Ja, han visste åpenbart hvor flink hun er. Den dama skal jeg følge med på fremover. Jeg er ikke veldig godt kjent med plata, vet du hvor tett de fulgte den og hvor mye som var deres særpreg?Jeg er imponert over Molvær som slipper til Fransson, gir henne senterplass og masse tid og rom, og hun leverte.
Som jeg skrev hverken åpnet eller lukket de med BB, men alt i mellom var basert på temaer fra den, så vidt jeg kunne fastslå. Jeg vil si basert, for strukturen med soli og når skiftene kom var nok mye Molvær/Balke. Jeg tar med Balke for det var interessant å se hvordan de skiftet på lederrollen. Jeg tror soloene var ganske forskjellige fra originalen, den er heller ikke like solopreget som klnserten tidvis var. Besetingen er jo ganske lik, men på skiva til Miles er det vel to treblåsere, og bassklarinett er ofte med. Og bare en trompet. Det som vel var helt likt var bassenJa, han visste åpenbart hvor flink hun er. Den dama skal jeg følge med på fremover. Jeg er ikke veldig godt kjent med plata, vet du hvor tett de fulgte den og hvor mye som var deres særpreg?
heiJaga Jazzist sammen med KSO på Kilden i går. Jeg er mektig imponert over hvor bra møtet gikk mellom noteløse jazzrockere og symfoniorkesteret. Dem spiller på Sentrum Scene i kveld.
Vis vedlegget 1215638 Vis vedlegget 1215639
For min del får jeg se hva de slipper, må være noe jeg er godt over middels sugen for å se for at jeg skal ta turen. Det sagt så fremstod selve arrangementet som rimelig knirkefritt. God kapasitet på dass, ingen kø i baren, små avstander, helt kurant å få seg en temmelig god plass selv om man ikke var påfallende tidlig ute. Lite minus for at det var konsert på scenen ved siden av (?) samtidig som Nick Cave spillte, i de roligste partiene var musikker derfra smått sjenerende innimellom, jeg stod ca rett foran PAen til høyre sett fra publikum på den store scenen - sikkert ikke like merkbart om man stod på andre siden eller lengre fremme.Da var øya over for i år. Litt tynt med band for min smak på kveldene de siste to dagene så ble tidlig kvelden - noe som bare er deilig etter å hengt i parken hele dagen.
Mye bra men det var klart at de gamle var eldst og Cave og Cure var de jeg koste meg mest med.
Av band jeg ikke hadde hørt før var det en del spennende som jeg skal sjekke ut nærmere. Bendik - Lambrini Girls - Slomosa - the Ape og Ice Age var alle hyggelige overraskelser.
regner med at jeg holder tradisjonen oppe og tar turen neste år også. Trivelig og variert festival.
Jeg skal se Hofseth på Flytårnet, Fornebu. Men ble litt skeptisk til Bendik synger mye på en av de platene i allefall. Men det er Woodlands med Mats Eilertsen - bass, Helge Iberg - piano og Per Oddvar Johansen - trommer. Hvordan var konserten? Sang han?Fin konsert med Bendik Hofseth Trio i Ibsenhuset, Skien. Bendik Hofset, Eivind Aarset og Audun Kleive
Ja, Hofseth sang noe.….Jeg skal se Hofseth på Flytårnet, Fornebu. Men ble litt skeptisk til Bendik synger mye på en av de platene i allefall. Men det er Woodlands med Mats Eilertsen - bass, Helge Iberg - piano og Per Oddvar Johansen - trommer. Hvordan var konserten? Sang han?
Bra ! Det der er Majken Christiansen, kul og dyktig dame.Oslo har fått en nye jazzscene.
Hyggelige nyheter, folkens!
Levant Oslo
Rostockgata 73, 0194 Oslo
Fredag 4. september åpner det en ny spennende restaurant på Sørenga, rett bak Munch museet.
Lekker restaurant over 2 etasjer, med fokus på Tyrkisk kjøkken (fra Levant området).
I underetasjen har de laget bar med klubbscene, hvor det vil bli et assortert underholdningsprogram, bl.a. fast jazzkonsert fredager og lørdag ut året.
Som et introduksjonstilbud ligger det an til gratis adgang.
De har booket en meget kompetent trio under ledelse av den talentfulle pianisten Nikolai Hansli, pluss varierte gjesteartister (solister).
Repertoaret er primært mainstream standardlåter.
Jeg overvar prøveåpningen i går, og det gav mersmak både på mat og musikk.
Vis vedlegget 1219415
Ja, hun var absolutt av internasjonal klasse. Hun er dansk men bosatt i Oslo siden 2001. En merittert dame.Bra ! Det der er Majken Christiansen, kul og dyktig dame.
Så de i Oslo Spectrum på mandag ,veldig god stemning , satt midt på langt fremme og var fornøyd med lyden og synes musikken var magiskWaterboys med Steve Wickham og Steve Earle i Dublin sist lørdag. Og ikke bare det, norske Roar Øien fra bl.a. Sugarfoot var hyret inn på Steelgitar.
Aldri vært noen stor fan, men ble revet med fra førstelåt. Knallbra band, unik stemning og det ble bare bedre utover konserten. Både Earle og Øien gled fint inn i bandet. Men som mange andre var de plaget av dårlig lyd den første delen av konserten. Kom seg raskt, men unødvendig med dagens utstyr og muligheter for proffe folk. Uansett, Waterboys er utrolig mye bedre live enn på plate.
Vis vedlegget 1221281