Kan noen anbefale en god og anvendelig BD-spiller?

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
204
Antall liker
0
Hei!
Har funnet ut jeg trenger en BD-spiller da jeg er lei av å bruke PS3 og samtidig trenger noe som er brukervennlig så ungene kan slå på film selv på morgenen i helgene Vi ser på film bare av og til. Spilleren vil stå koblet opp mot stereoanlegg nummer to i TV-stua (har det "ordentlige" stereoanlegget i en annen stue) så jeg skulle gjerne hatt en spiller med ok lydkvalitet på CD også og relativt rask oppstart når man setter inn en plate. Den vil stå koblet sammen med en Samsung TV, Audio Analogue forsterker og et par selvbygde høytalere med Seas og Peerless elementer. Blir anlegget i framtida brukt mer til musikk vil jeg nok mest sannsynlig kjøpe en DAC ala Benchmark som jeg er veldig fornøyd med i det andre anlegget. Jeg sr for meg en pris rundt 3.000,-.

Hva bør man vektlegge av tilkoblinger, utganger, spesifikasjoner? Jeg ser ikke for meg at 3D er relevant da TV-en ikke blir bytta ut med det første og jeg tviler på jeg orker å begynne å bruke briller for å se på film. Jeg ser f.eks. Pioneer BDP-LX54 til snaue 3.000,- hos Soundgarden og Dynabel. Er dette en grei spiller eller er det andre som er å foretrekke? Ser ut som om denne kan kobles til nettverk med kabel samt spille musikk fra USB-disk?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.395
Antall liker
20.826
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Siden du har Samsung TV: En Samsung BD-spiller i den prisklassen vil iallefall være praktisk.
 

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
204
Antall liker
0
Pga antall fjernkontroller tenker du eller er det andre fordeler? Dagens fjernkontroll til PS3 vil jo bli lagt i skapet så om det er argumentet så prioriterer jeg like gjerne slik at jeg får en kurant allroundspiller framfor færre fjernkontroller.
 

EndreS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
195
Antall liker
37
Sted
Bergen
Hei

Jeg kjøpte en Sony BDP i fjor høst og den har oppstart på ca. 3 sek. Betalte kr 1000,- Ang. lydkvalitet. Har du en dac koblet til TV-anlegget? Hvis ja. Kjøp en billig Sony, Samsung e.l. og ta lyden via dac. Hvis nei. Kjøp tilsvarende BDP og en rimelig dac. Fremdeles under budsjett på kr 3000,- Tror ikke det er så stor forskjell i bildekvalitet og uansett høres det ikke ut som det er det viktigste.

Endre
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.395
Antall liker
20.826
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Larsemann skrev:
Pga antall fjernkontroller tenker du eller er det andre fordeler? Dagens fjernkontroll til PS3 vil jo bli lagt i skapet så om det er argumentet så prioriterer jeg like gjerne slik at jeg får en kurant allroundspiller framfor færre fjernkontroller.
Her i huset går det i Panasonic, og en tusenkroners BD-spiller er koplet til TV-en med HDMI. Fyr opp BD-spilleren, sett inn en plate, og vips så tenner TVen med bilde fra BD-en. No-brainer m.a.o.
 
Topp Bunn