KINKI STUDIO

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Synes utifra specs at kinki burde legge enda mer i power supply på disse monoblokkene ? 88000 uf virker å være litt vel sparsomt? Litt for spinkel strømforsyning var også et ankepunkt på de ellers vellydende EX-B7.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    hansa-bergen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.11.2005
    Innlegg
    161
    Antall liker
    65
    Sted
    Bergen
    Har Pima luna forforsterer og effekt trinn HP og HP inntegrert og er fornøyd med begge oppsettene, men kan tenke å prøve KINKY STUDIO EX-MI+ i mitt anlegg i andre etg.Tenkte å bruke den på sonus faber er det noen som har erfaringer.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Synes utifra specs at kinki burde legge enda mer i power supply på disse monoblokkene ? 88000 uf virker å være litt vel sparsomt? Litt for spinkel strømforsyning var også et ankepunkt på de ellers vellydende EX-B7.
    Høres kanskje ut som du har snakket med Hifipuristen her inne vedr. strømforsyning? Jeg har EX-B7 (forrige versjon), og hvis jeg skal pirke i grøten er muligens lyden litt "snill og pyntelig" i bass-området på mitt oppsett. Veldig fine all-roundere (jeg spiller mange ulike plater av svært varierende lydkvalitet), og så blir de ikke varm. Med tanke på hva jeg betalte for settet pent brukt på Finn er de et kupp!

    Jeg har også EX-P7 pre., og der har jeg litt problemer med displayet på fronten inkl. volumkontrollen. I tillegg har fjernkontrollen sluttet å fungere :( Men ellers fungerer den fint. Planen er at jeg etterhvert kanskje bytter den med en MI pre., og sender EX-P7 til Østen for rep.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    Høres kanskje ut som du har snakket med Hifipuristen her inne vedr. strømforsyning? Jeg har EX-B7 (forrige versjon), og hvis jeg skal pirke i grøten er muligens lyden litt "snill og pyntelig" i bass-området på mitt oppsett. Veldig fine all-roundere (jeg spiller mange ulike plater av svært varierende lydkvalitet), og så blir de ikke varm. Med tanke på hva jeg betalte for settet pent brukt på Finn er de et kupp!

    Jeg har også EX-P7 pre., og der har jeg litt problemer med displayet på fronten inkl. volumkontrollen. I tillegg har fjernkontrollen sluttet å fungere :( Men ellers fungerer den fint. Planen er at jeg etterhvert kanskje bytter den med en MI pre., og sender EX-P7 til Østen for rep.
    Jeg har siste versjon av EX-B7 monoblokk er med oppgradert strømforsyning og kan ikke si at jeg mangler noe som helst.
    Spiller fantastisk sammen med MI pre. MI25 🤘
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Høres kanskje ut som du har snakket med Hifipuristen her inne vedr. strømforsyning? Jeg har EX-B7 (forrige versjon), og hvis jeg skal pirke i grøten er muligens lyden litt "snill og pyntelig" i bass-området på mitt oppsett. Veldig fine all-roundere (jeg spiller mange ulike plater av svært varierende lydkvalitet), og så blir de ikke varm. Med tanke på hva jeg betalte for settet pent brukt på Finn er de et kupp!

    Jeg har også EX-P7 pre., og der har jeg litt problemer med displayet på fronten inkl. volumkontrollen. I tillegg har fjernkontrollen sluttet å fungere :( Men ellers fungerer den fint. Planen er at jeg etterhvert kanskje bytter den med en MI pre., og sender EX-P7 til Østen for rep.
    Ja, fikk med meg at hifipuristen fikk oppgradert psu på sine blokker. Jeg mener at innenfor sin klasse burde EX-B7 kunne ha enda mere "slam" i bunn, men er pirkete her altså, alt i alt spiller de fantastisk. Veldig balansert lydbilde, i motsetning til andre forsterkere i samme "vektklasse". Kan nevne Anthem str power, parasound jc5 og jc1, alle med bipolare transistorer. De mangler den sammenhengen i lydbildet som kinki frembringer og har alle en fremhevet mellomtone og diskant som gjør lydbildet litt rotete . Spiller med masse kraft, men mangler finesse. Så alt i alt vil jeg heller ofre litt krefter for en helhetlig mere sammenhengende lydbilde. Exicon Mosfet transistorerene er definitivt veldig musikalske. Raske og spiller med stor båndbredde. Eneste jeg har hørt bedre i en transistorforsterker er JFET's - Implementert i First Watt J2.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hmmmm, for mye fri er ikke alltid av det gode.
    Da er det fort gjort å begynne å spekulere i evt endringer i eget oppsett.
    Så nå lever Devialeten min litt farlig - all den tid der har dukket opp et par interessante kandidater/konkurrenter.
    Gato DIA400S og Kinki EX-M1......
    Men hvs man skal gjøre et bytte, bør det jo være et steg opp - og ikke til siden.
    Hva tenker folkjet om disse tre forsterkerne ifht hverandre? Vil der være noen områder der en eller to av dem skiller seg merkbart positivt ut ifht den/de andre, og vice versa - finnes det områder der en eller to av dem kommer litt til kort ifht den/de to andre?

    mvh
    Proffen
     

    nfr

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    56
    Antall liker
    40
    Sted
    Asker
    Steve Huff skryter av CHoco Sound forsterkeren fra en underavdeling av Kinki Studio. Han "disser" Electrocompaniet ECI80D litt i sammenligning (og den koster endel mer)

    For godt til å være sant eller sannsynlig? Hva mener dere ?

     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.367
    Antall liker
    35.103
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Steve Huff skryter av CHoco Sound forsterkeren fra en underavdeling av Kinki Studio. Han "disser" Electrocompaniet ECI80D litt i sammenligning (og den koster endel mer)

    For godt til å være sant eller sannsynlig? Hva mener dere ?

    Synes ikke han disser EC... Med 180D så får en jo mye mer på kjøpet også, så det er ikke rart at den koster mer (samt produksjonsland...)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Han sier Electrocompaniet har mer detaljer i toppen. Personlig blir jeg fort lei produkter som glatter over for mye i diskant området.
     

    nfr

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    56
    Antall liker
    40
    Sted
    Asker
    Synes ikke han disser EC... Med 180D så får en jo mye mer på kjøpet også, så det er ikke rart at den koster mer (samt produksjonsland...)
    Fra transcript i videoen virker det nå som han rangerer CHoco Sound litt bedre på ren lydkvalitet
    6:39
    I then hooked it up to some other speakers let's try the triangle 40th
    anniversary comets kamete however you say it I still haven't learned how to
    say that I'm not sure how they're pronounced this amp with these speakers
    in my opinion sounds better than the amp they sent
    with it the electro companion ECI 80d
    the ECI 80d is kind of warm and fat and really plumps those speakers up
    what the choco Sound amp does with these speakers is it warms it up a little bit in those
    mids it provides as much bass as those speakers can give you they go down to 49
    Hertz so they're not like base monsters and it does bring that treble out but it
    Smooths it just a little bit a little bit less than the electro companion amp
    and it's Seventeen hundred dollars 1694
    this is pretty incredible
    now the choco sound emei doesn't have a built-in DAC
    there's no built-in phono stage there's only two analog inputs and there is a
    ...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.367
    Antall liker
    35.103
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da har vi nok bare forskjellig forståelse av hva dissing er...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn