JBL markerer sitt 75-års jubileum med flere retro-modeller

JBL_Retro21-4.jpg


JBL har 75-års jubileum i år, og markerer dette med to nye klassiske produkter. I tillegg til en jubileumsutgave av retrohøyttaleren L100 Classic lanserer de den helt nye og interessante forsterkeren SA750, med både klare retro-trekk og ikke minst assosiasjoner til JBL sine tidligere forsterkermodeller.

Den årlige CES er heldigital i 2021, og siden det braker løs mandag 11. januar er oppseilingen allerede i full gang. Og om det er JBL sitt 75års-jubileum som gjør at JBL er ekstra på hugget i år skal være usagt, men det er en uvanlig stor mengde med produkter som annonseres fra den kanten i år. I tillegg til en stor mengde med hodetelefoner, øreplugger, lydplanker, trådløse høyttalere og nyvinninger inne automotive audio viser JBL frem to interessante HiFi-produkter med utpreget retro design. Og mens vi kommer tilbake med mer info om lydproduktene i lifestyle-segmentet, skal vi allerede nå ta et nærmere blikk på de to klassisk-inspirerte HiFi-nyhetene.

JBL L100 Classic 75

For et par år siden lanserte JBL disse gjenskapte utgavene av en klassiker som opprinnelig så dagens lys for rundt femti år siden. Vårt første møte med disse var på messen Menn & Ting i Larvik, og vi fikk fornyet kontakt med disse på et spesialarrangement i forbindelse med HighEnd i Munchen samme år. I ettertid har JBL også lansert en lillebror til denne modellen, med navnet L82 Classic, og også et par hornladede retrohøyttalere med benevnelsen JBL 4349 Studio Monitor.

Nå lanserer JBL en jubileumsutgave av L100-modellene kalt L100 Classic 75......

Les hele nyhetsartikkelen om JBL L100 Classic og SA750 hos Audiohile.no

JBL_Retro21-2.jpg
 

Kommentarer

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Innlegg
507
Antall liker
981
Torget vurderinger
0
Artikkelen er oppdatert 10.1.2021 kl. 00:00 med noen justeringer i bekrivelsen av L100 Classic 75.
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn