Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.466
    Antall liker
    4.671
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Idyllisk, intimt og vakkert med Kari Bremnes på Blaker Skanse. Romeriksssafari med VY for Bæringer er jo risikosport, men det var verdt innsatsen 🫢🤣
    IMG_8133.jpeg
    IMG_8132.jpeg
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    FEA7A2CC-9D1A-4352-A76C-0B05E2179100.jpeg


    Oslo er en fantastisk musikkby, bedre enn den fortjener. Hvorfor er det ikke pakkfullt når Krokofant spiller på den knøttescena Last Train tross alt er? Helet trioen er helt bananans, men trommis Axel Skalstad må oppleves.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Oslo er en fantastisk musikkby, bedre enn den fortjener.
    Ja, det er utrolig mange gode artister som kommer hit til tross for at vi er et såpass lite land :D.. Tror vi drar nytte av kombien med Stockholm og København.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    PiP fest, Sofienbergparken. Franske Phoenix var enda bedre enn jeg trodde! Supert live band og stor stemning blant folket i stort antall 😃. Verdige headlinere! En villmann på trommer. Svenske som spiller for Cult of Luna. Warpaint var veldig bra! Allah-Lah’s litt tamt så de skuffet litt. Begge fra California. Briskeby var bra, mens Veronica Maggio var kjedelig, imo. Flott festival mellom trærne. Fint sted å ha festival.

    va
    IMG_2295.jpeg
    IMG_2288.jpeg
    IMG_2312.jpeg
    IMG_2305.jpeg
    IMG_2266.jpeg
    IMG_2245.jpeg
    IMG_2242.jpeg
    IMG_2243.jpeg
    IMG_2232.jpeg
    IMG_2224.jpeg
    IMG_2199.jpeg
    IMG_2218.jpeg
    IMG_2189.jpeg
    IMG_2181.jpeg
    IMG_2163.jpeg
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    IMG_4100.jpeg

    DeLillos på Atlungstad Brenneri i går. På konsert er jeg interessert i opplevelsen, og pleier ikke ta bilder, men jeg ble litt fascinert av hun dama rett foran meg som drev og filmet småsnutter hele tiden...

    "-Det var deilig her da", sa LLS. Han hadde helt rett. 23 grader og etter hvert vindstille, sivilisert serveringstilbud, bra låter med som perler på en snor. Jeg vekslet et par ord med exen til eldstemann som jobbet i baren (ferdig på folkehøgskole, jobbe til januar, så bikepacking i Asia med en venninne, tror ikke de skulle gjøre hele Asia). Jeg tror det var under Neste Sommer at Skibladner strøk forbi 80 meter fra land. Latterlig pittoresk.

    IMG_4099.jpg


    Som vanlig er forsterkede konserter alt for høyt for meg. Jeg prøvde å rømme langt bakover, men slike CBT-arrayer når langt gitt, så det var like greit å være i nærheten av de 50-60 år gamle jentene i den frydefulle pardansmoshpiten 10 meter fra scenen.
     
    Sist redigert:

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.105
    Antall liker
    1.336
    Brøttum Brass hadde mini konsert på Sigrid Undsets plass på Lillehammer i solskinnet i går. Kun en ting å si om disse folka. Fy faen hvor godt de spiller. Teknikk og trøkk og musikalitet helt på toppnivå. Messingklang i friluft er undervurdert :giggle:.

    20230617_134746~2.jpg


    Steen
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Messingklang i friluft er helt riktig.
    BB fikk blod på tann etter resultatet i NM. Nå skal de høyere. Det blir ingen «koselig» julekonsert i år. Fullt fokus.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    På konsert er jeg interessert i opplevelsen, og pleier ikke ta bilder, men jeg ble litt fascinert av hun dama rett foran meg som drev og filmet småsnutter hele tiden...
    Jeg synes det er gull verd med disse små minnene man kan mimre til i evig tid etterpå på TV´n hjemme :). Og vise andre. Tar alltid videoer, men prøver å begrense tiden. Dog ikke enkelt da man vil ha det beste. Foto har begrenset nytte, imo (bortsett fra her). Jeg synes det ikke er noe problem å nyte musikken for det. Man hører og ser samtidig også. God tid til det på 1-2 timer.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.359
    Antall liker
    3.268
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Konserten jeg ikke var på...

    På torsdag spilte Billy F Gibbons i by'n, og billett, øl & matplan etc. var på plass. Så slo magen seg vrang - og man tør rett og slett ikke å sette seg på tog m/påfølgende konsert når buken er full av jævelskap.

    FYI ;) Jaja...
     

    TerryGib

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Innlegg
    1.680
    Antall liker
    2.882
    Sted
    Bergen
    Bergenfest 2023 - Med værgudene på lag.

    Beste konsert:
    Suede - Brett Anderson gjorde det ikkje enkelt for han som skulle holde styr på mikrofonledningen, med opptil
    flere turer ut på plenen. Noe av det beste som har vært på Bergenfest - på høyde med Nick Cave konserten i 2018.
    Ros til lydfolkene som gjorde at øreplugger ikkje var nødvendig - i motsetning til flere av de andre konsertene.
    Målte omtrent som Delillos konserten over.
    A62BC7C0-1840-4C7C-BE89-AC70A4815A00.jpeg

    En god nr. 2:
    Spoon
    030BDFC3-F6A2-4DF7-9D0A-D6BB80A5027D.jpeg

    Leverte varene:
    The Hellacopters
    AE0C04BC-A82D-453D-A685-BD7DD53DB61F.jpeg

    Beste nykommer:
    Vepsestikk
    Genre: elementer fra punk, prog-rock og jazz, improviserende trompeter, melodiøs bass, drømmende gitar og groovy rytmer.
    Minus: Langt over vurdere-øreplugger nivå.
    2108A60E-A1AD-4728-9525-7972892B135F.jpeg

    Beste legende:
    Iggy Pop
    Stemmen fremdeles inntakt og en setliste som inneholdt de mest kjente Stooges låtene.
    CFA9CDF4-21C6-45F0-9596-D7B5FB162580.jpeg
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Hardtslående (mer enn på plate) Built to Spill på Rockefeller i kveld. Oppvarmere var Orua fra Rio de Janeiro hvor også to av de spilte på det siste albumet til Built to Spill. De var toneangivende på indierock scenen på slutten av 90-tallet og ga ut to klassikere (?). Konserten var vel litt skuffende synes jeg, selv om de spilte godt. Litt tamt mellom låtene, litt mye instrumentalt og litt lite gamle låter.

    IMG_2394.jpeg
    IMG_2396.jpeg
    IMG_2381.jpeg
    IMG_2351.jpeg
    IMG_2363.jpeg
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.105
    Antall liker
    1.336
    20230624_201222~4.jpg


    Bieito's versjon av Tosca på Operaen i går i finværet. Utsolgt, og flere unge mennesker enn jeg har observert i disse lokaler tidligere. Tross mye edder og galle fra kritikere (og publikum), så synes undertegnede at scenografien funkede storveis. Musikken er dog det viktigste, og jeg må med på hånden si, at dette er en av de absolutt beste oppsetninger jeg har vært vitne til. Trioen Sølberg, Johansson og Sgura, som hhv. Tosca, Cavaradossi og Scarpia var rett og slett fantastiske. Sgura virkelig eier rollen som politisjef. Et stort kor og barnekor gjorde seg godt både på scenen og off-stage. Kudos. Eneste lille ankepunkt var den tvilsomme trenden at alt skal gå så helvetes tregt, (sikkert jeg som er for gammel 😒 ) men alt i alt en helt fantastisk produksjon.
    Steen
     

    brotevatn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.02.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    1
    Robbie Williams på Telenor Arena i går. Robbie er ein fantastisk entertainer! Lyden var ikkje så ille som frykta, men logistikk mtp shuttlebuss og ølsal, var ikkje imponerande..
    IMG_20230624_215510.jpg
     

    iGlenn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2019
    Innlegg
    171
    Antall liker
    287
    Var på Guns ´n Roses under Tons of Rock nå uken som var. Synes det var skikkelig bra. Aldri vært på konsert med de før, men har jo hørt noen live-innspillinger, så visste jo til dels hva jeg gikk til. At Axl ikke er noen live-vokalist i verdensklasse er nå så, men guns´n er fortsatt guns´n og dette var rett og slett dritfett. Han kom seg endel utover i konserten også, når han hadde fått skreket seg passelig hes i stemmen :ROFLMAO:

    IMG_4211.JPG


    Sceneshowet med grafikk osv var også veldig bra synes jeg.

    Liten videosnutt (hvis jeg fikk til dette dropboxhelvetet da) for de som er interessert:

    https://www.dropbox.com/s/xte58l0asrws9lj/sstg-53CAC294-30E5-4242-BCA1-303864C42DF0.MOV?dl=0
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    IMG_2420.jpeg


    Lykke!
    Shakti på Hammersmith Apollo tirsdag kveld. Fy fasan for en skjellsettende opplevelse!! Makan til spilleglede de serverte denne kvelden skal man jaggu lete lenge etter. McLaughlin leverer mildt sagt hårreisende strengearbeid for en mann på 81, men her var han slettes ikke alene om utførelse på øverste hylle. Zakir Hussein med sine 72 år viste på ingen måte tegn til forringelse inn i solnedgangen. Mannen er intet mindre enn en gedigen fest på tablas. Den godeste Shankar med den gråtende fiolinen var erstattet med Ganesh Rajagopalan, som absolutt ikke gjorde noen skam på den gamle maestro. Fantastisk spill fra ende til annen. Selvaganesh Vinayakram trakterte perk og krukke som om han aldri skulle ha gjort noe annet (såvidt jeg forstod også sønn av orginalt besetningsmedlem T. H. Vinayakram). Det hele kronet med en helt vilt god Shankar Mahadevan på vokal. Her snakker vi Nusrat Fateh Ali Khan nivå, helt utrolig. Denne banden leverte noe som høyst sannsynlig vil stå igjen som en mine beste konsertopplevelser noensinne. Om de serverer noe i nærheten av dette på Kongsberg-jazzen, så har man definitivt noe å se frem til.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Gleder meg ikke noe mindre til Kongsberg nå, men det er vanskelig å glede seg mer.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Var også der, sammen med ca 50K andre.
    Min første BS konsert, da jeg egentlig aldri har vært noe stort fan. Men dette var en fin opplevelse.
    Ja, det var noe smårusk, men for en energi 73 åringen og bandet leverte i de nesten 3 1/2 time konserten varte.
    Med unntak av et ordentlig regnskyll en snau time før konserten startet var det sol og god temperatur også.

    Men, arrangøren kunne funnet en bedre løsning på å drenere folkemassen ut etter konsertslutt. Alle måtte ut gjennom den «trange» slusen man gikk inn.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    ^ Var også der, sammen med ca 50K andre.
    Min første BS konsert, da jeg egentlig aldri har vært noe stort fan. Men dette var en fin opplevelse.
    Ja, det var noe smårusk, men for en energi 73 åringen og bandet leverte i de nesten 3 1/2 time konserten varte.
    Med unntak av et ordentlig regnskyll en snau time før konserten startet var det sol og god temperatur også.

    Men, arrangøren kunne funnet en bedre løsning på å drenere folkemassen ut etter konsertslutt. Alle måtte ut gjennom den «trange» slusen man gikk inn.
    Han lever opp til navnet sitt. Mye boss etter the Boss i flg lokalavisen
    IMG_3464.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    På Onsdagen var det god stemning på Kongen marina. Svært sjarmerende «Ukulele-orkesteret» som spilte alt fra Van Morrison til AC/DC , via Bowie-medleys også videre. Perfekt til en etterjobbs øl (+ veldig gode burgere!)
    E688CAD0-A0AA-4A4D-82DA-75FCAD48A408.jpeg
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Min første BS konsert, da jeg egentlig aldri har vært noe stort fan. Men dette var en fin opplevelse.

    Ikke jeg heller :giggle:. Var der bare en stund for en jobb bak scenen. Noe teknisk. Kom bare 10 min før konsertstart. Kun bonus. Men liker fyren og musikken er bra, men mer fan som ung.
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.145
    Antall liker
    2.691
    Sted
    Kongsberg
    Noen av mine favoritkonserter på Kongsberg Jazzfestival:

    Et fyrverkeri! Her var det bare "søstern" og meg som hadde tilgang til fotografering...

    Den konserten som jeg personlig satte mest pris på. Særlig når Jace Everett (kjent for "I want to do bad
    things with you" - fra True Blood) gjorde en gjesteopptreden på en sang. Maarud og Everett spiller sammen
    igjen på Notodden Blues Festival i August...

    Trivelig, man vi hadde bare tilgang på fotografering den første sangen og/eller første 15 minutter. Etter
    å ha fått to sett regler for fotografering, valgte jeg selvfølgelig den mest "romslige"; 15 minutter. Som
    betydde at jeg også fikk fotografert bandet og ikke bare RLJ solo på piano i første sang...

    Folkefest på "Gamle Norge" der Knut Nesbø garanterte at ingen av sangene var yngre enn 26 år gamle.
    Jeg er særlig fornøyd med blinkskuddet av Unni Wilhelmsen brukt i "overskriften". Hun har ikke noe i mot
    å bli fotografert...

    En annen som ikke frykter kamralinsene er Aurora. Jag kom hjem med kanskje 150 "gode" bilder av den
    helt unike feen fra Bergen. Noen av dem finner du her...
     
    Sist redigert:

    Jasså

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2015
    Innlegg
    124
    Antall liker
    194
    Torget vurderinger
    7
    Trivelig, man vi hadde bare tilgang på fotografering den første sangen og/eller første 15 minutter. Etter
    å ha fått to sett regler for fotografering, valgte jeg selvfølgelig den mest "romslige"; 15 minutter. Som
    betydde at jeg også fikk fotografert bandet og ikke bare RLJ solo på piano i første sang...

    Det var en litt rolig start, men det hentet seg voldsomt opp. Et knippe gull servert med stil og eleganse, rolig fin "groove" og lekkert solospill på alle i bandet mens R. tittet litt ut på oss og la noen farger her og der, ingen lang konsert, null ekstra, hun avsluttet med låten "Showbiz kids" i kjempedrag - suverent! Gøy!
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.466
    Antall liker
    4.671
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Rein Aleksander med venner på Tjøme. Deilig å dra ned snittalderen på publikum for en gang skyld 🫢
    IMG_8253.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn