kjetteri, falsk lære

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Det står en pakke på trappen min :)



 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Hva er oppi her da? Gråstein?



 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Ohh glede ;D

Gratulerer med ett par fine esker ;)
La bildene rulle på.

/jan
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Søte små Klipsch'er det ;)
Gratulerer igjen.
Hu har vært der også ja hehe.

/jan
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jepp, denne kan jeg koble kabler til.



 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Det er ikke noe småtterier det her



 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Horn #1





Horn #2





Da er det bare å hente bilen og få de inn i ny leilighet, så skal vi se om det ikke blir lyd i løpet av dagen ;D
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Gratulerer! Og du som "bare" skulle ha deg en liten søt rørforsterker! Man ser hvor du vendes!
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Nå har jeg iallefall rør og horn da... så det går riktig vei dette her :)
 

kalle

Medlem
Ble medlem
01.03.2005
Innlegg
42
Antall liker
0
Gratulerer med nye "ekte" Klipschhøytalere ;)

MVH
 
M

marsboer

Gjest
Ser ut som no gammalt ræl ;D Men du blir sikkert fornøyd siden du gikk for akkurat denne høytaleren!
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
marsboer skrev:
Ser ut som no gammalt ræl ;D Men du blir sikkert fornøyd siden du gikk for akkurat denne høytaleren!
Forsterkeren ser jo også ut som no gammalt ræl; må ha noe som står i stil da ;) Og ja - jeg blir mer og mer fornøyd, de trenger litt innspillingstid, men det løsner litt både oppe og nede nå selv etter bare 5-6 timer med spilling.

kalle skrev:
Gratulerer med nye "ekte" Klipschhøytalere ;)
MVH
Ja, da ble jeg også med i klubben..
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Sånn da var de oppe og spiller i ny stue.





Det er mye furu her, og det er heldigvis bare midlertidig til nytt hus står ferdig. Jeg må si at det var en del mere lyd i disse med sine 99dB/1W kontra Snell KIII's 90dB/1W - MAE-SET1 har ingen problemer med å drive disse - og det er jeg jo glad for :)
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
mteinum skrev:
Sånn da var de oppe og spiller i ny stue.





Det er mye furu her, og det er heldigvis bare midlertidig til nytt hus står ferdig. Jeg må si at det var en del mere lyd i disse med sine 99dB/1W kontra Snell KIII's 90dB/1W - MAE-SET1 har ingen problemer med å drive disse - og det er jeg jo glad for :)
Ser knallbra ut :)
Og førsteinntrykket ?

/jan
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.100
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28


Det ble nevnt "gammelt ræl" litt lenger opp...................
Hva er passende å si om "stereobenken" din ;)

Nå er jeg jammen fristet til å høre på anlegget ditt Morten. Plinger når jeg er i nærheten.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
JanR skrev:
Ser knallbra ut :)
Og førsteinntrykket ?

/jan
De er veldig fine ja. Når det gjelder lyden så må de nok ha noen timer med innspilling. Jeg merker at det er mye mere kropp i disse enn Snell's (KIII) - så lyden virker på den måten større, det er mere pondus og autoritet og de fyller opp stua med lyd uten noen problemer i det hele tatt.

Rett ut av boksen så var bassen noe slank, etter en 3-4 timer så begynner denne å løsne - trenger sikkert en god del mere tid - men det jeg hører er bra. Det er ikke så mye sub bass, men den bassen som er der er kjapp. Den groover veeeeldig ;) Jeg syntes MFSL utgaven av Steely Dan's Aja [UDCD 515] låt litt tynt på Snell, men nå virker det mye bedre. Til musikk så duger denne bra, skal du bruke den til film så tenker jeg at en sub kan med fordel kombineres, men det er basert på lyden fra dem idag.

Går vi opp til mellomtone diskant så må jeg si at den banker RF-82. Dette blir veldig subjektivt og jeg vet heller ikke hvor lenge de RF-82 boksene var innspilt, og det var på en annen forsterker. Men, det jeg følte manglet i mellomtonen på RF-82 er definitivt tilstede på Heresy III.

Den har ikke helt samme soundstage som RF-82, men det skjer noe her også. Selv etter noen timers spilling så begynner det å løsne litt i toppen og lydbildet brer seg utover sakte men sikkert - den vokser!. Jeg lurer veldig på hvordan dette vil bli etter noen uker.

Audiomix skrev:
Det ble nevnt "gammelt ræl" litt lenger opp...................
Hva er passende å si om "stereobenken" din ;)

Nå er jeg jammen fristet til å høre på anlegget ditt Morten. Plinger når jeg er i nærheten.
*kremt* det var en de forrige leieboerne *glemte* å ta med seg. Den blir nok byttet ut når nytt hus/loftstue står ferdig der disse kommer til å stå. Og det er bare å ringe (jeg må bare få hentet vannkoker og presskanne fra den andre leiligheten først...)

Morten
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Du høres fornøyd ut og syns jeg ser ett stort glis der også ;D

Desverre aldri hørt Heresy 1/2/3 men ett par kompiser anbefalte de for meg også men tror stua er litt vel stor her (35kvm)
Utrolig musikalsk høytaler sier de også selv om den ikke spiller "kjellerdypt",tar det igjen i kjapphet/fasthet som du sier.

Gleder meg til å høre hva du syns om ett par uker eller så :)

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Gratulerer med høytalerne. De ser jaggu fine ut.
Hm. Kanskje jeg skal sette sånne på ønskelista mi.
 

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Innlegg
1.313
Antall liker
66
Sted
OSLO
Torget vurderinger
8
Flotte høyttalere! Er det lov å spørre hvilken prisklasse de ligger i?
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jeg har sett en norsk nettside som skal ha 20k for disse. Listepris i USA er $1550 og du får de fra tyskland til denne prisen også. Legg på 80-100 EUR i frakt og så skal staten ha sine 25%. Så du kan spare mye penger ved å bestille dem fra tyskland.

Morten
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Snafsne saker. Noen som vet om steder i Oslo-området det er mulig å få en lytt på disse eller modellene oppover. Ganske mye å spare på den minste modellen, ikke noe særlig på de to større.
Er litt nysgjerrig på La Scala, noen med erfaring? Hva er ideel plassering for denne type høytalere?
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
JanR skrev:
Du høres fornøyd ut og syns jeg ser ett stort glis der også ;D
Jeg er glad man er utstyrt med ører, slik at smilet ikke går helt rundt...

JanR skrev:
Desverre aldri hørt Heresy 1/2/3 men ett par kompiser anbefalte de for meg også men tror stua er litt vel stor her (35kvm)
Hvem vet, her har du en som har to Heresy III i garasjen sin. Den er på 72m2 og han er fornøyd.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
mteinum skrev:
JanR skrev:
Du høres fornøyd ut og syns jeg ser ett stort glis der også ;D
Jeg er glad man er utstyrt med ører, slik at smilet ikke går helt rundt...

JanR skrev:
Desverre aldri hørt Heresy 1/2/3 men ett par kompiser anbefalte de for meg også men tror stua er litt vel stor her (35kvm)
Hvem vet, her har du en som har to Heresy III i garasjen sin. Den er på 72m2 og han er fornøyd.
Da har jeg noe å lese utover eftan :)

Ikke så veldig aktuelt for min del pr i dag å bytte høytalere.
Heresy II var inne i bildet rett før jeg ramlet over Fort'ene.
Fikk Fort'ene billigere enn H II skulle selges for så valget var iofs ikke så vanskelig for min del.
Empty har vel ett par H II ,smiske litt med han utover,kanskje man kan få seg en lytt ;)

/jan
 
Topp Bunn