Kan elektronikk bli billigere enn dette??

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.438
Antall liker
1.506
Torget vurderinger
29
Satt i dag og funderte på om jeg skal få et anlegg opp å gå i stua.
Det er hovedsaklig for at konemor skal få benyttet iPhonen sin.
Jeg har allerede høyttalere, en hypex effektforsterker og en Onkyo digital iPod/iPhone dock.
Det jeg trengte var altså forforsterker og dac.
Tok et kjapt søk på Ebay, og der fant jeg et produkt som er midt i blinken for meg.
Hvordan kvaliteten er gjenstår å se, men duverden.
DAC, Preamp, hodetelefonforsterker i ett. 2 analoge innganger, 3 digitale innganger, 2 RCA utganger, derav èn rørutgang og hodetelefonforsterker, til den svimlende sum av 1150,- kr inkl. frakt fra Kina:)
Har bestilt en del T-amper etc. fra Kina tidligere, og vært kjempefornøyd, så hvorfor ikke prøve.
 

Vedlegg

Motoman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.07.2007
Innlegg
60
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Den så jo egentlig fryktelig interessant ut, gi gjerne tilbakemelding på hvordan dette låter!
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.438
Antall liker
1.506
Torget vurderinger
29
Det skal jeg!!
Om det ikke låter WOW, så er det alikevel en kjekk dippedutt.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.824
Antall liker
38.497
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Skal bli spennende å høre hvordan den funker :)
få tak i et kvalitets rør så kanskje den lyder veldig bra ;)

mvh
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.438
Antall liker
1.506
Torget vurderinger
29
Det var det da...... jeg har INGEN peiling på rør ???
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.438
Antall liker
1.506
Torget vurderinger
29
motoren skrev:
rorres skrev:
Det var det da...... jeg har INGEN peiling på rør ???
hviket rør er det i den,vet du det?

mvh
Sier dette deg noe?
Tube buffered output (Tube pre-installed - 6N3 compatible with 5670 , 2C51, WE396) to smooth the input Digital Sound.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.824
Antall liker
38.497
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Kjenner dessverre ikke dette røret men er sikker på at en kan finne masse bra rør til en rimelig penge som kan erstatte dette.

sikkert mange her i rør menigheten som kan hjelpe deg :)

mvh
 

trippelx

Medlem
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
45
Antall liker
2
Tube buffered output er bare et ekstra trinn etter op ampen, altså den vanlige utgangen.
du har med andre ord muligheten til å farge lyden med rørlyd.
på baksiden kan du velge mellom vanlig og rørutgang.

Allan
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.438
Antall liker
1.506
Torget vurderinger
29
trippelx skrev:
Tube buffered output er bare et ekstra trinn etter op ampen, altså den vanlige utgangen.
du har med andre ord muligheten til å farge lyden med rørlyd.
på baksiden kan du velge mellom vanlig og rørutgang.

Allan
Stemmer. Men her er nok muligheter for bedre lyd med et bedre rør skulle en tro.
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
Det er flere som selger denne. En av dem oppgir følgende: "The volume potentiometer does not control volume on the line outputs, just the headphone".
Den har iflg dette begrensede forforsterker-funksjoner.
En annen av selgerne - lasercollection, som også tilbyr velansette "Lovely Cube" -kan jeg forøvrig anbefale generelt: Han ga god service, oppfylte et par spesial-ønsker og var god i engelsk (og har da også 100% positiv feedback).
Unødvendig å si, men husk likevel å se om de store prisforskjellene hos de forskjellige selgerne skyldes at enkelte tilbyr fri frakt.
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.438
Antall liker
1.506
Torget vurderinger
29
Dr.No skrev:
Det er flere som selger denne. En av dem oppgir følgende: "The volume potentiometer does not control volume on the line outputs, just the headphone".
Den har iflg dette begrensede forforsterker-funksjoner.
En annen av selgerne - lasercollection, som også tilbyr velansette "Lovely Cube" -kan jeg forøvrig anbefale generelt: Han ga god service, oppfylte et par spesial-ønsker og var god i engelsk (og har da også 100% positiv feedback).
Unødvendig å si, men husk likevel å se om de store prisforskjellene hos de forskjellige selgerne skyldes at enkelte tilbyr fri frakt.
Det er hos lasercollection jeg har kjøpt den.
Jaja, om preampfunksjonen er begernset så får så være, da får jeg finne et annet bruksområde :)
DAC model : DAC- 01 is an All-in-One DAC , it is a
•DAC for upgrading you CD / DVD Player
•Headphone Amplifier for your high quality headphone (Impedence 32 - 600 Ohm) , automatic muting output when pluging in headphone
•USB Sound Device for your PC ( USB Receiving Chip > DAC at 24 Bit)
•High Quality Pre-Amp , with RCA/Coaxial/Optical(TOS-link) Input , Ordinary Output / Tube buffered output (Tube pre-installed - 6N3 compatible with 5670 , 2C51, WE396) to smooth the input Digital Sound.
 

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Innlegg
826
Antall liker
219
Dr.No skrev:
Det er flere som selger denne. En av dem oppgir følgende: "The volume potentiometer does not control volume on the line outputs, just the headphone".
Den har iflg dette begrensede forforsterker-funksjoner.
En annen av selgerne - lasercollection, som også tilbyr velansette "Lovely Cube" -kan jeg forøvrig anbefale generelt: Han ga god service, oppfylte et par spesial-ønsker og var god i engelsk (og har da også 100% positiv feedback).
Unødvendig å si, men husk likevel å se om de store prisforskjellene hos de forskjellige selgerne skyldes at enkelte tilbyr fri frakt.
Har selv benyttet denne som DAC til Squeezebox og tv-dekoder, og som DAC gjør den faktisk en god jobb.
Når det gjelder denne volumkontroll så mener eg å huske at ved å flytte på "jumpere" på print-kort så kan du velge om den skal regulere linjeutgang og/eller hodetelefon utgang.

Personlig så syntes eg ikke det var så veldig stor lydmessig forskjell på "solid state" og rør utgang på denne, men er muligens bortskjemt på rørlyd ettersom eg benytter en rørforsterker til daglig :).

At den er verdt pengene er det ingen tvil om.
 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.438
Antall liker
1.506
Torget vurderinger
29
teddyh skrev:
Dr.No skrev:
Det er flere som selger denne. En av dem oppgir følgende: "The volume potentiometer does not control volume on the line outputs, just the headphone".
Den har iflg dette begrensede forforsterker-funksjoner.
En annen av selgerne - lasercollection, som også tilbyr velansette "Lovely Cube" -kan jeg forøvrig anbefale generelt: Han ga god service, oppfylte et par spesial-ønsker og var god i engelsk (og har da også 100% positiv feedback).
Unødvendig å si, men husk likevel å se om de store prisforskjellene hos de forskjellige selgerne skyldes at enkelte tilbyr fri frakt.

Det var kjekt å høre:)
Alltid kjekt å eksprementere med slike billige løsninger i et sekundæranlegg.
Har jo som nevnt tidligere gode erfaringer med både Topping og Muse T-amper. Ser også at mange skryter av de ekstremt billige Muse dacene.
Har selv benyttet denne som DAC til Squeezebox og tv-dekoder, og som DAC gjør den faktisk en god jobb.
Når det gjelder denne volumkontroll så mener eg å huske at ved å flytte på "jumpere" på print-kort så kan du velge om den skal regulere linjeutgang og/eller hodetelefon utgang.

Personlig så syntes eg ikke det var så veldig stor lydmessig forskjell på "solid state" og rør utgang på denne, men er muligens bortskjemt på rørlyd ettersom eg benytter en rørforsterker til daglig :).

At den er verdt pengene er det ingen tvil om.
 
Topp Bunn