Diverse Kabling (som ikke bare handler om kabler)

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
Jeg grublet lenge på om jeg skulle slenge denne ut på Generelt, men hopper i det.

Basic: Jeg har en Electrocompaniet eci-2. Jeg har vært hos en forhandler i Oslo som jeg foreløpig velger å holde anonym, men 90% av dere vet om den... Jeg skulle ha et par ting, jeg nevner i første omgang bare kabler. Selgeren solgte meg noen han mente var en perfekt match til nevnte forsterker. Jeg er kabelskeptiker (please ingen diskusjon nå folkens), men kjøpte likevel følgende; Nordost Leifstyle 2 flat. Her er det banan -banan, noe slikt:
bananplugg.jpg
. Beklager for at jeg ikke lenger er inne i begrepsverden i lyduniverset, men så vidt jeg kan se, passer disse overhodet ikke inn i disse:
IMG_20200425_190025.jpg
IMG_20200425_190043.jpg


Enkelte steder ser jeg at det finnes forsterkere hvor man bare kan "vippe ut" plastplugger som sitter bak kontaktene. Hovedspørsmålet mitt munner i grunn bare ut i dette; Er det en slik mulighet på forsterkeren min? Det finnes sikkert overganger, og jeg var på nippet til bare å klippe av disse H...pluggene, men vil høre først med dere.
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.934
Antall liker
587
Prøv med en spiss gjenstand om du kan vippe ut innmaten i hettene.
 

Leemix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.03.2016
Innlegg
323
Antall liker
59
Skru inn og se om du kan vippe ut plasten når den blir synlig ja


Sent from my iPad using Tapatalk
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Som de skrev over.
Skru inn alle kontaktene. Helt inn.
Den proppen du da ser i enden på dei skal gå an å vippe ut med en spiss gjenstand. Inn der skal bananpluggene dine.
 

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
OK- slik som jeg har gjort (til høyre)?
IMG_20200425_195209.jpg
Prøvde med en liten kniv, men de ville ikke ut så lett. Vil ikke bruke makt, er dere sikre på at det er meningen at de skal kunne vippes ut?:rolleyes:
 

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
Måtte få kona til å fikse det gitt...hun hadde en spiss neglsaks og popp så var proppen ute. Tusen takk skal dere ha! Nå skal jeg rigge dette opp og holder dere gjerne oppdatert på hvordan dette går. Har forøvrig et par høyttalere som må plasseres og slikt. Litt flau, men lærer noe nytt hver dag...
IMG_20200425_201514.jpg
 

Leemix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.03.2016
Innlegg
323
Antall liker
59
Proppene sitter ofte godt ja så bra å bruke riktig utstyr.
Blir spennende å høre hvordan det blir.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.774
Antall liker
717
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Bruk nål eller en spiss gjenstand for å forsiktig lirke løs den røde og sorte plastproppen. Noen ganger kan de sitte litt hardt ja. Det trengs tålmodighet.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.774
Antall liker
717
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Måtte få kona til å fikse det gitt...hun hadde en spiss neglsaks og popp så var proppen ute. Tusen takk skal dere ha! Nå skal jeg rigge dette opp og holder dere gjerne oppdatert på hvordan dette går. Har forøvrig et par høyttalere som må plasseres og slikt. Litt flau, men lærer noe nytt hver dag... Vis vedlegget 581782
woohoo! 3 to go! :D
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Måtte få kona til å fikse det gitt...hun hadde en spiss neglsaks og popp så var proppen ute. Tusen takk skal dere ha! Nå skal jeg rigge dette opp og holder dere gjerne oppdatert på hvordan dette går. Har forøvrig et par høyttalere som må plasseres og slikt. Litt flau, men lærer noe nytt hver dag... Vis vedlegget 581782
Husk, det finnes ikke dumme spørsmål. Bare dumme svar.
 
Topp Bunn