Jeres bedste Indspilning når anlægget skal vise frem

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    Lassencad

    Gjest
    Jeg har tit tænkt på hvor mange optagelser man har der bare passer til anlægget. Optagelser man vælger når man skal give en demo når man eks holder en musik aften.
    Så tanken i denne tråd er at man ligger fotos op af cover og en tekst om hvorfor netop den eller de indspilninger er så gode.

    Det kan måske give noget inspiration til andre :) (Dog skal man være opmærksom på at en optagelse der lyder godt et sted måske ikke lyder godt et andet sted)

    :)En lille update: Bedste indspilning kan både være at musikken er god/godt fremført eller bare god lyd eller begge dele
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Kan jo begynne med Dire Straits Brothers in Arms, Orginal Album fra 1985 Vertigo LP. Fantastisk lyd med detaljer I lyd bilde fra skarp tromme Cymbaler med god smekk og som er I reference klasse etter min smak, og stram detaljert bass, overgår Mobile Fidelity utgaven med god margin etter min smak, da den har overfokusert bass å det det går ut over mellom tone og diskant /top registret (Vet at det er en Digital utgivelse :giggle:)



    Brother in Arms.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    813
    Antall liker
    576
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Syngedame. Lett musikk. En drivende versjon av Georgia on my mind blant annet med kun stå-bass og gitar.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Det må være noe med stemmer,Maria Callas,eller mest brukt,House of the rising sun,Opus 3 opptak.

    R-2713538-1551421971-2224.jpeg.jpg

    R-2713538-1551421974-8367.jpeg.jpg
     

    Sgt Pepper

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Innlegg
    176
    Antall liker
    318
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Byder inn med Jennifer Warnes: "Way Down Deep" fra The Hunter og Eleanor McEvoy: "You will hear better songs than this" fra Alone.

    Første med masse dynamikk og solid bunn og neste er som å ha besøk av Ms McEvoy
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.141
    Antall liker
    61.844
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Min beste demomusikk; det andre tar med seg eller foreslår 😊

    Litt mer seriøst; fin tråd 😃
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.956
    Antall liker
    12.791
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Det varierer, og jeg har sjelden noen bestemte "vise frem lyd" favoritter.
    Akkurat nå synes jeg denne låter fett på full pupp...sånn at øra nesten blør.
    Fra 1984, og kanskje lyden er litt rufsete i kantene. Men jeg synes gitaren låter tøft.

     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.183
    Antall liker
    8.929
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Mye variert.. innom både Infected mushrooms og Tremonti.

    Men denne lufter jeg ofte for å få fram magien..

    Chris Jones - Roadhouse's & Automobiles
    Fantastisk musikk og ikke minst innspilling.
    716d32a0a2b46b14b20db783d14dc27a-image.jpeg
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Hva som helst egentlig. Låter jo dødsbra på en eller annen måte uansett!!
    Meget enig . Når jeg holder musik aften spiller jeg som regel 2 til 3 stykker musik for mine gæster. Her efter er det alt det medbragte musik mine gæster har med der spilles.
     
    Sist redigert av en moderator:
    L

    Lassencad

    Gjest
    Men det er nu ikke altid at det er lydkvaliteten der bestemmer om noget musik bliver spillet. Man ville jo også være noget begrænset hvis det var det.
    Tit er nydelsen af musik også den udførsel/måde musikken bliver leveret på. Selv om det lyder dårligt :cool:
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.678
    Antall liker
    7.920
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Dette var vanskeleg....nokre innspelingar som utfordar med valdsame fortissimo, nokre som syner dynamiske nyansar, nokre det orkestermedlemene teiknast med svært presis plassering, og massevis med musikk som er god, og som eg likar.

    Til dømes St. James Infirmery Blues med Luis Armstrong, Belafonte in Carnieige hall, !812-overtyre på Telarc, litt Yello, DSOFM, RyCooder "Borderline. Og så litt CCR, Stones, Led Zep og sånt..
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    En lille update :)
    Der må gerne ligges flere indlæg op fra jer.
    Jeg vil selv ligge fotos op løbende :)
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Fælles for disse Optagelser er at det er pragtfuld musik :) Alle kan anbefales

    20200712_124917.jpg
    20200712_124938.jpg
    20200712_124954.jpg
    20200712_125009.jpg
    20200712_125025.jpg
    20200712_125051.jpg
    20200712_125102.jpg
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Må være noe av det mest dynamiske jeg har hørt noen gang!
    Har den på CD, deilig god jazz samtidig som innspillingen er helt ekstremt bra!

    Mvh: Espen L
    Er vel fremdeles tilgjengelig på 45 rpm vinyl. Elusive Disc feks
    .
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.456
    Antall liker
    14.010
    Sted
    Langesund
    Dette er vel en av de mer moderate Stockfisch innspillingene.
    Sitter og hører på den nå. Feit bass, stor gitar, mye pling plong og mangler nerve. Sikkert laget for hifi-folket
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.438
    Antall liker
    3.583
    Torget vurderinger
    96
    I min verden er dette opptak som er helt på tryne. Stockfisch Records suger
    Jeg skjønner hva du mener. Selv har jeg et litt hat/elsk forhold til disse platene. Det låter voldsomt imponerende, stort og flott med lydbilder man kan spasere inn i. Men så etterhvert hører man at alt er blåst opp til helt urealistiske dimensjoner og gjerne med masse kunstig romklang lagt på. Musikalsk sett er det jo en del bra. Avdøde Chris Jones var god på gitar og med tekst og musikk som gir mening.
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Her er jo en for dere som er Intresert I å teste anlegget"s Dynamikk og Dyp Bass. (MICHAEL MURRAY RUFFATI ORGAN IN DAVIES SYMPHONY HALL)


    Organ.jpg
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    I min verden er dette opptak som er helt på tryne. Stockfisch Records suger
    Sitter og hører på den nå. Feit bass, stor gitar, mye pling plong og mangler nerve. Sikkert laget for hifi-floket
    Suger i forhold til hva? Et live-opptak med et par mikrofoner i en kirke? Jeg vet jo at dette ikke er hifi, i ordets rette forstand, men det er jo en produksjon, ikke bare et opptak, og jeg forveksler jo ikke dette med et knallgodt live-opptak. Men som studioproduksjon synes jeg det var kult (for å bruke et slitt uttrykk) og veldig godt egnet til å demonstrere anlegget. God separasjon mellom instrumentene og stemmene, fet basslyd, og det rent musikalske var heller ikke verst, om ikke noe mesterverk. Jada, det er polert og litt gimmick-aktig, men jeg synes det var artig. Og skammer meg ikke for det :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.456
    Antall liker
    14.010
    Sted
    Langesund
    Suger i forhold til hva? Et live-opptak med et par mikrofoner i en kirke? Jeg vet jo at dette ikke er hifi, i ordets rette forstand, men det er jo en produksjon, ikke bare et opptak, og jeg forveksler jo ikke dette med et knallgodt live-opptak. Men som studioproduksjon synes jeg det var kult (for å bruke et slitt uttrykk) og veldig godt egnet til å demonstrere anlegget. God separasjon mellom instrumentene og stemmene, fet basslyd, og det rent musikalske var heller ikke verst, om ikke noe mesterverk. Jada, det er polert og litt gimmick-aktig, men jeg synes det var artig. Og skammer meg ikke for det :)
    Sikkert også fordi det ikke funker på anlegget mitt. (mine ører)
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Sikkert også fordi det ikke funker på anlegget mitt. (mine ører)
    Det er mulig anlegget mitt er for enkelt og lite avslørende også.

    Edit: Ellers kunne plata godt kledd litt mer naturlig luft og noe røffere kanter.
     
    Sist redigert av en moderator:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Kan jo begynne med Dire Straits Brothers in Arms, Orginal Album fra 1985 Vertigo LP. Fantastisk lyd med detaljer I lyd bilde fra skarp tromme Cymbaler med god smekk og som er I reference klasse etter min smak, og stram detaljert bass, overgår Mobile Fidelity utgaven med god margin etter min smak, da den har overfokusert bass å det det går ut over mellom tone og diskant /top registret (Vet at det er en Digital utgivelse :giggle:)



    Vis vedlegget 649966
    Jeg har ikke hørt Brothers in Arms på vinyl, og muligens heller ikke de beste digitale versjonene av den heller, men bortsett fra tittelsporet synes jeg dette er Dire Straits på sitt platteste og kjedeligste, både musikalsk og produksjonsmessig. Og jeg er mangeårig DS/Knopfler-fan.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn