Kan du SJÅ lyd? - Stig Arne si dagbok mars 2025

SAD-0325 (2 of 7).jpg

Ikkje for å klaga, men det har vore mykje skriving i det siste. Platemelding, Oslo-messa, februardagboka, Vossa Jazz to reportasjar, og brått er det tid for dagbok att. Og inn i mellom vert ein forstyrra av ytterlegare jazzkonsertar, Påske, fest og fyll. Og alt er friviljug, og ubetalt. At du gidd.

Men da hjelpe ikkje å gje seg, som han sa. So her kjem marsdagboka, om usynleg lyd.

STILLE SOM LYDEN
Lyd kan målast, men ikkje sjåast. Du kan måla lydstyrken i Decibel (dB), men det er og stort sett det heile. Og det har vore eit problem for høgtalarprodusentane i alle dagar. Dei måler og måler, men ser ingenting. Dei er heller ikkje samde om kva målingar som er viktigast for lyden. Ikkje rart at alle høgtalarar let ulikt, og få let godt. Men det finst likevel måtar å vurdera ein høgtalar på, som kan gje ein peikepinn på korleis han vil låta.

Du kan ikkje sjå på ein platespelar-pickup om han let godt. Det er plent umogeleg. Heller ikkje ein DAC, ein CD-spelar eller ein forsterkar. Du kan få ein indikasjon ved å vurdera produsent, vekt og pris, men det er ikkje tilstrekkeleg. Brått kan det dukke opp ein NAD 3020, som spelte fletta av det meste, uansett pris. Og kven kunne vita at Tandberg Huldra 11 spelte so godt? Eg har hatt han i kjellaren i tiår utan å vita at han var ein juvel. Den skal me koma attende til, men ikkje i dag.

JA
Eg meinte nei. Det går framleis ikkje an å sjå lyd, slik som t.d. vatn. I vatn er det berre å tilføra farge, so kan du sjå rørslene i vatnet. Men du kan koma langt med å vurdera høgtalaren fysisk. Det er ingen stereokomponent som er so “fysisk” som ein høgtalar, og heller ikkje so stor, med unntak av dei minste. Høgtalaren avslører seg sjølv. Han står på utstilling, med element som puppar utan bh. Me tek jo sjølvsagt av grillen. Han (ho?) kan vera stor eller liten, med små eller store element, eitt, to eller mange, lett eller tung, dyr eller rimeleg. Det siste gjeld for so vidt mange komponent, men ein høgtalar avslører i stor grad seg sjølv, der han står og tek opp alt for stor plass. Livet hadde vore ryddigare med mono. Er du ein vaksen audiofil som har slost med ein del av dei, kan du i stor grad gissa deg fram til korleis han vil låte. Det fylgjer fysiske lover. Og du kjenner produsentane. Du veit kva dei står for, og kva dei typisk nok har prestert over tid....

Les heile dagboka i Audiophile.no

SAD-0325 (1 of 7).jpg

Kommentarer

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
944
Ja. Amen. Men så har du Carlsson.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.276
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
For mange år siden drev jeg med innsamling av seismiske data.
- Hva er det egentlig du gjør i den jobben, spurte en tidligere medstudine.
- Jeg ser på lyd, sa jeg.

Når man ser på høyttalermålinger er det selvfølgelig lyd som er gjort synlig.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.967
Torget vurderinger
0
Hvis du er over middels interessert i lyd så har du et ønske
om full kontroll og har investert i et måleinstrument for å
kunne utføre nødvendige tiltak i ditt eget rom. For den som
er kommet såpass langt er det lett å blåse gamle myter om
at store høyttalere ikke passer i små rom. Alt er under kontroll,
og moderne hjelpemidler er blitt en naturlig del av bestykningen
enten det er PA eller HiFi. Kunsten er å se det usynlige...... (y)

How_BASS_works_in_room_II.jpg

Dali_Stack_I.jpg

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.813
Link til alle artikler
587
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
TEST: Manley Stingray II - Den rokker!

TEST: Manley Stingray II - Den rokker!

• 6
Jeg har hatt Manley Stingray II på fransk visitt. Vi har tilbrakt en langhelg sammen, med sene kvelder, for ikke å si netter. Det har vært minneverdig. Manley Stingray II er en linjeforsterker...
Fortsett
Audiophile.no
Skatter fra bluesens pauluner. Buddy Guy – Damn Right, I`ve got the blues

Skatter fra bluesens pauluner. Buddy Guy – Damn Right, I`ve got the blues

• 12
George “Buddy” Guy ble født 20 juli 1936 i Lettsworth Louisiana, tett på Mississippi river, i bomullsdistrikt, i fattigslige kår. Tidlig i tenårene fikk han en gitar av faren sin, og under sterk...
Fortsett
Audiophile.no
6 CD-spelarar frå Yamaha, NAD, Marantz og Xenon

6 CD-spelarar frå Yamaha, NAD, Marantz og Xenon

• 0
Du tenkjer sikkert som eg gjorde for litt sidan, at ingen er interesserte i CD-spelarar lenger, alle strøymer no. Men, som me har forklart tidlegare, eg leitte fram og prøvde nokre CD-spelarar for...
Fortsett
Audiophile.no
JBL L100 CLASSIC 80 – ny jubileumsutgave med begrenset opplag

JBL L100 CLASSIC 80 – ny jubileumsutgave med begrenset opplag

• 14
JBL lanserer atter en gang en jubileumsutgave av sine klassiske og populære høyttalere med røtter fra den opprinnelige L100 som så dagens lys i 1970. Denne gangen er det produsenten sitt 80års...
Fortsett
Audiophile.no
Revival Audio lanserer ATALANTE Grande Réserve

Revival Audio lanserer ATALANTE Grande Réserve

• 14
Med ATALANTE Grande Réserve tar Revival Audio et steg videre opp i HighEnd‑ligaen, med et begrenset flaggskip på bare 300 par, spekket med nyutviklet teknologi og håndverksdetaljer som kan få selv...
Fortsett
Audiophile.no
PREAMP II S - En ny milepæl i sveitsisk perfeksjon fra Nagra

PREAMP II S - En ny milepæl i sveitsisk perfeksjon fra Nagra

• 1
Med lanseringen av Nagra PREAMP II‑S åpner den sveitsiske produsenten et helt nytt kapittel i sin high‑end‑historie. Den nye forforsterkeren er den første modellen i den splitter nye Series...
Fortsett
Topp Bunn