KISS: Keep It Simple, Stupid

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Mine høyttalere, S360A og 8351A, har ulike egenskaper, men begge kjennetegnes av at lyden er klar. Før @MakkinTosken la til Trinnov i kjeden, var dette en egenskap hvor de to høyttalerne var bedre enn Toskens. Etter Trinnov var det som om Dynaudioene ble mer likee Genelec. Lydbildet ble fastere med Trinnov, noen vil kanskje si at lydbildet etter Trinnov ble mindre utflytende og mindre livlig - men i mitt hode ble det ryddigere selv om det var som om størrelsen på lydbildet gikk ned et hakk. Trinnov gjorde at høyttalerne oppleves som mer koherente og det føles som om transienter sitter bedre. Disse egenskapene finnes i Genelecs høyttalere rett ut av boksen. Da Trinnov kom inn hos @MakkinTosken , gjør det overlegent bedre rommet hans at forskjellene i lydkvalitet øker. Selv om Dynaudioene med Trinnov høres mer ut som Genelec (jeg tror de to ganske enkelt høres ut som korrekte høyttalere), er det likevel forskjeller som sammen med rommet gjør at signaturen i de to oppsettene blir annerledes - med det til følge at @MakkinToskens oppsett er bedre på det meste. Klarheten hos Genelec er det imidlertid vanskelig å matche helt.
    Interessant analyse, men tror ikke @Roald er spesielt imponert over hverken ditt eller mitt oppsett!
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    2.522
    Torget vurderinger
    1
    Interessant analyse, men tror ikke @Roald er spesielt imponert over hverken ditt eller mitt oppsett!
    tja det er vel ikke helt riktig, du må ikke ta flisespikkeri som at det ikke likes. Anlegget ditt har mange kvaliteter jeg liker og noe jeg ville hatt litt annerledes, forsøk på konstruktiv tilbakemelding og ikke floksler er bare velment og ikke noe man trenger å være enig om, jeg har også innvendinger i Langesund og hjemme, jeg har ikke troen på at innlærte fraser bringer noe videre 😇
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Sladder? Jeg har påpekt det faktum at @the Shys høyttalere bryter «reglene» for høyttalerdesign. Høyttalerne hans har for øvrig aldri vært målt i åpent rom uten bidrag fra rommet, så jeg ser ikke bevisene for at man kan hevde at disse høyttalerne er helt etter læreboka.

    Disse bemerkningene er ikke spesielt kontroversielle. Se for øvrig svaret mitt ovenfor i innlegg #1476.
    Ja. Sladder. Sånt som særlig kvinner driver med når de er litt usikre på seg selv. Fjortiser er verst😄

    Du forstår sjeldent det jeg skriver så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg ved å forklare hvorfor det "sjenerte anlegget" er etter læreboka for ultimat gjengivelse og ikke rammes av tegningen du postet.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha lest de siste innleggene her, virker det som det er «Roald» som er mannen å imponere. Det hadde vært morro å hørt lyden hjemme hos Roald.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    2.522
    Torget vurderinger
    1
    ikke mine heller i hvert fall, bortimot total kollaps hos meg tror jeg, tok meg dager før jeg turte å høre på shiiten igjen 🤪
    Så så nå må dere ikke spille såret og vonbroten, så vidt jeg husker var det en som kom stormende opp på loftet for å kommandere The sky og meg ned i stua igjen for nå var mysteriet om de litt avvikende tilbakemeldingene løst, så vi var bare glad for å ha bidratt 😇
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    2.522
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha lest de siste innleggene her, virker det som det er «Roald» som er mannen å imponere. Det hadde vært morro å hørt lyden hjemme hos Roald.
    Bare man er tålmodig så lar det seg løse......

    snile.jpg
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.945
    Sted
    Tårnåsen
    Så så nå må dere ikke spille såret og vonbroten, så vidt jeg husker var det en som kom stormende opp på loftet for å kommandere The sky og meg ned i stua igjen for nå var mysteriet om de litt avvikende tilbakemeldingene løst, så vi var bare glad for å ha bidratt 😇
    Hadde et lengre innlegg hvor jeg beveget meg inn i det filosofiske hjørnet som ingen gadd å lese så jeg slettet det. Men essensen var: Ja helt enig, tilbakemeldingene bidro til forbedringer. Og takk for det :)
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.280
    Antall liker
    2.522
    Torget vurderinger
    1
    Hadde et lengre innlegg hvor jeg beveget meg inn i det filosofiske hjørnet som ingen gadd å lese så jeg slettet det. Men essensen var: Ja helt enig, tilbakemeldingene bidro til forbedringer. Og takk for det :)

    Hva folk leser og ikke minst hva folk leser for å forstå her inne er høyst usikkert og det er greit, er kun et forum som omhandler lyd og musikk.

    Uansett, er man litt over middels interessert er det besøk som gjelder, både ha og delta på og fortrinnsvis da med folk som ikke bare deler innlærte flokser for å være høflige.

    Antall innlegg og tid som brukes på xxx som knapt er av akademisk interesse er jo dessverre dominerende og da kan det ta litt tid med utviklingen, hjelper jo ikke mye å polere rusthaugen med Swissvax Mystery, det lukter godt, men det er stort sett det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn