Klassisk; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    5.315
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    OOh: Telarc! Måtte justere volumet 3 ganger i løpet av de første 4 minuttene.
    Dettane var noe helt annet enn den M7-en jeg hørte på i går. Hadde ikke hørt Slatkins M2 tidligere, og har ofte vært litt såder fornøyd med dynamikk osv; så jeg kikket litt rundt, og denne er anbefalt bl a pga lyden, så da så. Foreløpig aldeles utmerket!
    folder.jpg

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.034
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Skulle gjerne hatt med meg den der, spesielt Finzi, som jeg aldri har hørt før. Mange gode venner i koret også, men kan ikke få med meg alt i disse tider.
    Nå snart haste avgårde for nye prøver, og to utsolgte julekonserter.

Ellers enig med flere her om Mahler 7, den kan være vrang, men jeg syns jeg kom inn i den etter å ha hørt den live i Concertgebouw. Ikke uvanlig forløp for meg med denslags musikk, Mahler åpner seg og får mer mening på konsert. Nå er jeg spesielt "belastet" med begeistring for soloen i åpningen, men likevel. 7eren opplever jeg som Mahlers mest nervøse, mest komplekse og mest moderne symfoni. Da må jeg vel spille litt av den før julesviskene repeteres. Tar en av de mange i hylla, ikke sikker om jeg har hørt på den før.
    1765281261007.png

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn