kjøpe Mcintosh fra USA.

Errevs

Medlem
Ble medlem
23.09.2004
Innlegg
12
Antall liker
0
Da Mcintosh er veldig mye billigere i USA og jeg har skaffet gunstig frakt så har jeg planer om å slå til.
Jeg er selvsagt klar over at strømforsyningen er forskjellig, hvilke muligheter har jeg for å bruke et amerikansk produkt her i Norge, noen som har erfaring med det?
adaptere? skifte strømforsyning?

mvh
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
tipper at å få ombygd forsterkeren til "norsk" standard vil bli bli ganske dyrt, ivertfall his importør skal ta seg av den saken, de ser sikkert helst at du kjøper produktet her i landet ;)
 
J

Jurassic

Gjest
Mye mulig en bare kan koble om trafoen i forsterkeren og at den er identisk.
Ville forhørt meg med forhandler i USA om det da jeg tviler på at noen norsk forhandler/importør vil gi deg svar.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Regner med det er effektforsterker du tenker på?
Det er to forhold en må være obs på:
1. Netspenningen.
2. Frekvensen - 50Hz eller 60Hz.

Forsterkere bygges enten med en universal og fleksibel nettdel som kan kobles om til forskjellige nettspenninger og som aksepterer (uten for stor motstand) både 50 og 60 Hz. Ofte fra 47 til 63 Hz.
En trafo laget for 60Hz vil ha vesentlig lavere kapasitet på vårt nett. Mye mindre effekt altså. Med marginalt design vil det kunne gå galt.
Du må altså sjekke om trafoen kan kobles om til 230V og om den er laget for 50Hz også.
Adaptere og slike ting kan du glemme i tilfellet en effektforsterker. Bytte av trafo er ikke uoverkommelig, men prisen kan ende langt der oppe.
 
T

timc

Gjest
Jeg vet ikke om effektforsterkerne har universaltrafo. Det jeg vet er at McIntosh lager egne trafoer. Det er ikke standardtrafo som står i.

-Tim
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Hmmm, mye billigere?
Har du fått et godt tilbud eller betaler du amerikansk listepris? Min nyinnkjøpte forsterker tilsier at det ikke er stort å hente på å kjøpe fra statene.
Hvis det ikke er snakk om direkteimport fra distrubitør og ikke fra forhandler da.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Errevs skrev:
takker for svar .

det er snakk om en MA-6900, har en kamerat der borte som kan sende meg et 4mnd gammelt eksemplar for $2700.
Men er litt usikker hvis dette med Hz ikke passer inn med norske forhold, jeg får undersøke.

mvh
Du må bare spørre da. Enten han som har den eller produsenten. Slikt står alltid på både forsterkere og trafoer.
 
Topp Bunn