Julebilder!

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Heisann!
Fikk jo med meg i siste Fidelity at Olof tweakèrn kalte ARC produkter for PA produkter. Hmm, det er siste gangen han får låne noe av meg...
PA eller ikke, jeg legger like godt ut noen bilder av anlegget så kan folk vurdere selv. Er jo alltid moro med litt bilder.
Jeg liker den litt gammeldagse looken til ARC. Kult at de tør å bruke samme design så lenge. Ken Kessler anbefalte jo å sende med en papirpose som man kunne trekke over Ref 3 pre. slik at man slapp å se den under spilling. Jaja, Hver sin smak.
Lydmessig så er de helt glimrende for meg. Spiller all type musikk med overbevisnig. Neste prosjekt er lytterom, og rørmonoblokker (tips?)hvis det blir penger igjen etter husbygging.

Takk for alle gode innlegg og tips her på sentralen.
Fortsatt God Jul.

Vennlig hilsen
mag.




 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Takk for bildene!

Jeg synes ARC er TØFFT!!! ;D

Den godeste Olof er nok bare missunnelig. :D

R
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Sinnsykt oppsett!!
Misunnelig...

Hadde vært så gøy å kunne hørt på dette oppsettet engang :)

Har aldri hørt noen av komponentene, men er det riktig match, skulle en tro at dette må være nære lydnirvana...
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.162
Antall liker
6.827
Torget vurderinger
4
Hva er håndtakene for?

Ser da litt håpløst ut å løfte etter dem....skal man slepe dem rundt som en annen ...påhengsmotor?

PA? ...joda, ser sammenligningen...litt bedre finish riktignok.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Lurer på hva Olof bruker som referanse når han kaller ARC for PA..........
Gratulerer med fantastisk anlegg Mag!
Merket du forskjell med overgang til 6H30DR rørene?
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.242
Antall liker
3.463
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Lurer på hva Olof bruker som referanse når han kaller ARC for PA..........

Denne kanskje:




Uansett, vakkert oppsett som sikkert spiller nyyydelig.
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Noe av det feteste jeg har sett på lenge. Har du noen plater a?
;)
Plater? Visste det var noe jeg hadde glemt. :)
Har ikke solgt ut mine gamle gode LPèr. Bunken vokser sakte, men sikkert. Neste blir Kate Bush sin siste på dobbel LP.
mag
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.267
Antall liker
3.286
Torget vurderinger
49
Arc står høyt i kurs hos meg ,selvom jeg likte bedre forrige modeller forforsterkere med "skru knotter" uten det store displayet er det absolutt noe av det fineste som finnes på markedet.
Kanskje litt maskulint , men det må dere "jenter" tåle  ;D

Du er i mål MAG gratulerer ,meget fett anlegg ,er mer enn en smule misunnelig ;)
 

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Innlegg
281
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Meget "fett" oppsett.

Beskriv lyden! Hvordan låter disse høyttalerne i oppsettet ditt.

Beskriv litt tekniske detaljer også, da.

"Tumbs up"
 

Karlsson

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
84
Antall liker
7
Fina Bilder Geir!

Nu får du inte glömma att nämna Dac uppgradering som är på g.

Mvh Olof
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Lurer på hva Olof bruker som referanse når han kaller ARC for PA..........
Gratulerer med fantastisk anlegg Mag!
Merket du forskjell med overgang til 6H30DR rørene?
Takk for skryt!
Med de nye 6H30DR (NOS) rørene så fikk jeg dempet litt aggressivitet
i toppen. Litt mer fylde og varme ble det, men ingen dramatiske forandringer. Hvordan ble rørbyttet hos deg?
mag.
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Fina Bilder Geir!

Nu får du inte glömma att nämna Dac uppgradering som är på g.

Mvh Olof
Hei Olof!
Endelig har du våknet.;) Klart man ikke kan glemme neste oppgraderingsprosjekt som er en hjemmesnekra Audio Note Dac med choker, trafoer og allverdens andre AN godsaker. Etter at du var her med den Dacen din så har det ikke vært helt det samme her hjemme. Den AN dacen din hadde en vannvittig dynamikk og livefølelse som jeg aldrig har hørt maken til. Må jo få testet den opp mot dacen til Rognlien( AN 3.1X dac), for å se/høre om DIY er bedre enn dyre ferdig produkter.
Det hadde vært veldig kult hvis du kunne fått lagt inn noen bilder og tekst til den dacen din her på HS. Faren er jo at alle ender opp med loddebolt og AN dac...

mag
 

yell

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.11.2003
Innlegg
88
Antall liker
0
Faren er jo at alle ender opp med loddebolt og AN dac...

mag
 

Det er vel ikke farlig det?... Bortsett fra at det blir en del billige goe dac er å få tak i på børsen... Og DET er ikke farlig!



-Y
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Bøyer meg i støvet for dette anlegget. :eek:

Min kjennskap til produktene vil tilsi at dette er en meget god match! ;D ;D ;D
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.730
Antall liker
4.543
Sted
Nøtterøy
Er vel litt innhabil her, men dette var rått. Finnes ikke noe som er penere enn ARC produkter. :)
 

Karlsson

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
84
Antall liker
7
Jag får vel göra ett litet försök med ett par bilder....
Köpte mig en A-N sig dac i december som jag har jobbat lite med. Den börjar ta form nu. Men det saknas lite gosaker. Så långt har jag i tillägg till det som kommer med signature dacèn satt i Shottky dioder, Silverkabling, Kopparskärm, Jensen filmkondisar och lyttar, Mundorf kondisar, A-N tantalum på digital boarden (tantalum är std på analogdelen), Caddok motstånd på ingången, 1865 N-K dac chip, A-E Europe choke, 10uf avkopplig på högvolten + lite som jag säkert inte fått med här nu. Bättre motstånd till powersupplyen och en bättre lytt till analog boarden är på g. I/V trafos levereras av A-N i början av feb och skall givetvis in så fort dom är i hus.
Ljudet är det inget att anmärka på så långt men det är ju en ganska "ny" bekantskap.
Dynamik och naturligt ljud med otrolig närvarokänsla är vel nyckelord för den. Senare blir det nog en större nättrafo och ev rör power till högvolten. Det skojiga med A-N dacèn är ju att man kan bygga på den i evigheter utan att bli färdig. Allt ligger till rätta med tanke på tweeking!












Hoppas det här funkar....

Mvh
Olof
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Kjempefint anlegg med sikkert kjempefin lyd.
Solid rack det der ja og hvilken type vinylhylle er det?
Dette skulle en ha hørt ;)

Mvh.KW
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Hej Olof

Har du hatt tid til å lytte til DAC'en, eller har det bare vært bygging hittills?

Ble det et stort løft i forhold til Cayin?

Når du oppgraderer slik (og slik som du gjorde med pre-amp'en), bruker du da tid mellom hver operasjon for å lytte til om endringene blir slik du ønsker?

Fin reportasje og fint anlegg i siste Fidelity!!

Hvilke bilder er senest oppdatertt?
De i Fidelity, eller de her på "mitt anlegg"?
 
I

ijustpop

Gjest
Dette ser ut som et vildig flott anlegg!

Jeg liker spesielt godt BCD racket ditt. Beste racket jeg noengang har vært borti.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Takk for skryt!
Med de nye 6H30DR (NOS) rørene så fikk jeg dempet litt aggressivitet
i toppen. Litt mer fylde og varme ble det, men ingen dramatiske forandringer. Hvordan ble rørbyttet hos deg?
mag.
I ARC VT100 ble det et mye roligere og oppløst lydbilde. Dette er jo nyanser, men lyden ble klart bedre hos meg!
Har også prøvd med 6H30Pi kontra 6H30DR i BAT forforsterkeren og her ble også lydildet kvitt en "gråhet" med DR rørene! Denne er jo orginalt levert med DR rør.
 

Karlsson

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
84
Antall liker
7
Hej RoDa!

Dom i Fidelity är nyast. Mina bilder här på sentralen har hängt sig så jag får inte ändra på dom.
Det blev ett enormt lyft i förhållande till Cayin. Med ARC som drev och A-N dac blev det helt magiskt! Mag skall ju få sig A-N dac han med som du ser tidigare i tråden... Men det blir med rör HV osv. Jodå jag har lyssnat många timmar på dacèn. Tar ju bara ett par dagar att bygga och så ca en halv dag på varje steg i uppgraderingen. Jag tar inte allt på en gång så jag har lite kontroll på vad som händer vid ändringarna. Men man kan ju inte ta en sak i taget om man vill bli klar nån gång! Allt måste ju spelas in när det är nytt och det tar tid med bra komponenter. Choken var bara en helt sensasionell uppgradering. Blev sittande halva natten och spela skiva efter skiva!

Mvh
Olof
 

Karlsson

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
84
Antall liker
7
Absolut!

Och kan man få till det till ett "betalbart pris" för en vanlig dödlig så är det ännu skojigare! Men kraven ökar ju med antalet rå anläggningar man hört.....
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Meget "fett" oppsett.

Beskriv lyden! Hvordan låter disse høyttalerne i oppsettet ditt.

Beskriv litt tekniske detaljer også, da.

"Tumbs up"
Heisann!
Lyden i anlegget kan beskrives som oppløst med stort lydbilde, detaljert, musikalsk åpent og kontrollert. Kunne ønske meg noe mer av den rørmagien i mellomtonen som finnes i andre og eldre rørkomponenter, men totalt sett er jeg veldig godt fornøyd med lyden.Kanskje litt krevende oppsett som krever litt tålmodighet og rett matching og da helst med RØR.
Rommet er ikke helt enkelt å få til å spille godt i, men håper det bedrer seg med et eget hifi/hjemmekinorom.
Høyttalerne er veldig gode. Veldig avslørende og nådeløse mot dårlige komponenter, men veldig greie til å teste ut nytt utstyr, være seg elektronikk eller underlag. De er jo forholdsvis lettdrevne med en 91db.
Matchet med rør får man det beste ut av dem. Matchet med DP 250w eller 400w virker helt feil på meg. Savner hvertfall ikke noe i bunn på dette oppsettet. Beryllium diskanten er bare fantastisk god. oppløst og luftig, og ikke spiss og hard med riktig match.

Dette er litt kort om hvordan jeg opplever anlegget.
Mvh
mag.
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Er vel litt innhabil her, men dette var rått. Finnes ikke noe som er penere enn ARC produkter. :)
Hei!
Helt enig med deg. Foreløpig.
mag.
 

Karlsson

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
84
Antall liker
7
Får vel säga något om ljudet hos mag jag med?
Om jag skall vara helt ärlig har det vel inte bara vart raka vägen till himmlen för Mr mag. Massa fin elektronik men lite tillbakadragen mellanton och framträdande topp och botten. Men efter mycket hårt jobbande och en del uppgraderingar av rör, kablar, underlag, filter (Hydra) osv börjar det verkligen svänga! Rummet är som sakt inte spec optimalt så vi väntar med spänning på att få hört anläggningen i ett mycket trevligare rum (ljudmässigt). Oavsätt en mycket fin välspelande anläggning med otrolig upplösning, dynamik och stort rum. Men som alltid finns det lite att gå på......
Men vem har hört en skarptrumma över en hifi anläggning låta som i verkligheten? Nästa fråga. Vill vi ha en i hifirummet 2m framför oss?
Nja inte helt skulle jag tro. Men nästan. Design mässigt ser det väldigt snyggt ut med ett komplett ARC uppsätt men med en ARC produkt i tex min anläggning ser det ganska .. ut som nämnt tidigare.

Mvh
Olof
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Hei!
Kjempefint anlegg med sikkert kjempefin lyd.
Solid rack det der ja og hvilken type vinylhylle er det?
Dette skulle en ha hørt ;)

Mvh.KW
Hei KW!
Gratulerer med flott anlegg og fint bilde selv. Her snakker vi musikk.
Det BCD racket er bare ekstremt bra og pent. Har en hylle til, men da blir det veldig høyt. Vinylhylla er en veggmontert Sabrè hylle med en mahogny treplate på toppen.
 
Topp Bunn