JICO SAS Super Analogue Stylus tilgjengelig igjen.... !

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Innlegg
1.427
Antall liker
803
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
ja det var trist når den SAS`n jeg har hatt slik glede av på m75 tok kvelden, og desto sørgeligere når JICO fortalte at de var tomme for deler og SAS var diskontinuert, inntil videre.

Men:) nå ligger da vitterligen neo-SAS stifter klar for levering hos JICO!
Prisen er ikke langt fra doblet.
Safir kantilever er nå standard.
Uansett så er det nå slik at 211$ er billig ,også ift den forrige modellen.
Bestillt da selvfølgelig en ny SAS til min m75.
Flere skulle låne øre til klassiske mm`s , hvorfor se lenger etter MM`s og MI`s liksom.

mrk. det åpenbare, no affiliation, det er bare veldig bra greier.


Fra JICO ad:

  • Natural single-crystal, nude-mounted octahedral diamond stylus tip.
  • Sapphire, one of the hardest minerals known, is used in the cantilever for its ability to transmit vibrations extremely efficiently.
  • The magnet is composed of rare earth metals with excellent electromagnetic conductivity.

  • The high-precision One-Point Tension System reproduces the smallest of vibrations from the stylus tip while preserving a distortion-free signal.
  • A microscope is used to mount individual strands of 0.06 mm piano wire to eliminate erratic vibrations caused by installation errors.
  • The neo SAS (released July 21st, 2016) features a crystalline sapphire cantilever.This replaces the metallic boron cantilever of the first-generation SAS models.The damping and suspension of the neo SAS have been optimized to suit the characteristics of the sapphire cantilever.



 
Sist redigert:

lurvis

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2015
Innlegg
2.769
Antall liker
5.279
Sted
Totenvika
Torget vurderinger
0
God nyhet! :). Tenker på å kjøpe en selv. Har en NOS M75mb t2 som er benyttet i halvannet år nå, og er fornøyd med lydsignaturen. Hva oppnår jeg videre med Jico SAS:confused:. Spiller for det meste 60-70's utgivelser.

Mvh. Rune
 
Topp Bunn