Diverse Jeg blir bare oppgitt...

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.166
Antall liker
508
For lenge siden fant jeg bladet Lyd&Bilde å være helt grei dass-litteratur, den gang skreiv dem om ting som interesserer meg, altså HiFi, man fant den gangen mange interessante artikler om diverse produkter. Det ble med tiden mindre av dette, men nå har det sklidd fullstendig ut synes jeg, nå skal man måtte leite etter noe interessant å lese om blant mange uvesentligheter.

Der jeg tidligere gledet meg til å få nyeste Lyd&Bilde i hus så jeg hadde tidsfordriv på dass, ja så er jeg nå kommet dit at jeg har kjøpt mitt aller siste Lyd&Bilde, som HiFi-interessert har jeg liten interesse av å lese om alt mulig annet og nær ikke finne noe som er relevant lesestoff for min del. Kommer kanskje til å gi dem en sjanse igjen om noen år, i håp om at de da kanskje har startet å skrive mer om spennende lydprodukter igjen... Slik det fremstår nå så blir det bare håpløst.

Andre enn meg som synes det er blitt alt for lite HiFi-relatert i det bladet der?
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.255
Antall liker
1.158
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Synes bladet er greit hvis man har interesse for litt annet enn Hifi. Bruker det dog mest som sovemedisin :).

Stereo+ er vel bedre om tester av alt mulig Hifi er det man vil ha, men de har vel begynt å teste annet og som TV...de og.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hva konkret savner du og hva regner du som relevant lesestoff?
Kan tenkes du finner det andre steder.
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.166
Antall liker
508
Hva konkret savner du og hva regner du som relevant lesestoff?
Kan tenkes du finner det andre steder.
Jeg savner å lese om kilder (Digitale og Analoge), forsterkere, Høytalere m.m., altså det som er relevant for HiFi-interesserte. Det finner man alt for lite av i bladet nå. Greit nok at de tester TV og produkter for dem som vil ha hjemmekino også, selv om det er mindre relavant for meg, jeg ser jo at dem også kan søke mot best mulig lyd og personlig leser jeg om det også.

Slik bladet fremstår nå så vil jeg si det handler mer om duppeditter som ikke nødvendigvis er interessant for oss som har investert i stereoanlegg, og da tenker jeg ikke bare på telefoner og mer eller mindre uaktuelle gadgets samt lydløsninger som aldri ville funnet veien inn i hifi-interesserte hjem.

Derfor tenker jeg at de mister mange av sine kjernelesere, altså mange hifi-interesserte som finner sin litteratur andre steder.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
får bare hemorrider av å sitte for lenge på dass uansett :rolleyes:
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Tror veldig lite på hva slike blekker skriver, uansett.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Kundegruppen blir nok veldig liten dersom man bare skal skrive om hifi/hjemmekino. En fordel med å gå bredere ut er dessuten at sjansen for å rekruttere nye blir større. Man ser f.eks at messene som ikke bare satser på dyr hifi får et mye større publikum.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hobbyen er visstnok døende så magasin for hifi blir det nok mindre og mindre av.. :).. Vi stakkarene som er igjen får nyte det vi har av musikk, tenke på fordums prakt, før penalet står klart og det hele er over.. Håpløst dette. På toppen av alt, denne bitre følelsen av at bransjen har lurt en.. Over flere år....
 
C

cruiser

Gjest
De få HiFi interesserte som ikke er interesert i duppeditter generelt er et relativt lite tap for bladet og blir nok veid opp i massevis av den økte kundegruppen de får. Ellers så er det jo interesant hvor "mange" som føler behov for å demonstrere sin hardbarka hifinteresse ved å lage slike tråder som dette, det er ikke den første og sansynligvis ikke den siste..
 

SveinR

Medlem
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
38
Antall liker
21
Hifi & musik.

Kjøper Hifi & musik kvar måned. Det einaste skandinaviske hifimagasinet som er igjen? Må vel abonnere nå snart når Narvesen legger ned over alt.
 

Johannesen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2012
Innlegg
254
Antall liker
179
Sted
stavanger
vanvittige priser også det har blitt på disse bladene..har også sluttet og kjøpe jeg også..er veldig enig med trådstarter,for mye dubbeditter og tull,og lite saklig skikkelig hifi..game over..
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
vanvittige priser også det har blitt på disse bladene..har også sluttet og kjøpe jeg også..er veldig enig med trådstarter,for mye dubbeditter og tull,og lite saklig skikkelig hifi..game over..
Tok ut en perm fra reolen med danske «High Fidelity» fra siste halvdel av 80-tallet.
Du verden..K.S Møller testet pick-up fra Shure. Bare lydbeskrivelsen fra pick-up’n gikk over en hel tettskrevet A4 side. Hvor finner du sånt i dag?
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
803
Sted
Bergen
Ja High Fidelity hadde mye bra stoff.Cd'er med god lyd var det også husker jeg.
Enig i at Lyd og Bilde har tapt seg veldig.Kjøper det ikke.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.191
Sted
Ytterst i havgapet...
De aller fleste slike blader har tapt seg - ikke bare innen HiFi... og prisene til Narvesen er helt absurde. Jeg har tidligere abonnert og kjøpt løst div amerikanske blader om hobbysnekring.... Fine Woodworking koster visst nå over 200kr i kiosken...
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.875
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Når blader blader blir så dyre at det er status å ha dem liggende fremme på bordet.
 
Topp Bunn