Julebord

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Kjører stil Strømning. Slips kanskje tidlig på kvelden.?.....
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.387
Antall liker
3.568
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Tar med en favoritt Audiolense targetkurve:) Lett hifi med stor effekt;) Får vel kle meg pent jeg også, ikke sikker på hvor lenge slipset blir sittende!
 

mixture

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.08.2008
Innlegg
199
Antall liker
22
Torget vurderinger
1
Jeg kjører, og plukker opp haikere på vegen.

Mixture.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har vel ikke så mange komponenter å ta med.... Tar med litt pinnekjøtt og tynnribbe. Det eneste er vel kinoprosessoren min. Om man da kan kjøre den i pure direct-. Vil ikke kjøre noen ny kalibrering for å se det slik. Tørr rett og slett ikke. Da jeg liker hvordan det låter nå.

Tar med PC REW og programmet til Crown sin DSP.
 
8

8x12_TOM

Gjest
Dere har vel blitt så voksne nå, at der ikke nødvendigvis må spilles på max kl 3-4 på natten, men for noe slukker lyset totalt nå alkoholen spiller rollen;)
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.325
Antall liker
8.372
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Kos dere masse gutter. Synd att jeg ikke kunne denne gangen.
Peter kan du spise opp min kvote?
Ved ettertanke tror jeg du ikke klarer det:)

Steinar.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Spiser for 3 synes det for holde. Skal jeg ta unna for deg så må jeg spise for 7. Men Vidarje kommer jo. Er ikke snau på porsjonene han heller...

Tror jeg har truffet bra på mat. Satser på at alle blir mette og fornøyde.
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.387
Antall liker
3.568
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Det er bare å ikke lage så sabla god mat, da spiser jeg mindre;)
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Kos dere gutter og ikke bli for fulle da kan det bli fort for høyt volum , en dag må jeg få bli med dere på jule bord og bare slapp jeg er grei og ha med og gjøre :)

Imagine
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.980
Antall liker
1.218
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Det der er bare piss preik din kylling-ost. Jeg stiller på julebordet, selv om minstemann fyller 10 år i dag. Kona fikser hele bursdagslaget som først begynner på Burger king og videre på Lørenskoghus (trylleshow) :)

Kos dere masse gutter. Synd att jeg ikke kunne denne gangen.
Peter kan du spise opp min kvote?
Ved ettertanke tror jeg du ikke klarer det:)

Steinar.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.980
Antall liker
1.218
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Jeg kjører fra Lørenskog hus i 5 tiden om noen vil sitte på. Kjører dog ikke hjem igjen, om da ikke en avholdsmann svipper meg hjem da :rolleyes:
 

kanari

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
198
Antall liker
16
Sitter på bussen. Klar for julebord.:)
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Middag unnagjort, dessert venter på tur

DB nivået har passert 100 i bassen for lengst. DJ Nico styre lyden med ustø hand... Alt er som det pleier. Håper dere andre har det like morro son oss.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.040
Antall liker
1.834
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Takker alle for at dere gjorde dette til et fantastisk julebord :)
Hva syns dere om lyden, vertskapet og maten?
For meg var dette et av årets høydepunkt!
Må også beklage til hele nabolaget! Ikke pga høy musikk, men en venninne som kom innom fortalte at hun hadde hørt fyrverkeriet godt..
 
Sist redigert:

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.387
Antall liker
3.568
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Tusen takk for super mat, selskap, lyd+++++ I dag lærer jeg at det ikke er lurt å servere akevitt i ølglass;) Håper ikke vi ødela naboskapet ditt helt:)
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.980
Antall liker
1.218
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Takk for i går (dag). Maten var nydelig, musikken og lyd (nivået) et SA Julebord verdig. Stemning på topp etter noe tvilsom akevitt servering i vinglass :)
 
Sist redigert:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Latterlig mye morro på lørdagen. Jeg for min del synes det ble til tider spillt noe over mer enn høyt nok.

Overlevde elementene dine John_Harald? Jeg ble nødt til å skru ned gain på Crown ampen da den ene subben bunnet flere ganger.

Synes man er litt uforsiktig når slike ting skjer. Greit nok om eier skrur opp lyden selv og ødelegger noe. Men hva om man ødelegger noe som man ikke er sitt. Jeg bare nevner dette. Så får folk tenke seg litt om.

Lyden hos deg John_Harald når jeg ankom bar preg av at fronter og subber spillte i utakt. Med så lang avstand så er jo ikke det noe rart.

Fikk justert delay på øret og tror jeg traff greit. Målinger og justeringer med det må nok til. Synes lyden kom seg betraktelig.

Vi har som du har nevnt veldig ulike preferanser på lyd. For min del så blir dette for tungt i bassen. Slik at mellombassen og overgangen til mellomtonen ikke kommer helt frem. De drukner litt i trøkket av bassen.

Men du har en virkelig flott dybde i lydbildet. Jeg er avhengig av dybde og her spiller anlegget ditt opp til forventningene. Trøkket du har kan også være morro om man spiller musikk der dette er viktig. Tenker da på 70-80talls rock og metall der innspillinger ofte ikke har ( for min del) nok bass. Evnt elektronika..

Jeg tror du har mye å hente ( etter mine ører) og jeg ville nok ha gjort ting noe annerledes. Men nå er jo vi ganske ulike på en del preferanser. Så du må tune lyden etter din smak.

Men at du virkelig har en morrofaktor i anlegget jeg ikke har hørt før. DET er helt sikkert.

Alt i alt en svært hyggelig kveld. Men som jeg nevnte i innledningen, man må passe litt på at man ikke ødelegger vertens anlegg med volum når alkohol går inn.

Litt pekefinger i dette innlegget ja. Men jeg synes det er på sin plass.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.040
Antall liker
1.834
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Latterlig mye morro på lørdagen. Jeg for min del synes det ble til tider spillt noe over mer enn høyt nok.

Overlevde elementene dine John_Harald? Jeg ble nødt til å skru ned gain på Crown ampen da den ene subben bunnet flere ganger.

Synes man er litt uforsiktig når slike ting skjer. Greit nok om eier skrur opp lyden selv og ødelegger noe. Men hva om man ødelegger noe som man ikke er sitt. Jeg bare nevner dette. Så får folk tenke seg litt om.

Lyden hos deg John_Harald når jeg ankom bar preg av at fronter og subber spillte i utakt. Med så lang avstand så er jo ikke det noe rart.

Men at du virkelig har en morrofaktor i anlegget jeg ikke har hørt før. DET er helt sikkert.

Alt i alt en svært hyggelig kveld. Men som jeg nevnte i innledningen, man må passe litt på at man ikke ødelegger vertens anlegg med volum når alkohol går inn.

Litt pekefinger i dette innlegget ja. Men jeg synes det er på sin plass.
Opplever noen ganger forvrenging på det venstre basselementet etter dere var her, noe er galt. Må få det sjekket opp, tar gjerne i mot tips for å fikse det!
Litt må verten tåle og jeg må vel øke membranarealet kraftig, så det tåler neste treff :)

Vil spesielt takke Retep og thohaug for justering av lyd. Kunnskap og bruk av REW har gitt meg en lyd som jeg aldri har opplevd bedre.

Også i tillegg en stor takk til Retep for å lage så nydelig mat!

Hva mener du med "Men at du virkelig har en morrofaktor i anlegget jeg ikke har hørt før. DET er helt sikkert. "?
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Man kan ikke unngå å få fot av anlegget ditt når man hiver på rock og blues. Musikk med mye gitar. Dette er positivt så det holder.

At det forvrenger kan vere mye. Om du dytter elementet forsiktig inn. Koble fra musikk eller slå av crown ampen. Dytt elementet forsiktig innover. Får du noen skrapelyder?
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.040
Antall liker
1.834
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Man kan ikke unngå å få fot av anlegget ditt når man hiver på rock og blues. Musikk med mye gitar. Dette er positivt så det holder.

At det forvrenger kan vere mye. Om du dytter elementet forsiktig inn. Koble fra musikk eller slå av crown ampen. Dytt elementet forsiktig innover. Får du noen skrapelyder?
Ja, det er knirkelyder i det venstre elementet når jeg trykker det inn. Ikke på høyre sub.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Kan være smeltet deformert spole. Da må du søke opp andre som kan svare deg bedre. Tipper en egen tråd kan hjelpe deg. Den fikk enormt med juling over lang tid desverre. AT ikke folk kan lære seg å passe på.
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.040
Antall liker
1.834
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Kan være smeltet deformert spole. Da må du søke opp andre som kan svare deg bedre. Tipper en egen tråd kan hjelpe deg. Den fikk enormt med juling over lang tid desverre. AT ikke folk kan lære seg å passe på.
Man må huske på at her kom folk som selv satt med små to-veis stativhøyttalere.. Å kunne leke seg med med 18" JBL, tror jeg mange syns var morsomt.
Tror også at mange syns det var spennende å oppleve lyden her med ekstremt høyt lydvolum. Særlig uten forvrenging.
Syns også det var spennende hvor stor differanse det var mellom hva enkeltpersoner foretrekker.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Skjønner det er morro å dra på spes for de med små stativere. Men det burde jo ikke gå utover husvertens anlegg.

Jeg skudde jo ned Crown ampen en hel del, rett før jeg dro, men da var det nok allerede for sent. Får håpe det ordner seg. Opprett en tråd så får du nok hjemp tenker jeg.
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.387
Antall liker
3.568
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Du får si i fra hva resultatet blir, så får vi som dro på en del spleise på et nytt element til deg hvis det er ødelagt.
 
8

8x12_TOM

Gjest
Når spolen bunner kan den bli deformert i enden. Det kan skape skrapelyder når membranen beveger seg. Det er kanskje mulig å recone
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.040
Antall liker
1.834
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Fyrverkeriet ble hørt over en km unna, blant annet av min far.. Bra det ble sendt opp klokken 22.30 og ikke senere!
På landet er det lavt støynivå, synd ingen fikk oppleve kombinasjonen med musikk spilt med lavt volum..
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.040
Antall liker
1.834
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Latterlig mye morro på lørdagen.

Jeg tror du har mye å hente ( etter mine ører) og jeg ville nok ha gjort ting noe annerledes. Men nå er jo vi ganske ulike på en del preferanser. Så du må tune lyden etter din smak.

Men at du virkelig har en morrofaktor i anlegget jeg ikke har hørt før. DET er helt sikkert.
Morrofaktor kombinert med dybde i lydbildet er svært viktig for meg.

Er svært nysgjerrig, hva ville du gjort annerledes for å tune lyden mot dine preferanser?
 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
250
Torget vurderinger
16
Når det gjelder bass har jeg også hatt store høyttalere så det er ikke noe veldig uvant med de store bassene. Jeg synes Peter fikk bra kontroll på disse i forhold til hva jeg hørte forige gang hos John_Harald. Selv om jeg har stativhøyttalere har jeg en ganske heftig sub. med en aktiv og en passiv 15" som jeg kan suplere med hvis jeg ønsker. Jeg likte veldig godt det som skjedde fra mellomtonen og oppover. Dynamikken var også upåklagelig. Bassen kunne vært mer nyansert og strammere. Takk igjen for hyggelig samhold med masse god musikk og deilig mat.

Legger ut de bildene jeg har tatt. Sjekk albumet i lenken under:

https://picasaweb.google.com/104295...oAudioJulebord2015?authuser=0&feat=directlink
 
Sist redigert:
Topp Bunn