Julefest for gatebarn i San Antonio, Cavite City, Filipinene 2024-2025

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Mange ting har skjedd i det senere, desverre av typen dårlig nytt....... det startet med at broren til kona fallt ned fra en stige ved at han fikk et lite illebefinnende oppe på stigen og selvfølgelig fallt han ned og slo hodet ordentlig...... så inn på sykehus med han og der fant de ut av at han hadde en hevelse i hjernen, han fikk så medisiner til og få ned hevelsen, hvorpå noen uker senere var han tilbake på sykehus fordi han fikk anfall med spasmer, etter ct-scan og div andre undersøkelser så fant de en "klump" som lå og trykte på hjernen (tumor/svuls)..... hvilket betød at han måtte opereres og det kostet den nette sum av 75.000 Nkr for selve opreasjonen pluss pluss, mesteparten har blitt dekket av familien og sjømannsforsikringen samt donasjoner har fått fra diverse organisasjoner, men en del gjenstår som det fortsatt jobbes med og få inn penger til.......... oppi det hele så har både kona og jeg vært under utredning for kreft...... heldighvis var mine kuler godartet og kona var på sykehus i dag og fikk beskjed at hun ikke hadde livmorhalskreft men at hun må fjerne en del interiør fordi ting ikke var helt greit oppi dal-i-mellom........ så skulle man tro at det det var nok......men nei serru........ i og med at broren til kona har vært syk/skadet det siste halvåret og alle familiens penger har gått med til og hjelpe han så har svigerfar i det stille unngått og gå til legebesøk og har holdt i skjul at han har hatt noen mørke skygger på lungene på røntgenbilder........ så siste uken har vi mer eller mindre tvunget han til og gjøre mer checkup........ og i dag kom den tunge beskejden at det kreft ..... satge 4 med spredning til leveren....... det igjen betyr at kona må dra til Filipinene ganske så snart....... hvilket igjen betyr at de 8000 kroner vi hadde spart opp til Noche-buena poser ....vel de kan vi desverre ikke gi bort alikevel fordi vi rett og slett ikke har råd til flybillett til henne og penger hun må ha til reisen.
    Det igjen betyr at vi er nede på +/- 4000.- som noen av dere har gitt i ekstra donasjoner til julemat og de skal vi selvfølgelig få handlet inn julematposer for, men dere kan jo selv tenke dere hvor mange vi klarer og hjelpe i år kontra i fjor hvor vi ordnet opp med julemat til over 400 mennesker........ så i år blir det litt ekstra til kanskje 40 mennesker....... det eksakte nummeret må jeg få lov og komme tilbake til........ men jeg oppdaterer alt av penger og hva vi får inn og hva vi får kjøpt inn.


    Bildet viser svogeren min naglet igjen....... han har vært åpnet opp ganske bra.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    2020 og 2021 utartet seg til og bli år med store forandringer for de fleste av oss...... så også på Filipinene hvor en dårlig situasjon for mange har blitt om mulig vesentlig værre inn i 2022, de fleste skolene er stengte og det er hjemme/online undervisning, det er ikke lov og ferdes fritt rundt lenger, det er nedstenginger av samfunnet og utgangsforbud....... og mye av dette treffer spesielt ungene og de gamle hardt, hva skal man leve av hvis man ikke klarer og skaffe penger.
    Så i år sikter vi mot og hjelpe folk som ikke har mat eller mulighet for og skaffe seg det, vi vet at det vi gjør fungerer og at det hjelper mange og vi har fått mange tilbakemeldinger som "hva skulle vi gjort uten dere".


    Videre planer gjennom 2022 er og ha fast mat-auke til Kai og de 4 søsknene hans + bestemoren også slik at barna kan gå på skole og få seg en utdannelse så godt det lar seg gjøre, så alle donasjoner er velkommne.......... og situasjonen er temmelig desperat for veldig mange av barna...... spesielt for de som lever av og tigge og av og lete i søppelkasser etter mat..... det er ikke noe og finne pga lockdown...... så vi sender bortover litt nødhjelp av det vi samler inn...... for det er jo ikke noe poeng og spare penger til julefest hvis mange av unga har sultet i hjel i mellomtiden.
    Hvis vi skulle være så heldige og ha penger til overs en måned så setter vi de inn på sparekontoen for og lage en store gatebarnfest så snart det lar seg gjøre igjen.


    Vi kom i sommer i gang med et lite gatekjøkken hvor vi noen dager lager grøt og andre dager fisk og ris som vi deler ut på gaten til folk uten mat.... unge som gamle, dette er noe vi har et sterkt ønske om og videreføre, men det krever jo en del økonomiske ressurser........ grunnen til at gjerne vil videreføre dette er at det hjelper mange....... dog lider projektet av at vi ikke har nok penger, men vi gjør det vi kan med hva vi får inn av donasjoner/gaver.



    Pr i dag ser det ut til at vi nå har 6 faste som donerer penger hver måned....... og noen ganger kommer det inn litt ekstra penger..... noen ganger ikke, vi er veldig glade for at det er noen av dere der ute som har satt opp en fast donasjon hver måned...... det er det dere donerer vi må forholde oss til.


    2022

    Oktober:


    500.-
    250.-
    300,-
    1000.- via Vipps
    200,-
    150.-


    = 2400.-
    Sender pengene på mandag den 31/10 med samme opplegg som foregående måned.



    November:


    500.-
    250.-
    300.-
    200.-
    1000.- via Vipps
    150.-
    = 2400.-
    Sender pengene på onsdag den 30/11 med samme opplegg som foregående måned....... og jeg skal legge til litt slik at det blir en stor kake til unga til jul + at kona skal ta med noen gaver type bamser og lekebiler slik at unga får noen gaver fra julenissen og hjelperne hans :)


    Penger sendt.


    Desember:

    500.-






    Tusen takk på vegne av unga "våres" og alle de eldre og de som bor på gata som kommer og spiser hos oss, pengene dere donerer utgjør en stor forskjell de.


    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger, alt som kommer inn, går direkte ut til de som trenger hjelp.


    HVIS !!!
    noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som er relevant
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Update:

    Kona og stesønnen min reiser bortover til helgen for og ta farvel med far/bestefar........ det blir nok et helvete/supertrist for de, men det er det riktige og gjøre for med kreft i fase 4 så vet man ikke hvor mye tid han har igjen....... jeg skulle svært gjerne reist bortover selv fordi svigerfar betyr og har betydd mye for meg over flere ti-år, men har man ikke råd.... så har man ikke råd........ reality is a bitch sometimes.

    Kona vil også sørge for at pengene vi har samlet inn blir brukt på best mulig måte og at hun får svigerfar til og lære opp noen andre slik at vi kan videreføre hva vi driver med på best mulig måte (det er svigerfar og svigermor som har ko-ordinert det hele frem til nå)...... vi har jo sjåføren våres..... Jayvin, men han er travelt opptatt med kirkelige donasjoner, så jeg vet ikke hvor mye tid han har lenger heller........ men om en ukes tid vet jeg mer for da er kona der borte........ jeg vil selvfølgelig komme med løpende oppdateringer.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Fredag, fredag, fredag.......... fredagsmat:


    Menu for today:
    Chicken adobo with eggs, shrimo with veggis and cocos, fried fish with eggs and druer......... skikkelig luksusfrukt til unga i dag.


    KAi02.12.22.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Våre gamle naboer i Vestby har donert hele 3000 kroner...... så da er vi oppe i totalt 8500.- 9500.- til Noche-buena poser (julemat).

    ..... og en av våre trofaste sponsorer har overført 1000 kroner ekstra (y)(y)(y)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Kona har ankommet Filipinene og i dag har hun vært på markedet og hun sier hun er fullstendig sjokkert over prisene......... hør bare:

    I kg rødløk 60 kroner
    1 kg kjøttdeig fersk 200.-
    1 kg kjøttdeig frossen 150.-
    1 kg koteletter ferske 160.-
    1 liter hel-melk 29.-
    1 liter DelMonte appelsin juice 35 kroner
    1 kg gulerøtter 50.-
    Det eneste det er noenlunde normal pris på er kylling og egg
    Vi får priser på ris i morgen.

    Kona sier at det er lite varer i butikkene fordi ingen har råd til og kjøpe de....... situasjonen er hvist veldig prekær for veldig mange.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Kona har handlet inn matauke sammen med moren sin i dag til Kai og søsknene........ det blir litt til i morgen for da blir det kake, pølser og ris tror jeg det var....... så unga "våres" skal ha mat hele måneden i allfall......... og jeg sendte med kona en bamse til Eunice og Jake & Joshua skal få noen leker de også...... men Kai og Stacie er det værre med, men vi får se hva kona finner ut.


    Kai05.12.22.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Desverre i år som nøden er enorm har vi fått inn bare ca 1/3 del av donasjonene vi fikk inn fjor og i å med at prisene der borte har steget helt sinnsykt, så spørs det hvor mange av de som bor på søppelfyllinga vi klarer og få tak på noe julemat til i år, men vi gjør så godt vi kan med de pengene vi har.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Kona driver og innhenter tilbud på Noche-buena poser som inneholder dette på bildet under, men hun sier at prisen er mer enn dobbelt så høy som i fjor....... hun håper og ha prisene klare i morgen.

    5 kilo ris pluss i posen hotdog, brød, ost, bacon og skinke


    Noche-buena 2022.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Litt fornøyelig....... kona fortalte meg i dag at mange barn i nabolaget går rundt og forteller at kona til julenissen er her...... og et par av barna har våget seg bort til henne og spurt........ we know you are the wife of santa...... but where is he ?...... is sleeping ?....... is he coming soon ? og når hun forteller at han er hjemme i Norge så blir de såååååååååååååååååå skuffet.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Når jeg poster dette innlegget så er kl 23.24 tirsdag kveld her hjemme....... men dette bildet er fra i morgen tidlig........ gjengen er klar for og gå på skolen akkurat nå og viser stolt frem noen av cookiisene de fikk i går (i dag)...... ha ha.


    Jake, Joshua, eunice 07.12.22.jpg


    .
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Målet mitt er fremdeles at vi skal klare 100 poser med Noche-buena og kona innhenter tilbud fra 3 butikker og også 2 forskjellig typer poser (forskjellig innhold)....... i tilegg 5kg ris....... så 500 kg ris

    ................ MEN, med donasjonstørken for tiden, så blir det ikke lett og få til, jeg har lagt ut en del overflødige kabler til salgs som jeg tenkte kunne spe på budgettet til Noche-buena poser litt, men det er ingen som har bruk for de heller....... så det hele henger i en tynn tråd, men vi er optimister og gir ikke opp ennå........ men kona reiser tilbake på søndag, så alt må være på plass til da.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    2020 og 2021 utartet seg til og bli år med store forandringer for de fleste av oss...... så også på Filipinene hvor en dårlig situasjon for mange har blitt om mulig vesentlig værre inn i 2022, de fleste skolene er stengte og det er hjemme/online undervisning, det er ikke lov og ferdes fritt rundt lenger, det er nedstenginger av samfunnet og utgangsforbud....... og mye av dette treffer spesielt ungene og de gamle hardt, hva skal man leve av hvis man ikke klarer og skaffe penger.
    Så i år sikter vi mot og hjelpe folk som ikke har mat eller mulighet for og skaffe seg det, vi vet at det vi gjør fungerer og at det hjelper mange og vi har fått mange tilbakemeldinger som "hva skulle vi gjort uten dere".


    Videre planer gjennom 2022 er og ha fast mat-auke til Kai og de 4 søsknene hans + bestemoren også slik at barna kan gå på skole og få seg en utdannelse så godt det lar seg gjøre, så alle donasjoner er velkommne.......... og situasjonen er temmelig desperat for veldig mange av barna...... spesielt for de som lever av og tigge og av og lete i søppelkasser etter mat..... det er ikke noe og finne pga lockdown...... så vi sender bortover litt nødhjelp av det vi samler inn...... for det er jo ikke noe poeng og spare penger til julefest hvis mange av unga har sultet i hjel i mellomtiden.
    Hvis vi skulle være så heldige og ha penger til overs en måned så setter vi de inn på sparekontoen for og lage en store gatebarnfest så snart det lar seg gjøre igjen.


    Vi kom i sommer i gang med et lite gatekjøkken hvor vi noen dager lager grøt og andre dager fisk og ris som vi deler ut på gaten til folk uten mat.... unge som gamle, dette er noe vi har et sterkt ønske om og videreføre, men det krever jo en del økonomiske ressurser........ grunnen til at gjerne vil videreføre dette er at det hjelper mange....... dog lider projektet av at vi ikke har nok penger, men vi gjør det vi kan med hva vi får inn av donasjoner/gaver.



    Pr i dag ser det ut til at vi nå har 6 faste som donerer penger hver måned....... og noen ganger kommer det inn litt ekstra penger..... noen ganger ikke, vi er veldig glade for at det er noen av dere der ute som har satt opp en fast donasjon hver måned...... det er det dere donerer vi må forholde oss til.


    2022

    Oktober:


    500.-
    250.-
    300,-
    1000.- via Vipps
    200,-
    150.-


    = 2400.-
    Sender pengene på mandag den 31/10 med samme opplegg som foregående måned.



    November:


    500.-
    250.-
    300.-
    200.-
    1000.- via Vipps
    150.-
    = 2400.-
    Sender pengene på onsdag den 30/11 med samme opplegg som foregående måned....... og jeg skal legge til litt slik at det blir en stor kake til unga til jul + at kona skal ta med noen gaver type bamser og lekebiler slik at unga får noen gaver fra julenissen og hjelperne hans :)


    Penger sendt.


    Desember:

    500.-
    250.-





    Tusen takk på vegne av unga "våres" og alle de eldre og de som bor på gata som kommer og spiser hos oss, pengene dere donerer utgjør en stor forskjell de.


    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger, alt som kommer inn, går direkte ut til de som trenger hjelp.


    HVIS !!!
    noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som er relevant
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Update:

    I går fikk jeg en utslitt kone hjem igjen etter bla en utmattende uke med sykehusbesøk med faren hennes og testinger, biopsi og alt det som hører til og sykehusene der borte er neigu ikke snaue..... et døgn på sykehus, biopsi snakke med doktorer........ 140.000 pesos takk, de er dæven i meg ikke sanne...... men uansett.
    Kona har i snitt sovet 4 timer pr natt de siste 9 døgene og 32 grader varme med mega høy luftfuktighet gjorde det hele ikke mye bedre....... masser med mosqitoer ønsket henne velkommen også, men hun fikk gjort det meste av hva hun skulle og vel hjemme igjen sovnet hun i armene mine tidlig i går kveld og sov helt frem til kl 5 i dag morges..... etter en stor sunn og god frokost med grovbrød og bla brunost så er hun oppe og durer rundt i huset med telefonpluggen i øret og har hjemmekontor og sjefer rundt de ansatte på jobben i kjent stil.
    Er jo en tilvenningssak og gå fra 32 + grader til 15 minus grader og 7 timer døgnforskjell også...... men det går seg til etterhvert.

    Vedr Filipinene og Noche-buena så har hun innhentet flere tilbud og prøvd og få til gode tilbud og det ser hun ut til og ha lykkes veldig bra med...... og det går i mot 100 poser med julemat også i år...... det trodde jeg IKKE vi skulle få til fordi donasjonene i år har vært MYE mindre enn tidligere år, så i år blir det ikke noe ekstra utover selve matposene.
    Jeg kommer tilbake til eksakt hva Noche-buena posenes innhold, men jeg tror det blir spagetti, pølser, kanskje skinke, ost og 5 kg ris.

    Mer updates kommer, så følg med.


    Det er fremdeles mulig og støtte hva vi driver med en donasjon ..... ALLE MONNER DRAR.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger, alt som kommer inn, går direkte ut til de som trenger hjelp.

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    2020 og 2021 utartet seg til og bli år med store forandringer for de fleste av oss...... så også på Filipinene hvor en dårlig situasjon for mange har blitt om mulig vesentlig værre inn i 2022, de fleste skolene er stengte og det er hjemme/online undervisning, det er ikke lov og ferdes fritt rundt lenger, det er nedstenginger av samfunnet og utgangsforbud....... og mye av dette treffer spesielt ungene og de gamle hardt, hva skal man leve av hvis man ikke klarer og skaffe penger.
    Så i år sikter vi mot og hjelpe folk som ikke har mat eller mulighet for og skaffe seg det, vi vet at det vi gjør fungerer og at det hjelper mange og vi har fått mange tilbakemeldinger som "hva skulle vi gjort uten dere".


    Videre planer gjennom 2022 er og ha fast mat-auke til Kai og de 4 søsknene hans + bestemoren også slik at barna kan gå på skole og få seg en utdannelse så godt det lar seg gjøre, så alle donasjoner er velkommne.......... og situasjonen er temmelig desperat for veldig mange av barna...... spesielt for de som lever av og tigge og av og lete i søppelkasser etter mat..... det er ikke noe og finne pga lockdown...... så vi sender bortover litt nødhjelp av det vi samler inn...... for det er jo ikke noe poeng og spare penger til julefest hvis mange av unga har sultet i hjel i mellomtiden.
    Hvis vi skulle være så heldige og ha penger til overs en måned så setter vi de inn på sparekontoen for og lage en store gatebarnfest så snart det lar seg gjøre igjen.


    Vi kom i sommer i gang med et lite gatekjøkken hvor vi noen dager lager grøt og andre dager fisk og ris som vi deler ut på gaten til folk uten mat.... unge som gamle, dette er noe vi har et sterkt ønske om og videreføre, men det krever jo en del økonomiske ressurser........ grunnen til at gjerne vil videreføre dette er at det hjelper mange....... dog lider projektet av at vi ikke har nok penger, men vi gjør det vi kan med hva vi får inn av donasjoner/gaver.



    Pr i dag ser det ut til at vi nå har 6 faste som donerer penger hver måned....... og noen ganger kommer det inn litt ekstra penger..... noen ganger ikke, vi er veldig glade for at det er noen av dere der ute som har satt opp en fast donasjon hver måned...... det er det dere donerer vi må forholde oss til.


    2022

    Oktober:


    500.-
    250.-
    300,-
    1000.- via Vipps
    200,-
    150.-


    = 2400.-
    Sender pengene på mandag den 31/10 med samme opplegg som foregående måned.



    November:


    500.-
    250.-
    300.-
    200.-
    1000.- via Vipps
    150.-
    = 2400.-
    Sender pengene på onsdag den 30/11 med samme opplegg som foregående måned....... og jeg skal legge til litt slik at det blir en stor kake til unga til jul + at kona skal ta med noen gaver type bamser og lekebiler slik at unga får noen gaver fra julenissen og hjelperne hans :)


    Penger sendt.


    Desember:

    500.-
    250.-
    300.-
    1000.- via Vipps
    200.-


    Tusen takk på vegne av unga "våres" og alle de eldre og de som bor på gata som kommer og spiser hos oss, pengene dere donerer utgjør en stor forskjell de.


    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger, alt som kommer inn, går direkte ut til de som trenger hjelp.


    HVIS !!!
    noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som er relevant
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    .......Kai har selvfølgelig også fått en julegave....... den skal han bruke på julaften sa han.

    Litt spesielt...... Nike t-shirts som den på bildet er MYE billigere her hjemme i Norge enn på Filipinene....... kona sa hun kjøpte den på Outleten i Vestby for en hundrelapp, mens på Filipienne fant hun en helt lik t-skjorte i en butikk for 1800 pesos.....dvs ca 350 kroner.

    Kai13.12.22.2.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Kona sitter og sorterer litt bilder etter turen og fant noen boilder fra hvor Kai og søsknene bor........ de har tak over hodet....... det er vel ca det beste jeg kan si om stedet.
    "Huset" dvs rommet er kanskje 10 kvm, har blikktak og ligger like ved sjøen..... defor er oversvømmelser helt vanlig.

    kai09.12.22.7.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så som dere ser er de ikke akkurat noen luksus unga lever i....... MEN de har tak over hodet og takket være våre donatorer her på HFS så har de mat bordet, klær OG ikke minst de går på skolen....... og det er det desverre ikke mange der hvor de bor som er forundt det samme.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    En liten detalj...... på bildet av vaskemaskinen så ser det at det ligger en lang vannslange nederst...... de har ikke innlagt vann, så når de skal vaske klær så må de rulle ut slangen og koble seg til en vannpost i "gaten" dere ser bak i bildet........ drikkevann må de som alle andre kjøpe.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    I sterk kontrast til fjor..... så har vi fra 2dre Desember og frem til i dag har vi IKKE fått inn EN eneste ekstra donasjon..... MEN i dag forandret det seg ved at den norske forsterker produsenten (som tidligere også har donert ekstra penger til projektet våres) donerte 1000 kroner, vi bukker og takker........ så får vi se om det er mulig og få kjøpt inn noe ekstra før jul..... kanskje slippers ?.......
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn