Bil, båt og motorsykkel kjøpe nye sommerdekk - hvilke og hvor?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Bilen - Alfa Romeo Crosswagon - trenger nye sommerdekk i dimensjon 225/55 R17. Hva kjøper man, og hvor i Osloområdet kjøper man dem?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Pirelli. Har hatt 4 conti-dekk på samme bil (ikke samme sett) som enten revnet eller eksploderte.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.514
Antall liker
6.911
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Sommerdekk har jeg brukt å kjøpe fra Billige dekk - kj?p bildekk online ? dekkonline.com , og så har jeg betalt for å få lagt på. Etter første runden der jeg sammenligna priser, så fant jeg at dekkpusherne her i byen er altfor gnien med rabattene ovenfor oss "bonjævla" (lokalt betegnelse for folk fra distriket).

Grellt eksempel for 11 år siden, med dekk i 255/75R15 til min Geländewagen: 2000kr/stk lokalt og 1300kr/stk på nett, inkludert frakt. Det kosta meg 750k å få lagt på alle 4.

De samme prisene gjentar seg stort sett hver gang jeg skal ha nye dekk. Så lenge de lokale pusherne forlanger villedende pris pluss påslag, så handler jeg ikke der.

Johan-Kr
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
  • Liker
Reaksjoner: TT.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Det takkes for tips. Johs. Bjerke ser lovende ut. Furnes er litt langt unna.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.069
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg var hos Johs Bjerke i dag tidlig for å få kjøpt nye sommerdekk. (noe som virket litt absurd siden det lå tykt med snø både på bakken og i lufta)
Hele opplevelsen min var ganske absurd:

Jeg hadde i forkant sendt e-post om at jeg ville ha dekk. Så de hadde skrevet opp hva jeg skulle ha. Så da jeg møtte opp ved åpningstid i dag tidlig, gikk jeg inn, sa navnet mitt, også betalte jeg og fikk med meg en lapp og fikk beskjed om å kjøre til dekkverkstedet på baksiden. Der skulle jeg bli vinket inn og så fiksa de resten der.
Deretter var alt som en absurd drøm.
Altså, de åpner 0730.
I bagasjerommet ligger hjulsettet mitt med gamle sommerdekk på. Dekkene skal av, og erstattes med nye dekk på samme gamle felg. Så skal vinterhjulene fjernes og det nyfiksa hjulsettet skrus fast på bilen.
Ikke veldig komplisert, men ting tar jo tid.

trodde jeg.

Kl 0742 kan jeg sette meg inn i bilen og kjøre hjem.

12 minutter! TOLV! Fra sjappa åpnet til jobben var ferdig! Det er det sjukeste jeg har opplevd!
Og prisen var absolutt anstendig også.


Jeg vet med andre ord hvor jeg skal dra når jeg skal ha nye vinterdekk.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.818
Antall liker
5.468
Sted
Holmestrand
Syklister har LBS (Local Bike Shop), ingen grunn til at bilister ikke skal ha LDB ( lokal dekkbutikk).
Det har jeg.
Da jeg begynte å handle der for noen og 20 år siden hadde jeg alltid nokså bestemte ideer om hva jeg skulle ha.
Nå har jeg lært. "Du skal ha Pirelli du. Hvis du blir misfornøyd kan du komme tilbake".
Ved minst 2 anledninger har jeg vært mer enn skeptisk, men historia har gitt mannen rett. Jeg skal ha Pirelli og er alltid fornøyd.
Får greie priser, de går stille, er gode allround, ikke minst på våte veier og har ellers en grei slitestyrke ut i fra hva jeg kan bedømme.
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Nokian hakka blue 2 er jeg veldig fornøyd​ med.
 
Topp Bunn