Folk som Ikke holder sine egne avtaler/lovnader/priser skal man holde seg langt unna å gjøre forretninger med ….Da han fikk vite at kassettene var verd minst 50 kr ville han kanskje sjekke om det var mulig å få enda mer...
Snacky
Folk som Ikke holder sine egne avtaler/lovnader/priser skal man holde seg langt unna å gjøre forretninger med ….Da han fikk vite at kassettene var verd minst 50 kr ville han kanskje sjekke om det var mulig å få enda mer...
Ehh...han ville ha kr 5.- pr. stk. og du bød kr.50.- pr. stk?Dealet frem og tilbake med en som vil selge opptakskasetter, brukte. Ville ha 5kr. Bydde han 50. Men da ville han ikke selge 🫣
Jiffer'n er snill og god veit duEhh...han ville ha kr 5.- pr. stk. og du bød kr.50.- pr. stk?
For alle hvorav 5 type 2 maxell etc.Ehh...han ville ha kr 5.- pr. stk. og du bød kr.50.- pr. stk?
Takk for du ikke er et troll 🧌Jiffer'n er snill og god veit du![]()
Hva slags kasus er det du forsøker å gjøre forretninger med egentlig?For alle hvorav 5 type 2 maxell etc.
Nå vil han selge for 2 kr. 🫣
Si detHva slags kasus er det du forsøker å gjøre forretninger med egentlig?
Snacky
Hei. Finnes dette på LP eller CD og hva er i så fall tittelen?Midlertidig oppkobling for test - må få ryddet plass i racket
Vis vedlegget 1217736
Opptak av Procol Harum i Danmark på TDK SA med Dolby S. Dette låter utrolig bra.
Johan-Kr
Nei. Det er kun på youtube, så vidt jeg vet. Derfor var det kjekt å kunne ta det opp.Hei. Finnes dette på LP eller CD og hva er i så fall tittelen?
Hilsen
Ketil
Tusen takk.Nei. Det er kun på youtube, så vidt jeg vet. Derfor var det kjekt å kunne ta det opp.
Det er mengder av konsertmateriake på youtube som ikke finnes på annet media.
Johan-Kr
DU for «Disk Union». Pun intendedDU. Ikke UD ?
1000ZXL? har 3. Nei 3014A er ingen Dragon "slayer", men Dragon var hausa opp langt forbi egenskapene den hadde. Først og fremst NAAC, som gjorde den svært spesiell. Marantz hadde sin SD930 med sitt MAAC systemEn 1000 ZXL, takk... Dragon-slayeren var den mest markedsførte...uten å leve opp til rykte.
Technics (selvfølgelig) og JVC hadde flere Quarts-styrte, men de hadde ikke bedre data enn sine egne / andres DD .. så det ble bare en fordyrende gimmicLitt snodig at Dragon og jeg tror TD-1200? virker å være de eneste hifi kassettspillerne fra Nakamichi med quartz lock kontrollerte motorer. Skulle likt å vite grunnen til hvorfor dette ikke ble brukt på de andre high end spillerne deres.
Næh. Det kan du ikke si. Quartz holder stabil fart selv om det er motgang.Technics (selvfølgelig) hadde flere Quarts-styrte, men de hadde ikke bedre data enn sine egne / andres DD .. så det ble bare en fordyrende gimmic
Number of the kassettspillerNu er tråden halvveis til 666![]()
Ikke vil starte ordentlig? Kan du se at kapstan akslingen går rundt? Trekker drevet, som går inn i kassett huset båndet framover, eller lar det seg spole? Fra servicemanualen ser det ut til at den har tannhjul, som driver spoletallerkene til drevene, så om ikke de går rundt har den antagelig en dårlig motor, eller dårlig kontakt på kontroll motorenNår ungdomsdrømmen dukket opp på Finn, så klinket jeg til. NAD monitor series 6100. Jeg er sikker på at jeg hadde stjerner i øya når jeg bladde i den loslitte Hi-Fi klubben avisa dag ut og dag inn
Den er i kosmetisk i god stand, men trenger en real overhaling da den ikke vil starte ordentlig.
Vis vedlegget 1220767
Noen tips til hvor man får fikset denne slik at den blir så god som "ny"? Helst i kjørbar avstand fra Oslo/Drammen
Drevet trekker ikke båndet fremover, og det høres heller ikke ut som noen motor prøver å jobbe heller.Ikke vil starte ordentlig? Kan du se at kapstan akslingen går rundt? Trekker drevet, som går inn i kassett huset båndet framover, eller lar det seg spole? Fra servicemanualen ser det ut til at den har tannhjul, som driver spoletallerkene til drevene, så om ikke de går rundt har den antagelig en dårlig motor, eller dårlig kontakt på kontroll motoren
Denon var best før 600/700/800-serien kom...Når jeg ser gamle NAD treger jeg på jeg gikk for Denon drm710 in the early 90’s
Høres ut, som første steg. Se etter om den har flere sikringer. Det kan det hende en har gått om det er flere. Men om jeg husker riktig har den en Sankyo mekanisme . De er ganske kjent for at motoren over tid får død punkter, samt også for oksydasjon på bladfjær kontaktpunkter og kluss med kontrollmotoren. Ingen uoverkommelig oppgave å gjøre hjemme fix på disse selv, men sørg for å ha en service manual og se en del YT videoer om temaet.Drevet trekker ikke båndet fremover, og det høres heller ikke ut som noen motor prøver å jobbe heller.
Jeg kan skru av topplokket å se om det i det hele tatt er noe som beveger seg inni der![]()
Det er fortsatt noen hundre igjenHadde tenkt å kunne snappe opp litt når midlene strekker til. Men akk ja
Gode bånd har en del av disse tror faktisk ingen av de har lagt inn årene endaDette er altså da noe så eksepsjonelt som en fullstendig urørt orginal eske med 12. stk. Maxell UD XL 90, dvs. den aller første utgaven av denne revolusjonerende kassetten fra 1974 (C60; C46 og C90 kom i 1975), og må ikke forveksles med "UD XLI", som først ble lansert et par år senere. Det finnes ikke en eneste annen tilsvarende ny kassett til salgs på eBay, enda mindre finnes de med fortsatt perfekt intakte fabrikkforseglinger, slik samtlige i denne boksen har. Dette må etter min mening være det absolutt ultimate Maxell-kassett samlerobjektet. Disse er fullstendig «unobtainium»; de eksisterer i praksis ikke lengre. Til og med den originale esken er fullstendig uten lyter, skrammer eller engang en liten brett.
Vis vedlegget 1221455
Vis vedlegget 1221456
Vis vedlegget 1221457
Dette må være det aller mest utrolige funnet jeg noen gang har gjort når det gjelder nye, forseglede kassetter av eldre årgang, og det er neppe mulig å toppe i fremtiden, noen gang. Dette forblir nok kronjuvelen i Maxell-samlingen min, det er helt sikkert. Dette er faktisk 51 (!) år gammelt og ser ut som om det kom ut av fabrikken i går. Man blir nesten svimmel av at det faktisk går an ...
Informasjonsreferanser:
maxell/UD-XL
compactcassettes.jp
maxell/UD-XL(海外向け)
compactcassettes.jp
Snacky