Julefest for gatebarn i San Antonio, Cavite City, Filipinene 2024-2025

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Personlig håper jeg du fortsetter slik som det siste året.
    Har fulgt denne tråden, og da du første gang nevnte prosjektet i egen tråd var jeg en av dem som så hvilken glede dere sprer for de barna dere treffer med dette.

    Det kom også tydelig frem at bidrag til dette ikke var noe du ba om, men noe som kom igang på oppfordring fra flere medlemmer her inne.

    Så håper jeg fortsatt får mulighet til å bidra til dette tiltaket :)
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.064
    Antall liker
    1.055
    Sted
    '
    Da jeg ikke kjenner deg er jeg noe skeptisk til slike personlig tiltak. Nok av eksempler på folk som har puttet pengene i egen lomme. Hypotetisk kunne det gi deg og din familie en gratis juletur til Filippinene en gang i året, mot at du bruker det som er igjen hos MD på Filippinene.
    Hvis du leser tråden så ser du at dette prosjektet dreier seg om entusiasme og genuint å lyse opp tilværelsen for mennesker som ikke har det så fett.
    Og skulle nå det hele være en godt planlagt svindel (noe jeg er sikker på det ikke er) så tviler jeg på at noen går personlig konkurs, eller merker det i det daglig i heletatt, ved å bidra med et par hundrelapper.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Veldig bra tiltak og regner med du er ryddig og hederlig og fører regnskap og kan gjøre rede for pengebruken, noe jeg forøvrig savner fra mange av organisasjonene som lever av folks giverglede. Klart det koster å drive en organisasjon men folk må få vite hvor mye som faktisk kommer fram, mao overskuddet. En kollega har en kamerat som jobbet i en stor organisasjon og som sluttet pga alt sløseriet. Er og veldig skeptisk til organisasjonen som jobber world vide og velger å gi til norsk organisasjoner som primært jobber innenlands av type Kreftforeningen, Landsforeningen for hjerte og lungesyke, Landsforeningen for folkhelsen med flere. Blir noen tusen i året men Redd barna og Røde kors, med flere, får ingen ting.

    Da jeg ikke kjenner deg er jeg noe skeptisk til slike personlig tiltak. Nok av eksempler på folk som har puttet pengene i egen lomme. Hypotetisk kunne det gi deg og din familie en gratis juletur til Filippinene en gang i året, mot at du bruker det som er igjen hos MD på Filippinene. At du samler inn leker mm og ikke bare penger kan jo tyde på at du er redelig. Har ikke lest hele tråden og du har sikkert gjort rede for det, og arrester meg gjerne ;)



    Jeg har brukt mer enn 200.000 av egen lommebok på dette siden vi startet opp det hele og jeg har aldri tatt i mot donasjoner fra andre eller bedt om noe slikt fra noen andre noen gang nettopp fordi jeg blir piss'd off ved at noen forsøker og trekke min integritet i tvil, det er dessuten kun det siste året (siden siste Desember) at vi har tatt i mot donasjoner fra andre og det var ene og alene på oppfordring fra HFS medlemmer som ville støtte hva vi driver med.
    Jeg er ikke no low-life som inndirekte eller direkte stjeler fra barn og jeg har aldri tatt så mye som en 50 øring av donasjonene til eget bruk og det kommer aldri til og skje i framtiden heller, da går jeg heller og henger meg.

    En ting til er at jeg har også brukt 20,000 USD på og betale ut et hus og renovert det slik at det har huset 8 barn som ikke har foreldre og de har fått skolegang og en "lola" (bestemor) som har fungert som foresatt for de....... dette er noe jeg ikke har gått ut med til andre enn nære venner rett og slett fordi jeg anser det som et privat anliggende hva jeg bruker pengene mine på.

    Enda en annen ting er at hvis du hadde giddet og lese i tråden så ville du sett at jeg fører opp alle innkommende donasjoner i tråden og også hva jeg har brukt/sendt av penger til nå og hva de er brukt til.

    Men det er slik at det er nettopp når folk (som deg) drar hva vi driver med i tvil at jeg angrer litt på at vi begynte og ta i mot donasjoner og at vi nok fra neste år heller bare bruker av egne oppsparte midler....... det vil bli vesentlig mindre til barna, men da slipper vi hvertfall at og bli utsatt for tvil vedr hva vi driver med, for det fortjener vi ikke.
    Beklager, men hvis du har rent mel i posen er det vel ingen grunn til å hisse seg opp ?
     
    Sist redigert:

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Veldig bra tiltak og regner med du er ryddig og hederlig og fører regnskap og kan gjøre rede for pengebruken, noe jeg forøvrig savner fra mange av organisasjonene som lever av folks giverglede. Klart det koster å drive en organisasjon men folk må få vite hvor mye som faktisk kommer fram, mao overskuddet. En kollega har en kamerat som jobbet i en stor organisasjon og som sluttet pga alt sløseriet. Er og veldig skeptisk til organisasjonen som jobber world vide og velger å gi til norsk organisasjoner som primært jobber innenlands av type Kreftforeningen, Landsforeningen for hjerte og lungesyke, Landsforeningen for folkhelsen med flere. Blir noen tusen i året men Redd barna og Røde kors, med flere, får ingen ting.

    Da jeg ikke kjenner deg er jeg noe skeptisk til slike personlig tiltak. Nok av eksempler på folk som har puttet pengene i egen lomme. Hypotetisk kunne det gi deg og din familie en gratis juletur til Filippinene en gang i året, mot at du bruker det som er igjen hos MD på Filippinene. At du samler inn leker mm og ikke bare penger kan jo tyde på at du er redelig. Har ikke lest hele tråden og du har sikkert gjort rede for det, og arrester meg gjerne ;)




    Jeg har brukt mer enn 200.000 av egen lommebok på dette siden vi startet opp det hele og jeg har aldri tatt i mot donasjoner fra andre eller bedt om noe slikt fra noen andre noen gang nettopp fordi jeg blir piss'd off ved at noen forsøker og trekke min integritet i tvil, det er dessuten kun det siste året (siden siste Desember) at vi har tatt i mot donasjoner fra andre og det var ene og alene på oppfordring fra HFS medlemmer som ville støtte hva vi driver med.
    Jeg er ikke no low-life som inndirekte eller direkte stjeler fra barn og jeg har aldri tatt så mye som en 50 øring av donasjonene til eget bruk og det kommer aldri til og skje i framtiden heller, da går jeg heller og henger meg.

    En ting til er at jeg har også brukt 20,000 USD på og betale ut et hus og renovert det slik at det har huset 8 barn som ikke har foreldre og de har fått skolegang og en "lola" (bestemor) som har fungert som foresatt for de....... dette er noe jeg ikke har gått ut med til andre enn nære venner rett og slett fordi jeg anser det som et privat anliggende hva jeg bruker pengene mine på.

    Enda en annen ting er at hvis du hadde giddet og lese i tråden så ville du sett at jeg fører opp alle innkommende donasjoner i tråden og også hva jeg har brukt/sendt av penger til nå og hva de er brukt til.

    Men det er slik at det er nettopp når folk (som deg) drar hva vi driver med i tvil at jeg angrer litt på at vi begynte og ta i mot donasjoner og at vi nok fra neste år heller bare bruker av egne oppsparte midler....... det vil bli vesentlig mindre til barna, men da slipper vi hvertfall at og bli utsatt for tvil vedr hva vi driver med, for det fortjener vi ikke.
    Beklager, men hvis du har rent mel i posen er det vel ingen grunn til å hisse seg opp ?
    Du virker å være en drittsekk som liker å så tvil om andres moral og motiv, og skrive bedritne innlegg uten å legge skjul på at du ikke en gang har giddet å lese tråden.

    Har ikke giddet å lese så mange av dine innlegg så arrester meg gjerne om jeg tar feil. Har du rent mel i posen er det jo dessuten ingen grunn til å hisse seg opp.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Veldig bra tiltak og regner med du er ryddig og hederlig og fører regnskap og kan gjøre rede for pengebruken, noe jeg forøvrig savner fra mange av organisasjonene som lever av folks giverglede. Klart det koster å drive en organisasjon men folk må få vite hvor mye som faktisk kommer fram, mao overskuddet. En kollega har en kamerat som jobbet i en stor organisasjon og som sluttet pga alt sløseriet. Er og veldig skeptisk til organisasjonen som jobber world vide og velger å gi til norsk organisasjoner som primært jobber innenlands av type Kreftforeningen, Landsforeningen for hjerte og lungesyke, Landsforeningen for folkhelsen med flere. Blir noen tusen i året men Redd barna og Røde kors, med flere, får ingen ting.

    Da jeg ikke kjenner deg er jeg noe skeptisk til slike personlig tiltak. Nok av eksempler på folk som har puttet pengene i egen lomme. Hypotetisk kunne det gi deg og din familie en gratis juletur til Filippinene en gang i året, mot at du bruker det som er igjen hos MD på Filippinene. At du samler inn leker mm og ikke bare penger kan jo tyde på at du er redelig. Har ikke lest hele tråden og du har sikkert gjort rede for det, og arrester meg gjerne ;)




    Jeg har brukt mer enn 200.000 av egen lommebok på dette siden vi startet opp det hele og jeg har aldri tatt i mot donasjoner fra andre eller bedt om noe slikt fra noen andre noen gang nettopp fordi jeg blir piss'd off ved at noen forsøker og trekke min integritet i tvil, det er dessuten kun det siste året (siden siste Desember) at vi har tatt i mot donasjoner fra andre og det var ene og alene på oppfordring fra HFS medlemmer som ville støtte hva vi driver med.
    Jeg er ikke no low-life som inndirekte eller direkte stjeler fra barn og jeg har aldri tatt så mye som en 50 øring av donasjonene til eget bruk og det kommer aldri til og skje i framtiden heller, da går jeg heller og henger meg.

    En ting til er at jeg har også brukt 20,000 USD på og betale ut et hus og renovert det slik at det har huset 8 barn som ikke har foreldre og de har fått skolegang og en "lola" (bestemor) som har fungert som foresatt for de....... dette er noe jeg ikke har gått ut med til andre enn nære venner rett og slett fordi jeg anser det som et privat anliggende hva jeg bruker pengene mine på.

    Enda en annen ting er at hvis du hadde giddet og lese i tråden så ville du sett at jeg fører opp alle innkommende donasjoner i tråden og også hva jeg har brukt/sendt av penger til nå og hva de er brukt til.

    Men det er slik at det er nettopp når folk (som deg) drar hva vi driver med i tvil at jeg angrer litt på at vi begynte og ta i mot donasjoner og at vi nok fra neste år heller bare bruker av egne oppsparte midler....... det vil bli vesentlig mindre til barna, men da slipper vi hvertfall at og bli utsatt for tvil vedr hva vi driver med, for det fortjener vi ikke.
    Beklager, men hvis du har rent mel i posen er det vel ingen grunn til å hisse seg opp ?
    Du virker å være en drittsekk som liker å så tvil om andres moral og motiv, og skrive bedritne innlegg uten å legge skjul på at du ikke en gang har giddet å lese tråden.

    Har ikke giddet å lese så mange av dine innlegg så arrester meg gjerne om jeg tar feil. Har du rent mel i posen er det jo dessuten ingen grunn til å hisse seg opp.
    Når har jeg lest hele tråden inkl de naboene i Vestby og beklager igjen - dumt innlegg fra min side og legger meg flat !
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Beklager, men hvis du har rent mel i posen er det vel ingen grunn til å hisse seg opp ?
    Du virker å være en drittsekk som liker å så tvil om andres moral og motiv, og skrive bedritne innlegg uten å legge skjul på at du ikke en gang har giddet å lese tråden.

    Har ikke giddet å lese så mange av dine innlegg så arrester meg gjerne om jeg tar feil. Har du rent mel i posen er det jo dessuten ingen grunn til å hisse seg opp.
    Når har jeg lest hele tråden inkl de naboene i Vestby og beklager igjen - dumt innlegg fra min side og legger meg flat !
    Voksent gjort. Kudos herfra.

    Har selvsagt ingen grunn til å tro du er en drittsekk og leser dine innlegg med interesse.

    Men etter å ha fulgt tråden ble jeg litt provosert. Ikke bare på Rudis vegne men alle dem som i tvil velger å dele om sitt personlige engasjement for andre på en måte som samtidig utleverer og gjør dem selv sårbare på et ellers anonymt forum. Da skal man være ekstra varsom.

    Vi kan alle bli bedre på å først forstå kontekst før vi fyrer av en sleivpasning. Det krever strengt tatt ikke mer enn å kunne lese norsk, ideelt sett også det som står mellom linjene.

    Og nå som du har lest alle innleggene så har du jo mulighet og informasjon til å bidra med en liten skjerv.

    Intet press, men et lite bidrag til å støtte den norske dugnadsånd vi alle har blitt så beriket med, også når den blir utøvet utenlands.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Beklager, men hvis du har rent mel i posen er det vel ingen grunn til å hisse seg opp ?
    Du virker å være en drittsekk som liker å så tvil om andres moral og motiv, og skrive bedritne innlegg uten å legge skjul på at du ikke en gang har giddet å lese tråden.

    Har ikke giddet å lese så mange av dine innlegg så arrester meg gjerne om jeg tar feil. Har du rent mel i posen er det jo dessuten ingen grunn til å hisse seg opp.
    Når har jeg lest hele tråden inkl de naboene i Vestby og beklager igjen - dumt innlegg fra min side og legger meg flat !
    Voksent gjort. Kudos herfra.

    Har selvsagt ingen grunn til å tro du er en drittsekk og leser dine innlegg med interesse.

    Men etter å ha fulgt tråden ble jeg litt provosert. Ikke bare på Rudis vegne men alle dem som i tvil velger å dele om sitt personlige engasjement for andre på en måte som samtidig utleverer og gjør dem selv sårbare på et ellers anonymt forum. Da skal man være ekstra varsom.

    Vi kan alle bli bedre på å først forstå kontekst før vi fyrer av en sleivpasning. Det krever strengt tatt ikke mer enn å kunne lese norsk, ideelt sett også det som står mellom linjene.

    Og nå som du har lest alle innleggene så har du jo mulighet og informasjon til å bidra med en liten skjerv.

    Intet press, men et lite bidrag til å støtte den norske dugnadsånd vi alle har blitt så beriket med, også når den blir utøvet utenlands.
    Har tenkt tanken, når jeg først rota det til, så penger er på vei. Var ikke meninga å såre, noe jeg forsto jeg gjorde Rudi og er lei for det. Håper min skjerv kommer til nytte.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Alle penger som kommer inn er velkomne og ikke minst kommer til nytte.
    Jeg har ikke helt regnet på det enda, fordi kursen forandrer seg stadig og matprisene på Filipinene har en tendens til og gå oppover når det nærmer seg jul, samtidig som den Filipinske pesosen styrker seg ved juletider, så jeg lurer på om vi i år allerede i midten av November skal sende det vi har av penger på kontoen bortover for og maksimere det vi har tiljengelig.
    Jeg sattser fremdeles på 100 Noche-buena poser i år og så lenge det drypper inn litt nå og da, så tror jeg at det skal gå bra.

    Siden økonomien i år er bedre enn noen gang takket være dere på HFS, så håper jeg og kunne bruke noe av sparepengene til kona og meg selv til og hjelpe noen flere barn med skolegang, dvs at vi betaler litt bøker og skolemat slik at noen av barna som bor i slummen kan gå på skolen.
    Elementry skolen er i utgangspunktet gratis, MEN de må ha penger til skoleuniform og mat....... skolen begynner 07.00 og slutter vanlighvis kl 17 og da er det klart at barna må ha mat...... og det koster penger...... og da holder foreldre/tanter/kusiner barna hjemme fra skolen så lenge de ikke har penger........ så jeg har litt lyst til og forsøke det....... vi har allerede 10 barn vi hjelper litt......... løsningen til og komme seg ut av slummen er og blir at de får utdannelse.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    300.- via Vipps
    250.- via Vipps
    100.-
    200.-
    1000.- via Vipps
    300.- via Vipps
    256.-
    100.-
    200.-
    300.-
    500.-
    500.-


    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.




    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    300.- via Vipps
    250.- via Vipps
    100.-
    200.-
    1000.- via Vipps
    300.- via Vipps
    256.-
    100.-
    200.-
    300.-
    500.-
    500.-
    100.-



    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.




    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    300.- via Vipps
    250.- via Vipps
    100.-
    200.-
    1000.- via Vipps
    300.- via Vipps
    256.-
    100.-
    200.-
    300.-
    500.-
    500.-
    100.-
    600.-


    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.



    Satt her i sted og så gjennom finansene for og finne ut av eksakt hva vi har råd til og ikke råd til i forbindelse med årets julefest........ det ser jo ut som om vi har mange givere her på HFS når man ser på listen over donasjoner her over....... men når jeg ser gjennom bankutskriften så er det TRE givere som står bak 99% av antallet donasjoner, så denne tråden fenger nok vesentlig mindre enn mange tror her på HFS og givergleden er nok MYE mindre enn hva raden med donasjoner skulle tilsi.

    Men, tusen takk til dere tre som regelmessig setter inn en sum, det gleder meg at noen vil være med og støtte det vi driver med....... og jeg kan garantere at i år skal vi klare og lage et smil rundt MANGE barns munn....... jeg gleder meg til og kunne vise frem bilder av det hele og håper at det hele blir en sucsess.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    2 uker med total stillhet pluss at tråden drukner hele tiden....... anyway, donasjonene har tørket helt ut og jeg sender resten av det vi har fått inn i midten av November.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Du får dytte den opp, denne tråden, av og til Rudi. :)
    Spesielt nå som det nærmer seg Jul etterhvert.
    Jeg har «fukta» kontoen litt igjen ;)
    Det er godt å kjenne på at jeg kan bidra til å glede noen som trenger det, gjennom ditt flotte initiativ :)

    Takk
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Du får dytte den opp, denne tråden, av og til Rudi. :)
    Spesielt nå som det nærmer seg Jul etterhvert.
    Jeg har «fukta» kontoen litt igjen ;)
    Det er godt å kjenne på at jeg kan bidra til å glede noen som trenger det, gjennom ditt flotte initiativ :)

    Takk



    Takk til dere "hard-core" gutta som fortsetter med donasjoner, hadde blitt stusselig uten dere........ skjønt alt i alt ligger det an til og bli veldig bra i år, faktisk den største festen noen gang........ jeg gleder meg som en unge til det hele går av stabelen, men har også litt angst over at alt skal gå bra....... har liksom litt mer press på meg nå som så mange har hjulpet til med penger....... regner med at jeg må ta noen dype pust....... tidligere har det liksom ikke vært noe press fordi da har det bare vært kona's og mine penger, men nå er det hele blitt blodig alvor....... nå skal det gjøres best mulig og ikke minst handles inn til de beste priser så vi får mest mulig for pengene. Vi drar bortover litt tidligere enn vanlig i år for og hjelpe til med innhandlingen og pakkingen. I år har vi jo opp i mot 400 kosedyr som vi ikke helt har avgjort hva vi skal gjøre med..... og pakke inn alle hver for seg blir litt av en jobb........ og bare ha de u-innpakket er jo liksom litt lite spennende, så det er noe vi tenker litt på. Men vi skal kjøpe inn:

    500 kilo med ris
    100 skinkebokser 500 gr
    100 bokser med cornedbeef 400 gr
    100 stk 500gr ost
    100 brød
    100-150 kg med pølser
    Godteri poser evt litt sjokolade

    250 gaveposer (innpakkning)

    + masse mer

    Et stk Toyota Hiace i noen dager ;)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    300.- via Vipps
    250.- via Vipps
    100.-
    200.-
    1000.- via Vipps
    300.- via Vipps
    256.-
    100.-
    200.-
    300.-
    500.-
    500.-
    100.-
    600.-
    500.-




    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.




    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    300.- via Vipps
    250.- via Vipps
    100.-
    200.-
    1000.- via Vipps
    300.- via Vipps
    256.-
    100.-
    200.-
    300.-
    500.-
    500.-
    100.-
    600.-
    500.-
    400.- via Vipps




    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.




    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så har jeg sendt avgårde 8500.-......... så nå er vi nede på 0.- på kontoen igjen...... men det er en stund igjen til jul enda, så skulle noen ønske og hjelpe til litt, så blir vi og ikke minst barna glade for det.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Synes du skal sende litt til jeg;=)
    God jul til gatebarna:=)
    De er heldige som har en snill nisse i Østfolds dype skoger, og noen gode hjelpere.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    1000.-



    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger.


    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Du/dere gjør garantert en fantastisk jobb.
    Tror ikke vi kan forstå hva dette gjør for de som ikke har så mye som oss.
    Vi mesker oss i vår rikdom, skulle bare mangle att man ikke skulle bidra til et slikt prosjekt som dette.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    1000.-
    1000.- via Vipps
    500.-



    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger.


    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dette begynner å bli veldig bra:)
    Gleder meg til å se fortsettelsen.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Jeg synes du gjør en ekstremt bra jobb.
    Sprer glede og hjelp der det trengs.
    Jeg har vært 10-12 ganger i Naic som er en
    liten by i Cavite.
    Like mange ganger i Quezon city og provinsen Quezon + en
    liten by helt i nord Ilocos norte.
    Nå senest i September.
    Du beskriver forholdene veldig riktig.
    Jeg bor alltid sammen med lokalbefolkningen.
    Ikke noe air condition og oftest i upusset leca hus med blekktak.
    Vi er heldige som bor i Norge.
    Mvh
    Lasse
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg synes du gjør en ekstremt bra jobb.
    Sprer glede og hjelp der det trengs.
    Jeg har vært 10-12 ganger i Naic som er en
    liten by i Cavite.
    Like mange ganger i Quezon city og provinsen Quezon + en
    liten by helt i nord Ilocos norte.
    Nå senest i September.
    Du beskriver forholdene veldig riktig.
    Jeg bor alltid sammen med lokalbefolkningen.
    Ikke noe air condition og oftest i upusset leca hus med blekktak.
    Vi er heldige som bor i Norge.
    Mvh
    Lasse



    Jo, tusen takk for det...... vi gjør så godt vi kan.
    Ja Naic kjenner jeg godt til.....dvs jeg har bare kjørt gjennom der, men Naic er stedet hvor minibussen til Cavite City går til/fra, vi bruker forøvrig og bo deler av oppholdet i Rosario sånn ca midtveis mellom Naic og Cavite city.
    Jeg har prøvd det der med og bo på steder uten aircon, men jeg orker det ikke, varmen er ok, men luftfuktigheten tar knekken på meg..... skjønt det gjør jo egentlig aircon'en også. I huset hos svigermor har vi et par rom med aircon, så jeg oppholder meg ofte der.
    Vi bor som regel en ukes tid på MountSea resort i Rosario, det skal jo være litt ferie for kone og unger også, pluss at jeg får veldig bra pris der, ofte betaler vi bare halvparten av normal rate der, sjefen der fant ut av hva vi drev med, så han mente at vi var snille mennesker som hjalp andre, så da mente han at vi skulle få maks discount....... og det er vi jo veldig glade for, penga flyr uansett.
    Det er jo alltid slik at når man går ut for og spise, så er det alltid et lite kobbel som vil være med, så selv om maten er rimeligere enn i Norge, så blir det ofte dyrere alikevel fordi vi er så mange. Vi er jo 5 stykker, kone, tre barn og meg selv og som regel er det minst 5-10 stykker som skal være med, så da må man alltid bla opp for 10-15 personer...... slik blir det penger ut av........ på den annen side så er det sikkert litt av stasen når vi kommer......... "rike" tante og onkel fra Norge...... ha ha, de skulle bare ha hvisst. Men der er klart.... vi er jo steinrike i forhold til de fleste der borte........ men de skulle bare hvisst at vi må spare et helt år, noen ganger i 2 år for og ha råd til det hele, men det får være vår lille hemmelighet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 666

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Hehe, kjenner meg så utrolig godt igjen.
    Har gått på noen smeller ang antall personer
    som skulle være med å spise osv.
    Men som du sier, det koster ikke all verden og
    gir mye tilbake.
    Lasse.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg synes du gjør en ekstremt bra jobb.
    Sprer glede og hjelp der det trengs.
    Jeg har vært 10-12 ganger i Naic som er en
    liten by i Cavite.
    Like mange ganger i Quezon city og provinsen Quezon + en
    liten by helt i nord Ilocos norte.
    Nå senest i September.
    Du beskriver forholdene veldig riktig.
    Jeg bor alltid sammen med lokalbefolkningen.
    Ikke noe air condition og oftest i upusset leca hus med blekktak.
    Vi er heldige som bor i Norge.
    Mvh
    Lasse


    JA, vi er heldige som bor i Norge, det er helt klart.

    Vedr Ilocos norte, morsomt at du har vært der også, 5 av konas ansatte kommer derfra...... så da kanskje forstår du litt Ilocano også da ? ;)
    Er jo litt morsomt det med språk og Filipinene, kona er jo fra Cavite City, men jobbet på børsen i Manila så hun snakker for det meste Tagalog eller engelsk...... MEN hennes opprinnelige språk er Chabacano....... og det er egentlig spansk....... husker for mange år siden hvor hun ble litt sint på noen av Ilocano guttene hvorpå hun høylyt kjeftet på de på Chabacano...... og stakkarne stod der som store spørsmåltegn og spurte forsiktig om de kunne bli kjeftet på.... på norsk, engelsk eller Tagalog så de forstod noe av det hele...... ;)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 666

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    1000.-
    1000.- via Vipps
    500.-
    250.- via Vipps



    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger.


    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    1000.-
    1000.- via Vipps
    500.-
    250.- via Vipps
    100.-



    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger.


    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Det ble helt stillstand i tråden og donasjonene noen uker....... uansett, festen går av stablen den 24de kl 07.00 norsk tid og kl 01.00 norsk tid er vi i full gang med utdeling av Noche-Buena...... det er i allfall planen.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.393
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    I dag kom det en donasjon til.....så kult, jeg trodde givergleden hadde tatt slutt, men jeg tok feil....... alle monner drar :).
    250.-


    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.

    Værd og vite at det eneste som går bort av donasjonene er bankgebyrer ved overføring av penger, alt det andre går rett til barna og de fattige, hos vårs er det ingen dyre administrasjoner eller lønninger.


    HVIS !!! noen skulle ønske og støtte det vi driver med er følgende info relevant:

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Flott å se så mange lykkelige barn. De har vel ikke så mange slike dager.
    Fantastisk jobb dere gjør.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn