Jeg lurer litt på...

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
... om det er nok galninger i området rundt Sandnes som kunne tenke seg litt "LMC / FAT LMC - kabel"?

Selv om jeg ikke enda har spurt direkte om å få kjøpe gjennom min arbeidsgiver tviler jeg på at dette er noe problem. Jeg fikk i det minste funnet ut om vi hadde rabatt eller ei i går... merkelig nok så det ikke ut som vi hadde det:/


Har ikke peiling om når, hvor mange ruller, hvordan vi gjør det med betaling (Tilnærmet selvkost selvsagt, dette er da tross alt DIY mellom hi - fi venner) osv. Men den biten der tar vi etterhvert;) En ting er sikkert, sending via post eller lignende er uaktuelt, samt videresalg med vesentlig fortjeneste (selv om jeg ikke kan styre dette)!!!


MVH
Steinar Apeland
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Dette er strømkabler, ikke sant? Jeg kunne tenkt meg noen med skreddersydd lengde og med pent utseende. Henger meg gjerne med på prosjektet dersom det ikke er diskvalifiserende at det egentlig er kun det estetiske jeg først og fremst er ute etter. :)
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Dette er strømkabler ja...;)


Jeg er selv ingen fanatiker når det kommer til kabler. Ja... det er forskjeller ute og går.. men de er ikke så store... så hva er da egentlig best?

Derimot tror jeg det kan være en fordel å ha samme strømkabel/signalkabler gjennom hele anlegget som et utgangspunkt, vist ikke går enn seg jo fullstendig vill! Denne LMC - kabelen har jo et godt rykte på seg... og er samtidig svinbillig... så hvorfor ikke? Tenker jeg selv vil ha ca 20 meter... så for vi se om det er flere som henger seg med?

Men om du skal ha Coolbiz... skal du ikke se bort i fra at det blir leveranse på døra av minst to karer som inviterer seg selv på en lytt på orion;)


MVH
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Det hadde vært hyggelig, MonkeyCountry. 8)

Strømforsyningen i squeezebox-tjeneren (proprietær, ikke-ATX) min overlevde ikke julehelga, og dessuten har jeg enda ikke fått tatt meg tid til loddearbeidet for å oppgradere mine Orioner til rev. 3.2.1. Men så snart jeg har dette på plass, kan evt. snille gutter få oppfylt demo-ønskene sine. :)
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Loddearbeid osv tar sin tid... spesielt når man bare skal flytte, pusse opp, være sosial og ikke minst spille litt musikk på veien til et ferdig prosjekt.... snakker om brei erfaring her ja!

Men hvilken type har du lust på coolbiz? FAT eller vanlig? Jeg er på mange måter åpen for begge, men vet at 4mm kan være et problem for enkelte plugger...


Episteme: Det er notert, så får vi se om det er flere som henger seg med...


MVH
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.174
Antall liker
34.563
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Kunne godt vite litt ang. pris før jeg sier ja, en lærling har ikke flust av penger.
 

Episteme

Medlem
Ble medlem
19.02.2010
Innlegg
36
Antall liker
0
Hvis jeg husker ritkig kostet det ca 59kr/m +fraktkostnader på fat lmc fra RS-Online for et år+ siden
Hvis det er dårlig med respons, kan jeg være med på å kjøpe noen meter ekstra. 10-15 totalt. Får se hva man ender på
 

laidback

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
144
Antall liker
38
Heisann

Jeg er med på "noen" meter.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
MonkeyCountry Audio skrev:
Men hvilken type har du lust på coolbiz? FAT eller vanlig? Jeg er på mange måter åpen for begge, men vet at 4mm kan være et problem for enkelte plugger...
2m av den tjukke.
6m av den slanke.

Finnes det relevant dokumentasjon på nettsider til produsent eller forhandler noe sted?
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Lite med datablader gitt....


Det må kjøpes inn i 50m lengder, så tipper vi i fellesskap (eller jeg...hoho!) må finne ut hvilken vi går for.


MVH
Steinar
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.581
Antall liker
527
Jeg tar gjerne 10m av den "tynne". :)


Mvh. Anders
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.174
Antall liker
34.563
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
6m av den tynne til meg takk!
 

ssnht

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.11.2004
Innlegg
457
Antall liker
52
Torget vurderinger
2
HoJ skrev:
Kunne godt vite litt ang. pris før jeg sier ja, en lærling har ikke flust av penger.
ca 40 kr for den "tynne" ;D,og ca 50 for den andre
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Hvorfor tar så dette så lang tid? Jo... prøver å høre litt gjennom forskjellige kanaler for å se om det er noe å spare. Det hadde vel ikke vert dumt å spart en femmer pr meter? Hadde det vel?


Ellers tror jeg at det blir bestilt inn vanlig LMC. Tror kanskje FAT blir litt vel tykt, samt det virker som om de fleste helst vil ha denne. Men jeg kan da alltids overbevises til noe annet;)


MVH
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Jeg vil og ha 20mtr av den "tynne" og 10mtr av den tykke..
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Konklusjon er vel at det er litt for mange galninger her i området...;)

Jeg bestiller inn en rull med vanlig LMC i morgen, og håper at den veier mindre enn 35kg... da blir det nemlig fraktfritt.


Ser at dette er litt lite i forhold til etterspørselen, men vi begynner der. Litt usikker på hvordan man gjør det med de resterende 25 meterne etter jeg har forsynt meg... tenker da på hvem som får, hvor mye og ikke...;)

MVH
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Jeg vil gjerne gjøre alle glade... men jeg gidder ikke å sitte igjen med en hau med metere igjen i kjelleren, eller pushe dette til så å si selvkost på bruktbørsen. Husker jeg riktig er ønsket totalt på 17 meter FAT, og 73 meter vanlig totalt sett...


Har bestilt inn en rull i dag, vet ikke når den ankommer. Tipper tirsdag i neste uke.


MVH
Steinar
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Da er rullen ankommet, og de resterende 25 meterne etter jeg har forsynt meg er allerede avtalt solgt til Herr. Rasmussen.


Vist noen vil spleise på en rull til (vanlig eller FAT), så kan jeg kjøpe inn til spleiselaget. Det er bare til å kontakte meg pr. PM av spleiselagets leder;)


PS, blir det handlet inn FAT vil innkjøper ha 9 meter......;)


MVH
Steinar
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.174
Antall liker
34.563
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Det betyr at du ikke har mer kabel igjen ?
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
50 meteren er "tom" ja.... Men som sakt, går fint an å bestille inn mer om noen vil spleise;)



MVH
Steinar
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Herlig. Du trommer sammen nok interesse til å få inn bestillinger på tilsammen 90m, og så kjøper du inn kun halvparten. Strålende prosjektstyring. ;D ;D ;D 8)

Samme for meg, egentlig. Tenkte bare jeg skulle hjelpe til å fylle en trommelbestilling. Tar meg gjerne av 6-8m av den tynne, dersom du gjentar stuntet.
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Grunnen til at det ble slik er at:

Jeg ikke vil sitte igjen med flere meter kabel som jeg ikke har bruk for. En ting er å si på et forum at du skal ha. En annen ting er å faktisk ta turen til Sandnes å plukke opp noen meter.

For meg finnes det bare 1 måte å få denne kabelen billigere, og det er å bestille 500 meter (noe som ikke er særlig aktuelt vel?), så om det blir bestilt 1 eller 5 ruller pr bestilling koster det like mye pr meter uansett.

Vil noen "overta" jobben med å kappe, ordne og stelle så kan jeg... uten det minste problem få inn en rull og to til;)


MVH
Steinar
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.174
Antall liker
34.563
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
..det ble litt rar "kjøpe-tråd" dette her..
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Tja... Virker som folk tror at "løpet er kjørt" og at jeg er en gammel sur grinejævel. Det er da ikke slik verden er gutter og jenter! Det eneste som mangler her er at noen tar tak og sørger for at neste rull for bein å gå på;)

Jeg spør også etter forståelse for at jeg ikke har interesse av å ende opp med alt fra 10-27 meter med kabel nede kjelleren, som enten for lov å støve ned eller må pushes på bruktbørsen.


Og som sakt tidligere, om jeg hadde kjøpt inn 1 eller 5 ruller i en bestilling eller en og en hadde meterprisen blitt nøyaktig den samme.



Noe jeg misforstår her nå? Klarer jeg ikke å uttale meg på en presis nok måte, eller viser det seg at jeg faktisk er en grinejævel som er skapt på denne jord for å lage kvalme for alle andre?;)
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Ingen beskyldte deg for å være grinete, MonkeyCountry; vi bare tillot oss å undre over hvorfor du tok opp bestillinger i det hele tatt dersom det var slik at du skulle ha 25m selv, og resten allerede var avtalt solgt til Herr. Rasmussen.

Vi burde vel egentlig skjønt at dette kunne bli litt MonkeyBusiness. ;D
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Liker ordspill....:D


Avtalen ble gjort etter at kabelen var ankommet, i og med at han forespurte om 20m, så ble dette den enkleste måten å bli "kvitt" rullen på;)
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Joda, enkleste måten var det utvilsomt. Ingen tvil om akkurat det. :)
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Dere som ikke har fått kabel enda....
Send meg en pm med hva og hvor mye dere trenger.
Har kjøpt inn en rull til av hver. Vanlig LMC og FAT
40 kr pr mtr LMC
50 kr pr mtr FAT
 
Topp Bunn