Diverse Katten vil plutselig ikke gå på gulv i huset vårt.

lurvis

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2015
Innlegg
2.769
Antall liker
5.289
Sted
Totenvika
Torget vurderinger
0
Katteeiere burde skjønne meningsløsheten i dyreholdet. Det er vel det sentrale poenget.
Øh. Jeg håper du ser den vanvittige selvmotsigelsen her.
Nei. Hvorfor har folk en katt som skal plage naboene? Hadde de hatt en hund ville de hatt kontroll på den.

Det er enkelte ting man ikke har i urbane strøk. Katt er en av de. Om livet deres avhenger av katt så kan de flytte på landet.

Jeg kunne tenke meg høner, bier, et lam eller to og kanskje en gris. Siden jeg bor på Nordstrand i Oslo lar jeg være.
Da anbefaler jeg et egg som du kan ruge på for maksimal påvirkning senere, kanskje klekker du ut en lydig papegøye som sykler etter deg på vei til arbeid. Til hinder, men likevel til en viss glede for oss bilister i rushtrafikken. ;)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
ELEL: Hvis han godeste Ødipus ikke vil gå på gulv etter 2 dager, tipper jeg han har hatt en guffen opplevlese med gulvet i det tidsrommet dere har vært borte. gjerne med en hund involvert? En vridning i en pote? Eller et tråkk på halen? Hva det problemet er, se det må han selv få vise dere. Vet check? Katter har ansatte tjenere, bikkjer har eiere eller ER ansatte. Så enkelt er det her hos meg. En kompis av meg har hatt katt siden han var HELT liten. Kona hans er allergisk, og legen har fortalt dem at det virkelig store problemet der er katta. Hvis det blir snakk om å kvitte seg med katta, sier gubben at han drar før pelsdyret. Men de har en avtale om at de ikke skal ta inn flere pelsdyr når gammelmonsen kreperer..Så får vi se om ekteskapet holder. Han er svært følsom, gubben. Noe å tenke på for dere som ikke forstår dyrenes sosiale betydning hos enkelte familier. Jeg er enig i at dyr ikke passer for absolutt alle- man må være villig til å gi et godt hjem. Og selvfølgelig ogå finne riktig dyr for eieren. Ellers vil det aldri funke.
Ang. varme og katter: Du vet hvorfor katter elsker å ligge foran peisen og krølle seg når den er fyrt knallhardt opp i?

Terje-A: Reine Pusur der, du:cool: Hvor er lasagneskåla?
 
Sist redigert:

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.069
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Katteeiere burde skjønne meningsløsheten i dyreholdet. Det er vel det sentrale poenget.
Øh. Jeg håper du ser den vanvittige selvmotsigelsen her.
Nei. Hvorfor har folk en katt som skal plage naboene? Hadde de hatt en hund ville de hatt kontroll på den.
OK, da skal du få det med teskje:
Hadde katteeiere skjønt meningsløsheten i å ha katt så hadde de nok ikke vært katteeiere.
 

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.172
Antall liker
811
Her i villastrøket har en familie valgt og ha høner og hane; hanen galer til alle døgnets tider (heldigvis bor de et stykke unna, men hadde blitt gal om jeg var nærmeste nabo). Hva tenker folk med?

Og så har vi nabodama som lar hunden sin pisse på postkassestolpen vår i innkjørselen hver eneste dag..
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Ole Martin; Det er et dressurspørsmål- både på eier og bikkje, skulle jeg tro... Konfronter dama med det! Er grunnlag for nabofeide, det.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.818
Antall liker
5.468
Sted
Holmestrand
Om folk har et så innholdsølst liv at det fordrer en katt for å ha selskap eller hva de nå får ut av det så burde et absolutt minimum være at de har kontroll på dyret. Om naboene mine vil ha katt av en eller annen grunn så burde det ikke være mitt probelem. Men det blir det. Fordi de har null kontroll på dyrene sine.
Omtrent som jeg tenker om noen velger å ha barn. Det burde ikke være mitt problem. Men det blir det. For de har null kontroll på barna sine.

Allikevel begrenser jeg sutringa mi til noen sarkastiske innlegg på et hififorum, for jeg vet at dette er hva samfunnet mener er riktig, og at jeg er solid i undertall med mine avvikende meninger.
Folk har forskjellige gleder og prioriteringer. Uansett hva man velger, så vil man alltid irritere noen, og med litt flaks, glede andre. Og forhåpentligvis få et bedre liv selv.

Slik er det. Så får vi heller synes at det er litt teit sånn for oss selv.
Så du mener at alle slutter med barn er en god ide?
Seriøst?
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.691
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Han skrev da ikke det? Synes tydelig det står at man må akseptere at folk har forskjellige prioriteringer?
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.242
Antall liker
288
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Katteeiere burde skjønne meningsløsheten i dyreholdet. Det er vel det sentrale poenget.
Øh. Jeg håper du ser den vanvittige selvmotsigelsen her.
Nei. Hvorfor har folk en katt som skal plage naboene? Hadde de hatt en hund ville de hatt kontroll på den.
OK, da skal du få det med teskje:
Hadde katteeiere skjønt meningsløsheten i å ha katt så hadde de nok ikke vært katteeiere.
Jeg er katteeier og har skjønt meningen i å ha katt. Sånne generaliserte uttalelser kan du med fordel holde for deg selv!
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.069
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Det var da voldsomt til misforståelser her da!

1: erato har selvsagt rett. Folk har forskjellige prioriteringer, og da må de som har avvikende holdninger, slik som meg selv når det kommer til barn, akseptere at andre setter stor pris på ting jeg ikke er særlig glad i. Slik er det å være en del av et stort samfunn, og jeg prøvde jo ganske tydelig å promotere toleranse for at andre har andre meninger enn seg selv i mitt innlegg. Skjønner ikke hvordan det kunne feiltolkes.

2: Her er det mer trøbbel i sommervarmen: Jeg forsøker å irettesette weld77 ved å påpeke at ingen blir katteeiere dersom de mener det er meningsløst å ha katt, og at hans utsagn dermed ikke gir mening. At jeg av den grunn skal anklages for kattekat synes jeg ikke er helt rimelig.

Tillater meg å understreke dette ved å legge ved et lite bilde fra da jeg skulle være kattepasser i to uker, og i den anledningen blant annet bygget luftegård av verandaen min så kattene kunne gå ut og inn som de ville hele dagen.

20170721_131319.jpg

(og den ene fant seg et favorittsted oppi blomsterkassa)
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.818
Antall liker
5.468
Sted
Holmestrand
Om folk har et så innholdsølst liv at det fordrer en katt for å ha selskap eller hva de nå får ut av det så burde et absolutt minimum være at de har kontroll på dyret. Om naboene mine vil ha katt av en eller annen grunn så burde det ikke være mitt probelem. Men det blir det. Fordi de har null kontroll på dyrene sine.
Omtrent som jeg tenker om noen velger å ha barn. Det burde ikke være mitt problem. Men det blir det. For de har null kontroll på barna sine.

Allikevel begrenser jeg sutringa mi til noen sarkastiske innlegg på et hififorum, for jeg vet at dette er hva samfunnet mener er riktig, og at jeg er solid i undertall med mine avvikende meninger.
Folk har forskjellige gleder og prioriteringer. Uansett hva man velger, så vil man alltid irritere noen, og med litt flaks, glede andre. Og forhåpentligvis få et bedre liv selv.

Slik er det. Så får vi heller synes at det er litt teit sånn for oss selv.
Så du mener at alle slutter med barn er en god ide?
Seriøst?
Tilla kanskje deg litt vel mye meninger der ...
Ved en gang til gjennomlesning ser jeg at du er både nyansert og balansert.
My bad, beklager det.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Vi fikk time hos dyrlegen. Blodverdiene og urinprøve viste at det var mange verdier som var kraftig forhøyet. Nyrene fungerte ikke lengre så Ødipus hadde giftstoffer i kroppen som påvirket han og gjorde han rar.
Det var ikke noe legene kunne gjøre så nå er Ødipus kun i hjertene våre. Det har vært noen tøffe dager og sorgen og savnet er fortsatt sterkt.
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
Vi fikk time hos dyrlegen. Blodverdiene og urinprøve viste at det var mange verdier som var kraftig forhøyet. Nyrene fungerte ikke lengre så Ødipus hadde giftstoffer i kroppen som påvirket han og gjorde han rar.
Det var ikke noe legene kunne gjøre så nå er Ødipus kun i hjertene våre. Det har vært noen tøffe dager og sorgen og savnet er fortsatt sterkt.
Been there, done that.
Trist, men dessverre helt nødvendig.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.268
Antall liker
1.172
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Trist ja.

Leste et sted at det var rapportert inn mange forgiftede katter i det siste - hva skjer ? Spiser katter snilemiddel f.eks..
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Trist å høre ja, det er nesten rart hvor glad man blir i kjæledyr enten det er hund eller katt.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.514
Antall liker
9.278
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Trist med katten som fikk problemer med nyrene. Klem til å finn en ny katt, det finnes mange som trenger et hjem.
Er veldig glad i Tigergutt, har lest at nyresvikt hos katter ofte skyldes at kattene drikker for lite. De fårr jo ofte bare tørrmat også. Tigergutt, nickname Rustibust får våtmat 3-4 ganger i døgnet i tillegg til tørrmat og han får vann både inne og ute. Satser på at nyrene holder og at vi blir gamle sammen:) Undertegnede, kjærringa og katten, det funker, og et par barn som er ute av redet, men som likevel trenger litt økonomisk hjelp av og til. Det ordner seg. 20161126_110902.jpg
 

torf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
175
Antall liker
185
Er på min tredje katt her i livet. Han er nå 10 år
De to første ble henholdsvis 17 og 15.
Min livserfaring med hunder, ekser, kjerring og unger er at kattene er de eneste jeg kan stole på basert på alle individenes egen frie vilje. Alle unntatt kattene stikker jo bare av hvis de får en mulighet :)
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.255
Antall liker
9.485
Torget vurderinger
2
Når ektefolk og familier med allergi har katt og påtvinger andre familiemedlemmer kronisk allergi vitner det kun om stupid egoisme, Har sett på nært hold sett hva langtidseffekten av dette gjør med en allergiker. Først når barna nektet å komme hjem og ektefellen nesten ufør ble katten «mistenkt» . Nå er katten borte og barna kommet hjem, mens ektefellen har fått ødelagt immunsystemet er etter 10 år med katt og hard doping med medisiner.
Den friske ektefellen: «jeg vasket og luftet ofte men viste ikke at det var så ille»
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.268
Antall liker
1.172
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Er på min tredje katt her i livet. Han er nå 10 år
De to første ble henholdsvis 17 og 15.
Min livserfaring med hunder, ekser, kjerring og unger er at kattene er de eneste jeg kan stole på basert på alle individenes egen frie vilje. Alle unntatt kattene stikker jo bare av hvis de får en mulighet :)
Kanskje fordi katten får gjøre som den selv vil....
 
Topp Bunn