Klarte og ødelegge Platespilleren

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Kjøpte en Record Puck til min Pro-Ject debut III. Skulle enkelt og greit teste denne, og det viste seg at denne hadde litt for stramt/lite hull. Så når jeg slapp den forsiktig på så kilte den seg.. her var det tydelig micro mm for lite, for den skled helt ned til tallerken og der kilte den seg. Prøvde så forsiktig som jeg kunne og få den av igjen, men er desverre redd jeg ikke kalrte få denne av igjen uten og få lit skjevhet i akslingen eller noe slikt. Kan se at det er en svært liten sidesveis bevegelse i tallerken når den snurrer, er ikke mye, men akurat nok til at jeg klarer se det med blottet øye. og dette må jo påvirke under avspilling. har egentligt ikke sett om dette var slik ny også da, men mistenker at det er jeg som føkka det til for og si det slik.:( Så da børde jeg vel få meg en ny. Det er vel en aksling og en liten tallerken i en og samme del. Hva heter denne ? og hvor får jeg kjøpt ny slik?:(:(

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.313
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Høres rart ut at du ved å slippe den 15 mm låser den slik at den ikke lar seg løsne....

Har du forsøkt å vri den løs ved å ta tak i ytterkanten av tallerkenen og pucken, eller legge noe mellom og jekke med en skrutrekker ?

Kan du splitte puck'n med en baufil ?

Er den kjøpt i Norge kan du vel gå til forhandleren som solgte pucken og be de fikse det - feil toleranse er vel en fabriksjonsfeil, spesielt hvis det Project sin puck.

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Høres rart ut at du ved å slippe den 15 mm låser den slik at den ikke lar seg løsne....

Har du forsøkt å vri den løs ved å ta tak i ytterkanten av tallerkenen og pucken, eller legge noe mellom og jekke med en skrutrekker ?

Kan du splitte puck'n med en baufil ?

Er den kjøpt i Norge kan du vel gå til forhandleren som solgte pucken og be de fikse det - feil toleranse er vel en fabriksjonsfeil, spesielt hvis det Project sin puck.
Har fått den løs igjen, ja jeg ble overasket hvor fast den kilte seg på de 15mm, sier ikke at den satt så fast at jeg måtte bruke brekkjern for og få løs, men måtte ta tak med begge hendene rundt puck og brekke ganske hardt for og få løs, og jeg inbiller meg at LP spillere osv ikke liker denne type behandling:eek:
Vet heller ikke om det er jeg som forårsaket at det er sidesveis bevegelse i tallerken, kan jo være selve tallerken i denne prisklassen som ikke er 100%..eller det kan være akslingen som tallerken er tredd ned på... Pucken fikk noen runder med fint sandpapir så passet den bedre. Så at det kom noen små grader/riper på toppen av akslingen, så kan hende det var en liten ujevnhet igjen i hullet etter den har blitt borret på fabrikk, denne ujevnheten eller metall sponet kan ha kilt seg og når jeg prøvde ta den av igjen sørget for at det kilte seg enda mere. Ikke godt og si, og dette er ikke problemet nå lengre.

Tenker nå at jeg skal prøve og få fatt i ny slik aksling med den lille tallerken for sikkerhets skyld. Kan ikke se for meg den koster en formue...

Topp Bunn