Julefest for gatebarn i San Antonio, Cavite City, Filipinene 2024-2025

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Heldighvis for gatebarna "mine", så traff ikke jordskjelvet ute på halvøya i Cavite........ men det er desto værre på den andre siden av Manila-bay...... oppover mot Papampanga er det ganske ille med masser av hus som har rast sammen og folk er sperret inne.
    Eldste dattera våres satt og spiste middag på Robinson's i Manila i dag når skjelvet kom og bord og stoler flyttet seg som om noen sto utenfor og filleristet resturanten...... ganske så skremmende sa hun....... det blir nok en lang natt på henne fordi hun har nattevakt i natt (hun er head-nurse på akutt avd på det største sykehuset i Manila).
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Det vi samler inn penger til nå, er den kommende festen julen 2019, som forøvrig er 14'nde gangen vi gjør dette.

    Hvis du ønsker og hjelpe til litt så er vi veldig glade for det, jo mer penger = jo flere kan vi gjøre noe for.
    Så alle beløp er velkommne, store eller små.... det bestemmer du..... alt er bedre enn ikke noe.

    Jeg vil gjerne få lov til og presiere at 100% av pengene som evt kommer inn, vil bli brukt til enten gatebarnfest eller til Noche-buena (julemat poser) til de fattigste av de fattige i shanty-town (slummen) i Cavite city.

    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Så langt har 5 medlemmer støttet oss etter at jeg åpnet denne tråden under off topic.


    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-

    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-

    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-

    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Det er ikke akkurat den største interessen for denne tråden her under off topic og den drukner fort i alle trådene her....... så jeg lar den bare dø ut og kanskje jeg kan ta opp igjen tråden til høsten.

    Tusen takk til de som har stillt opp og støttet oss, pengene dere har gitt vil komme godt med........ det blir langt flere gatebarn og fattige som skal få en julefest/julemat i år enn tidligere takket være dere.


    Hvis noen har spørsmål eller vil hjelpe til og holde liv i tråden, så gjør gjerne det.

    Mvh Rudi.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.952
    Antall liker
    5.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg håper du vil holde liv i tråden!
    Samtidig oppfordrer jeg flere til å legge inn et månedlig bidrag i sin nettbank.
    En hundrelapp i måneden kan de fleste av oss avse, og det merkes neppe i totalen for den enkelte, men kan utgjøre en forskjell for dem som får nytte av bidraget.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-
    100.-

    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-

    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Tilbake i 2011 hadde vi stengt av gata igjen, dette gjorde vi i 2013 og i 2015 også så vidt jeg husker. Det som er veldig dumt er at jeg har mistet hauger med bilder etter at en datamaskin plutselig sa takk for seg, så det blir ikke så stort utvalg av bilder, men kona har bilder på facebook så jeg får forsøke og kopiere de etterhvert.

    Philipines Desember 2011 211.jpg
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Et lite forslag. Når det nærmer seg jul, så lag en greie der våre medlemmer donerer noe hifigreier de ikke lenger har bruk for. Så har vi en auksjon og overskuddet går til prosjektet. Jeg tror det vil gi mer enn bare en oppfordring til å sende penger, selv med regelmessige bumpinger av tråden.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Et lite forslag. Når det nærmer seg jul, så lag en greie der våre medlemmer donerer noe hifigreier de ikke lenger har bruk for. Så har vi en auksjon og overskuddet går til prosjektet. Jeg tror det vil gi mer enn bare en oppfordring til å sende penger, selv med regelmessige bumpinger av tråden.


    Gode forslag taes i mot med takk.
    Se evt innlegg 47.

    Et lite problem er at en evt innsamling oppunder jul i år vil være vanskelig og få gjort noe med i år da planleggingen og forberdelsene begynner tidlig på høsten og jeg må bestille utifra hva jeg vet vi har av tiljengelige midler da, men for all del, det skal bli fest i 2020 også om gudene vil :).
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    100.-

    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-


    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    300.- via Vipps


    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    300.- via Vipps
    250.- via Vipps

    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Hyggelig for oss og se at noen fortsetter og sette inn litt penger nå og da, det innspirerer oss, mange bekker små........
    Kona har allerede sagt at i år må vi reise tidligere fordi vi har mistet mange av våre hjelpere og vi må bort og organisere mer selv.
    Svigermor & svigerfar begynner og dra på årene og det er begrenset hvor mye de fysisk får gjort, men sattser på at hvis vi hjelper hverandre......så får vi det til :)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    300.- via Vipps
    250.- via Vipps
    100.-

    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.303
    Antall liker
    8.340
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Herlig å se att bidragene kommer inn.
    Er fanden så lite når vi tenker på den velstanden vi velter oss i.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Vi er i gang, egentlig altfor tidlig, men man må jo starte et sted.
    Vi valgte og starte med en gutt som absolutt ikke har hatt en god start i livet som bor i San Jose syd-vest på øya Aklan, neste ut er en liten gutt som bor i Nabas som ligger nord på øya Aklan som vi sponser litt skolegang på, han må jo ha litt leker og sånn han også.
    Dette er penger fra personlig sparing og ikke fra de pengene dere her på HFS har gitt, bare så dere ikke tror at jeg sløser med pengene deres på enkelt barn.

    Ellers er planleggingen i gang og vi driver og forbereder innkjøp,,,,,, vi er ikke helt sikre enda på hvor stor gatebarnfest vi kan ha, men sattser mot 2 fester på 2 forskjellige dager og får vi inn mer penger, så sattser vi på en nær dobbling av Noche-buena poser i år........ det som jobber i mot oss i år er mangel på folk og at krona stuper så vi får mye mindre igjen for pengene....... men vi forsøker og gjøre det beste vi kan.





    Her under kan dere se en tilbake melding vi fikk her forleden:



    from NORWAY with LOVE..������❤

    SANTA do really exist,��������������� ����☺

    thank you for the early Christmas gift Santa Rudi,my son is very happy with his new buddy bear☺..we appreciated your kindness and love������
    advance merry Christmas to you and to your FAMILY..God bless you more,..best regards to your family Santa...
    #hugs and kisses from us..
    #MARAMING SALAMAT PO!������
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.952
    Antall liker
    5.527
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Engasjementet til din familie og deg imponerer meg fortsatt.
    Kan bare svare for meg selv, men jeg tenker at de smådryppene som kommer fra meg bruker du på den måten du finner best. Om det er for å glede et enkelt barn, eller om de går til gatefest før jul stoler jeg på at du/dere gjør det som gjør mest nytte.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Rett som det er får vi hyggelige tilbakemeldinger..... her har jeg kopiert en til, denne er fra Dave og Eva Grace:


    sir I'm so happy to see my son with the bear..its because of your thoughtfulness,..I'm glad you still remember us even you are far..we will take good care of the bear in our home sir??????..its a remembrance from you and your family??????.
    Lots of love from Dave and me, maraming salamat po.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Og søndag 8/9 er svigermor i møte hos McDonalds og skal bestille 2/3 av topp etasjen for full bevertning av 150 barn og 100 burgere med drikke for eventuelle ekstra oppmøtte uten innvitasjon.

    Nytt for i år er at vi skal inn i shanty-town og dele ut innvitasjoner der samt at vi tar mål av oss og skaffe julemat til mange av de som bor der....... vi får se hva vi har av penger og rutte med etter at vi har fått dratt McDonalds festen i land, men jeg håper på 100 julemat poser, dvs at vi kan klare og mette 400 munner på julaften........ så kanskje vi klarer og gi mat til 650 mennseker store og små........ får vi til det kan vi alle gi oss selv en liten klapp på skulderen.

    ....også nytt i år er at vi skal leie inn 2-3 Jepney's (mini-busser) for og frakte barna fra shanty-town og til McDonalds...... det er såpass langt og gå at mange nok ikke vil komme på festen hvis vi ikke ordner med transport begge veier....... det koster ikke all verden sikkert ikke mer enn en 100 lapp pr bil/tur, så det vil bli 400 velanvendte kroner.

    Håper givergleden tar seg litt opp igjen for i sommer har det kun vært et par av hardcore-giverne som har vært aktive....... og det er nå og fremover den nærmeste måneden alt må kjøpes inn og forhåndsbetales....... så har du noen kroner til overs tar vi i mot med åpne armer.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    I dag går bestillingen.

    Da har vi bestillt for 150 barn med hamburger, kylling, ris pommesfrites, is og juice inkludert givaways med ballonger, leke og godteri + 100 ekstra menyer til eventulle foreldre, tanter, kusiner brødre el lign, så i alt 250 måltider, vi bestiller også 50 ekstra giveaways, vi leier hele 2dre etasje på McDonalds denne gangen og ikke bare halvparten. I prisen vi har fått inkluderes også 2 McDonalds verter/vertinner og McDonalds mascotter samt pynting av lokale. Det vi trenger i tilegg er et par vakter, innvitasjoinskort, minst 2 minibusser/Jeepeneys og at vi får hjelp til pakking og frakt av allle ekstra giveaways......... alt i alt var dette en viktig dag..... nå ser det hele ut til og bli veldig bra og den største festen så langt.

    Neste nå blir planleggingen av Noche-buena poser, målet våres er komme under 500 pesos pr pose og det ser ut til og gå bra...... foreløpig bergeninger ser ut til og bli i underkant av 400 pesos pr pose, da har vi foreløpig råd til ca 75-80 poser hvis den prisen er korrekt......... målet er 100+ poser, så vi trenger litt flere donasjoner, men det er ennå litt tid frem til jul.


    Alt i alt ser dette VELDIG bra ut og det kan gå i mot at vi klarer og "mate" hele 650 munner på julaften......DET ER STORT for oss som driver med dette og det hadde ikke vært mulig uten donasjonene fra et 30 tall medlemmer her på HFS, vi tar gjerne i mot en liten donasjon fra enda flere av dere. Husk at 100% av det dere evt donerer går uavkortet til barn og folk som lever under hva jeg vil kalle u-mennesklige forhold i slummen
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg ble tatt litt på senga her akkurat nå...... fikk en melding her nå som det står:

    "Jentene her har solgt leker i dag og tjent 267kr, de ville gjerne gi de til deg så du kunne ta de med til barna på Philipinene ❤ Kan de få komme å gi de til deg en dag??"

    Dette er 2 småjenter her ute i Våler som har stått ute langs veien og solgt av lekene sine for og gi bort pengene til det vi driver med på Filipinene........ jeg ble rørt jeg.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    500.-
    450.-, det var i utgangspunktet 500.-, men grådige DNB tok 50 kroner for og utbetale/sette de inn på kontoen siden de kom fra Sverige
    1000.-
    100.-
    250.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    100.-
    200.-
    300.- via Vipps
    250.- via Vipps
    100.-
    200.-
    1000.- via Vipps
    300.- via Vipps
    256.- ;)
    100.-
    200.-
    300.-




    Tusen takk på vegne av gatebarna, pengene kommer til og utgjøre en forskjell.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Da har vi betalt selve McDonalds festen og jeg har overført 13750 kroner for den pluss gebyrer, så da mangler bare mini-bussene og trykking av innvitasjonskort og en del småtteri før hovedfokuset våres rettes mot Noche-buena (julematposer) til de som bor på/ved søppelfyllinga i Cavite city.
    Målet våres er 100 poser som inneholder nok mat til 2 voksne og 2 barn, alternativt 1 voksen og opptil 4 barn, akkurat nå kan det se litt vel optimistisk ut med 100 poser....... men jeg velger og tenke positivt og håper på det beste.

    Vi er jo så heldige og ha et lite antall hard-core sponsorer her på HFS, men jeg håper noen flere kan hjelpe oss litt før jul, men alt i alt er vi i rute og det ser foreløpig veldig bra ut....... mange bekker små........ blir til en "å"...... om bare mange nok hjelper litt til.

    Den store kosedyr innsammlingen våres har gått veldig bra og den store smekkfulle Balik-bayan esken blir sendt i dag og er beregnet ankomst på Filipinene i begynnelsen av Desember, det koster 900.- i frakt, men det har faktisk alle giverne av kosedyrene sponset, så det behøvdes ikke noe innhogg i sparepengene pga det.

    Det var en liten update om ståa, jeg liker og spille med 100% åpne kort vedr økonomi slik at alle kan se nøyaktig hva pengene går til.

    Tusen takk til alle som sponser oss, uten dere hadde det vært umulig og få til så mye som vi får til i år.


    Cuddlers 2019.jpg

    Balikbayan boks2.jpg






    Konto nr som kan benyttes er: 1207.28.93679
    For dere som befinner dere uten for Norge så gjelder: IBAN-nummer for denne kontoen er NO43 1207 2893 679 Bankens BIC-adresse er DNBANOKKXXX
    Denne sparekontoen blir kun brukt til dette formålet.

    Ønsker du og bruke Vipps, så er det mulig, men da må du sende meg en PM her på HFS, så skal du få info som trengs.
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Har lysst til og vise frem et bilde av 4 småjenter i alderen 7-9 år som støtter det vi driver med, det var disse som stod langs veien og solgte av lekene sine til inntekt for gatebarna på Filipinene, de solgte for 267 kroner og kom her isted og overleverte pengene...... fikk en stor klump i halsen jeg.
    Jeg dyktig imponert over at småjenter finner på slikt......... kanskje det er håp for verden alikevel ?


    Sara Matilde Mariell Mali.jpg
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Ikke for å være en kødd altså, men hvorfor McDonald's og ikke en tradisjonell julefest med tilhørende festmat? Det må jo være mye billigere enn disse hamburgerne?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ikke for å være en kødd altså, men hvorfor McDonald's og ikke en tradisjonell julefest med tilhørende festmat? Det må jo være mye billigere enn disse hamburgerne?



    Du kan jo komme og lage maten og ordne med lokale samt leie inn alle de som trengs som arbeidskraft, så skal jeg ordne resten....... som så ofte er det MYE lettere og slenge med leppa (som her) enn og gjøre noe i virkeligheten.
    Hele poenget er jo at alle de barna som henger utenfor McDonalds og roter i søppelkassene der at de skal få komme innenfor dørene og spise hva de alltid bare ser andre spiser.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ikke for å være en kødd altså, men hvorfor McDonald's og ikke en tradisjonell julefest med tilhørende festmat? Det må jo være mye billigere enn disse hamburgerne?


    Bare sånn rent for moro skyld.... så har jo jeg god erfaring med hva som trengs av faciliteter, manpower og ikke minst logistic vedr det og servere mange mennesker på en gang og det og skulle lage mat til 250 munner i 35 graders varme innenfor en serveringsramme på 20 minutter er faktisk en ganske formidabel oppgave........ Nei gitt, jeg er 100% sikker på at hva vi har valgt er med klar margin det beste..... også penge og sikkerhetsmessig. I prisen vi får hos McDonalds inbefatter jo lokaler, verter, sikkerhets vakter, giveaways, ballonger og pynting og ikke minst rydding av lokalet...... jeg tviler veldig på at det kan gjøres billigere "hjemme".


    Vi har jo en familieresturant og et storkjøkken som har eksistert i over 25 år og vi har jo i mange år servert mat i brylluper og bursdagsfester, nyttårsfester etc og selv med et storkjøkken med opptil 25++ ansatte inkl kelnere så er det et logistic mareritt og servere mer enn 250 mennesker samtidig, vi har klart opptil 400 mennesker, men da klarer vi ikke og opprettholde det service nivået som vi selv ønsker, vi har riktignok aldri fått noen klager fra kundene, men vi ønsker og opprettholde en så høy standard som overhodet mulig...... disse erfaringene har jeg også tatt med meg til Filipinene, men der har vi ikke tilgang til noe storkjøkken, ei heller har vi noen trent kelnerstab. Skal man servere f.eks en bufe til 250 gatebarn kan jeg bare se for meg hvilket kaos det ville blitt. Man skal faktisk ha et ganske så velsmurt kjøkkenteam for og lage mat til 250 munner og ikke minst skal man ha faciliteter til og kjøle ned og frakte maten til destinasjonen..... man skal jo helst ikke matforgifte 250 unger eller hva ?

    En ting som vi har snik-innført er at vi ikke serverer Coca cola lenger, fra i fjor av så får alle multi vitamin juice, det betyr jo egentlig ingenting ernæringsmessig, men alikevel........... og jeg har snakket med svigermor om vi kan få til reklame for og ikke bruke plast og ikke kaste plast ute i gater/natur...... forandringene starter med hva vi lærer opp barna til.

    Men hele poenget med McDonalds er jo at gate barna skal få slippe inn på McDonalds og ikke alltid være dømt til og stå på utsiden og tigge rester.
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Har litt erfaring på det området jeg også, men jeg skal slutte å blande meg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Har lysst til og vise frem et bilde av 4 småjenter i alderen 7-9 år som støtter det vi driver med, det var disse som stod langs veien og solgte av lekene sine til inntekt for gatebarna på Filipinene, de solgte for 267 kroner og kom her isted og overleverte pengene...... fikk en stor klump i halsen jeg.
    Jeg dyktig imponert over at småjenter finner på slikt......... kanskje det er håp for verden alikevel ?



    Sara Matilde Mariell Mali.jpg
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Dette er beste tråden på HFS nå. Uten tvil.

    Kjør på, Rudi.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.266
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Veldig bra tiltak og regner med du er ryddig og hederlig og fører regnskap og kan gjøre rede for pengebruken, noe jeg forøvrig savner fra mange av organisasjonene som lever av folks giverglede. Klart det koster å drive en organisasjon men folk må få vite hvor mye som faktisk kommer fram, mao overskuddet. En kollega har en kamerat som jobbet i en stor organisasjon og som sluttet pga alt sløseriet. Er og veldig skeptisk til organisasjonen som jobber world vide og velger å gi til norsk organisasjoner som primært jobber innenlands av type Kreftforeningen, Landsforeningen for hjerte og lungesyke, Landsforeningen for folkhelsen med flere. Blir noen tusen i året men Redd barna og Røde kors, med flere, får ingen ting.

    Da jeg ikke kjenner deg er jeg noe skeptisk til slike personlig tiltak. Nok av eksempler på folk som har puttet pengene i egen lomme. Hypotetisk kunne det gi deg og din familie en gratis juletur til Filippinene en gang i året, mot at du bruker det som er igjen hos MD på Filippinene. At du samler inn leker mm og ikke bare penger kan jo tyde på at du er redelig. Har ikke lest hele tråden og du har sikkert gjort rede for det, og arrester meg gjerne ;)
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.498
    Antall liker
    7.487
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Veldig bra tiltak og regner med du er ryddig og hederlig og fører regnskap og kan gjøre rede for pengebruken, noe jeg forøvrig savner fra mange av organisasjonene som lever av folks giverglede. Klart det koster å drive en organisasjon men folk må få vite hvor mye som faktisk kommer fram, mao overskuddet. En kollega har en kamerat som jobbet i en stor organisasjon og som sluttet pga alt sløseriet. Er og veldig skeptisk til organisasjonen som jobber world vide og velger å gi til norsk organisasjoner som primært jobber innenlands av type Kreftforeningen, Landsforeningen for hjerte og lungesyke, Landsforeningen for folkhelsen med flere. Blir noen tusen i året men Redd barna og Røde kors, med flere, får ingen ting.

    Da jeg ikke kjenner deg er jeg noe skeptisk til slike personlig tiltak. Nok av eksempler på folk som har puttet pengene i egen lomme. Hypotetisk kunne det gi deg og din familie en gratis juletur til Filippinene en gang i året, mot at du bruker det som er igjen hos MD på Filippinene. At du samler inn leker mm og ikke bare penger kan jo tyde på at du er redelig. Har ikke lest hele tråden og du har sikkert gjort rede for det, og arrester meg gjerne ;)



    Jeg har brukt mer enn 200.000 av egen lommebok på dette siden vi startet opp det hele og jeg har aldri tatt i mot donasjoner fra andre eller bedt om noe slikt fra noen andre noen gang nettopp fordi jeg blir piss'd off ved at noen forsøker og trekke min integritet i tvil, det er dessuten kun det siste året (siden siste Desember) at vi har tatt i mot donasjoner fra andre og det var ene og alene på oppfordring fra HFS medlemmer som ville støtte hva vi driver med.
    Jeg er ikke no low-life som inndirekte eller direkte stjeler fra barn og jeg har aldri tatt så mye som en 50 øring av donasjonene til eget bruk og det kommer aldri til og skje i framtiden heller, da går jeg heller og henger meg.

    En ting til er at jeg har også brukt 20,000 USD på og betale ut et hus og renovert det slik at det har huset 8 barn som ikke har foreldre og de har fått skolegang og en "lola" (bestemor) som har fungert som foresatt for de....... dette er noe jeg ikke har gått ut med til andre enn nære venner rett og slett fordi jeg anser det som et privat anliggende hva jeg bruker pengene mine på.

    Enda en annen ting er at hvis du hadde giddet og lese i tråden så ville du sett at jeg fører opp alle innkommende donasjoner i tråden og også hva jeg har brukt/sendt av penger til nå og hva de er brukt til.

    Men det er slik at det er nettopp når folk (som deg) drar hva vi driver med i tvil at jeg angrer litt på at vi begynte og ta i mot donasjoner og at vi nok fra neste år heller bare bruker av egne oppsparte midler....... det vil bli vesentlig mindre til barna, men da slipper vi hvertfall at og bli utsatt for tvil vedr hva vi driver med, for det fortjener vi ikke.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn