kommer til å teste selv med målinger og lytting. Værre hvis jeg angrer etter å ha kappet kassa... ;)
 

Vedlegg

Ivaols

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2004
Innlegg
1.190
Antall liker
507
Sted
Flekkerøy
Testet med demping i en av kassene. Alle sider utenom taket. Gjorde ikke store utslag på måling men som forventet noe ned i hver ende av frekvensspekteret. En dal mellom 400-500hz ble dypere så da gadd jeg ikke mer. Røsket ut alt, skrudde sammen og lytter videre.

Tør ikke kappe enden.. ;)
 
Topp Bunn