Jasmine LP2.5DU Phono vs Graham Slee Reflex M vs Audiomods Premier Phono

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Etter noen fine uker med Graham Slee Reflex M og Audion Premier Phono, kom endelig den siste utgaven av Jasmine Riaa. Den forrige het Jasmine LP2.0 mk2. Arvtager og vesentlig oppgradert fra mk2 heter Jasmine LP2.5DU.

    Jeg kjøpte med en oppgradert sølvkabel som kobler Jasmine Riaa og PSU-enheten sammen. Den er satt på MC (altså uten Xindak MC-10 step-up) og last er satt til 250 ohm til Denon DL-103. Nå har den stått på i drøye 3 timer med strøm på, jeg er litt nervøs siden jeg kjøpte den ut i fra det lille jeg har lest om LP2.5DU. Men siden mk2-utgaven har fått formidabel omtale av nær sagt alle brukere og testere, så tok jeg sjangsen....

    Fra MF V-LPS ii + V-PSU ii til Audion til Reflex M og nå Jasmine LP2.5DU...
     

    Vedlegg

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.814
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Se der ja,nå har du fått den i hus.
    hvordan er førsteinntrykket?

    mvh
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Førsteinntrykket er formidabelt og ubetinget positivt. Toppen er ultraoppløst og jeg har aldri hørt SÅ mange detaljer fra min DL-103, mellomtonen er luftig og utrolig dynamisk med masse kropp. Ikke lys og ikke mørk, bare riktig proporsjonert. Og det er akkurat på mellomtoneområdet at den største forbedringen skal ha blitt gjort ift mk2 skrev Jasmine Audio. Bassen er like stram og artikulert som på Reflex M, men mer dynamisk med mer snært. Det trodde jeg ikke den ville klare, for Reflex M var virkelig god i bassområdet.

    Hva gjelder romfølelse, så var det vel det mk2-versjonen kunne vært litt bedre på, ble det skrevet. Eller, den hadde god bredde, men skulle mangle litt på dybde. LP2.5DU står ikke noe tilbake for Reflex M sin praktfulle romfølelse både i høyde og dybde synes jeg! Og det sier en hel del!!!

    Reflex M er klart bedre enn Audion Premier. Audion har fantastisk fin mellomtone, men bassen er ikke stram nok. Den blir for dominerende og den klarer ikke helt å skilne bassnotene. Reflex M låt helt fantastisk på alle måter, og derfor var jeg også litt nærvøs for at jeg gjorde dumt i å kjøpe en uhørt Jasmine. Men du verden! Jasmine LP2.5DU låter friskere, med mer kropp og mye mer dynamisk og luftig enn Reflex M. Det hadde jeg aldri turt å håpe på:)

    Jeg har også hatt ASR Mini Basis mk3 her for en kort test. Den var nok ørlite mer morofaktor enn Reflex M, men på langtnær så presis og deilig å høre på som Reflex M. For meg så er det nøytralitet og dynamikk jeg setter høyest for komponenter. Og det å finne synergien i et anlegg tar tid. Nå er jeg helt sikker på at jeg fant den:)

    Nå er Riaa-jakten for meg over, og jeg kan nå nyte vinyllyd i sitt hele sin prakt:) Spørsmålet nå er hva jeg skal sette som last på DL-103? 20, 100, 250 eller 1000 ohm??

    Men du verden, Jasmine er ikke i nærheten av å være innspilt enda heller:):)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.814
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hva var det jeg sa ;)
    Godt å høre du er fornøyd og at du har funnet roen

    mvh
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ja, du sa det:) Og du skal vite at jeg vektla akkurat dine tilbakemeldinger på mk2 i vurderingen! Så tusen takk for det du skrev! :)
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Er det noen i Norge som selger denne, eller er det ebay som gjelder ?
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har lest noen steder at enkelte ikke har vært spesielt imponert over Jasmine Riaa. Da skal man huske på at Jasmine har hele tiden lyttet til kundene/ testere og deres tilbakemeldinger. Derfor har det og vært ganske store oppgraderinger lydmessig ved hver nye modell. LP2.0SE var vesentlig bedre enn innstegsmodellen. LP2.0 mk2 var igjen en god del bedrre enn SE, selv om SE skulle være meget god. Men flere modifiserte mk2 ved å oppgradere en del elektronikk på printet. Det lyttet Jasmine til, og har nå satt på ganske så mye bedre elektronikk. Det gjelder både i Riaa-delen men også i den viktige strømforsyningen.

    I Norge ligger den på ca. 10.000kr og sammenlignet med Reflex M (som jo er en ren MM-Riaa, som med PSU1 koster ca. 7500kr), så tror jeg godt Jasmine kunne ha kostet 15-20.000kr. Men bestiller man direkte fra fabrikk som jeg gjorde, så kommer den på....hold fast.... 3500 kroner :)

    Og skal man ha ny Riaa opp til 10.000kr og ikke vurdere Jasmine LP2.5DU; ja så tror jeg man begår en gedigen tabbe! Jeg er litt i ekstase nå, men det er ikke rart!
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Er det noen i Norge som selger denne, eller er det ebay som gjelder ?
    I Norge er det vel Duett som selger de på bestilling. På siden sin har de kun LP2.0SE til ca. 10.000 kr.

    Jasmine har et forhandlerledd på Ebay. Han heter Michael (eller: szeastsun) og han ble bekreftet av Jasmine Audio da jeg skrev til dem. Det er kun han som er selgeren på Ebay for fabrikken.

    På diverse forum i USA så jeg at noen omtalte Riaa'n som Salience Jasmine. Jeg spurte Michael om dette, og han sa følgende:

    pga Jasmine sin enorme popularitet, så er det kommet noen kopier og ikke-ekte varer på markedet. Salience er et slikt kopi-produkt og har ikke noe med Jasmine Audio å gjøre! Men kjøper man fra szeastsun så er man sikker. Utrolig kjapp til å svare på spørsmål og til å sende. Trygt og fint. Min ble sendt på lørdag fra Hong Kong og ankom i dag kl. 16:30!
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Takk for opplysningene, vurderer å legge inn en bestilling, men må nok vente på noen utestående skattepenger. ;)
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Har tenkt litt på å teste ett slikt trinn en stund nå, og derfor var det jo litt morro lesning dette her :) Så er det jo lønning og feriepenger om en 3 dagers tid også :)

    Hvordan er ståa med tull & toll ?

    EDIT: Nydelig oppsett du har forøvrig.
     
    Sist redigert:

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    image.jpg
    image.jpg

    Tori Amos sitt nye dobbeltalbum låter meget godt og er en knall produksjon både låtmessig og teknisk. Det samme med en av mine favoritter, Tracy Chapman:) Akkurat nå hører jeg på den norske plata, Quiet Winter Night, og jeg hører ting jeg aldri har hørt før. Stemmer dead senter med masse luft . ProAc'ene bare forsvinner. Og en skal huske på at jeg "kun" har en Denon DL-103 pickup...
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer!

    Skal ikke kimse av 103'ene :) Fantastiske musikkformidlere.

    Interessant at du setter Jasminen høyere enn Reflex-M, da må den jo være helt fantastisk god!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.767
    Antall liker
    14.558
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med strøken RIAA! Vanvittig lekkert oppsett :) Pøs på med bilder og lytteinntrykk! 8)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer!

    Skal ikke kimse av 103'ene :) Fantastiske musikkformidlere.

    Interessant at du setter Jasminen høyere enn Reflex-M, da må den jo være helt fantastisk god!
    Reflex M er også fantastisk god, men den engasjerer mindre enn Jasmine. Og selvfølgelig må jeg påpeke at det er i mitt oppsett og hvordan jeg verdsetter hvordan det skal låte. Jeg er for at det skal låte nøytralt, men engasjerende. Jeg ønsker ikke at noe skal stikke seg ut. Mye bass ødelegger for diskant og for mye kropp og pågående mellomtone ødelegger for både bass og diskant. Men med Jasmine stemmer alt, og det er før den er innspilt:)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med strøken RIAA! Vanvittig lekkert oppsett :) Pøs på med bilder og lytteinntrykk! 8)
    Tusen takk, ragwo. Dette låter nå så sinnsykt bra, og jeg lurer på hvorfor jeg noen gang skal bytte ut DL-103 til noe dyrer?

    Jeg testet nettopp med Xindak MC-10 step-up og inn i MM-inngangen. Det låt også veldig bra, men jeg likte faktisk MC-inngangen bedre. Jeg hadde litt hum, og forsøkte litt feilsøking av forskjellige kontakter, men fortsatt humming. Så kom jeg til å tenke på det jeg har lest om å jorde flere komponenter i hverandre etc, så jeg tok av jordingswire fra Technics som var koblet til Jasmine. Hum borte :) Deeeeilig:)
     

    Hunter2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2011
    Innlegg
    113
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    1
    Betalte du 3500.- inkl. norsk mva ?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.767
    Antall liker
    14.558
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Tusen takk, ragwo. Dette låter nå så sinnsykt bra, og jeg lurer på hvorfor jeg noen gang skal bytte ut DL-103 til noe dyrer?
    Why change a winning team? Bruk pengene på musikk helt til upgradius nevrosa tar fullstendig overhånd og noe nytt plutselig dumper ned i postkassen :D
    PS: Flere bilder er faktisk påkrevd. Kunne du tatt et par nærbilder av RIAA og PSU både foran og bak? Du kan ikke ha et slikt oppsett uten å dele det med resten av sentralen ;)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ligger vel litt der nå.. Veldig fornøyd så oppgraderinger kan vente. Blir å kjøpe inn noen 45rpm plater å nyte lyden.. Bilder kommer:)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ett fra baksiden på Riaa-enheten hvor det er plass til 2 stk tonearmer/ platespillere. Lastvelger på 30, 100,250 og 1000 ohm:
    IMG_1017.jpg
     

    hexachordia

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    19
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    5
    Jasmine har veldig høy gain både på mm og mc. "Vanlig gain for mm er ca 40 db, mens Jasmine har 55 noe som tilsvarer 5x ganger så høyt siden lyden dobler seg per 3 db. På mc er det ikke så høyt, men 70 db som enste innstilling er mye. Hvordan oppleves dette for deg? En Denon Dl-103 spilte omtrent like høyt som cd-spilleren min med ca 62 db gain slik jeg husker det fra ASR mini Basis Mk3.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jasmine har veldig høy gain både på mm og mc. "Vanlig gain for mm er ca 40 db, mens Jasmine har 55 noe som tilsvarer 5x ganger så høyt siden lyden dobler seg per 3 db. På mc er det ikke så høyt, men 70 db som enste innstilling er mye. Hvordan oppleves dette for deg? En Denon Dl-103 spilte omtrent like høyt som cd-spilleren min med ca 62 db gain slik jeg husker det fra ASR mini Basis Mk3.
    Det er mye gain, og 70 db på MC er omtrent identisk som med en god DAC/ CD. Så lenge konstruktøren klarer å holde støyen lav selv med høy gain, så ser jeg kun fordeler med høy gain.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.814
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gain nivået var ikke noe problem når jeg eide denne riaaen,støy var helt fraværende.

    mvh
     

    hexachordia

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    19
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    5
    Er du fornøyd med gjengivelsen av grunntoneområdet? Selv syntes jeg ASR mini basis mk3 var for svak på dette området. Er på jakt etter et rimelig riaatrinn nå. Har lyst på Thorhauges rør-riaa og intersection sut, men det blir fort 11k.
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    ja ja du rullet ikke rør i Audion skjønner jeg ( synd for deg Kråkerøybu ) :cool: Bare sitt der du på øya med din solid state riaa :) hehe

    Mvh
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har testet ASR mk3 i mitt oppsett og den var veldig bra. Selv om det ofte er vanskelig å huske forskjeller, så var ikke ASR så ekstremt mye bedre enn min forrige MF V-LPSii + V-PSUii på vanlig volum. Men når volumet økte var ASR betraktelig mer dynamisk. Men med Jasmine så er det en helt annen klang. Jeg sitter nå å nyter Kari Bremnes sitt dobbeltalbum "Ly". En plate som aldri har imponert før nå. Nå er stemmen klokkeklar med masse luft og kropp. Bassen er så stram og artikulert som jeg ikke trodde var mulig i mitt oppsett. Det er først nå at vinyl hos meg har overgått CD/ DAC! Nå er Denon DL-103 en leken sak med masse dynamikk og med deilig mellomtone. Den krever en del av armen og headshell, men jeg har satt på ekstra 22g motvekt, Sumiko HS-12, Sumiko headshell kabler og en limt på IsoKinekt Stabilizer foring på 3 gram. Det svinger, det er oppløst og en deilig holografi jeg aldri har opplevd her. Men det er i mitt oppsett, og med alt jeg har gjort med min 1210mk5G.

    Neste blir en Oyaide platter:)
    men nå er det slutt for i kveld. Fotball VM venter:)
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    ja ja du rullet ikke rør i Audion skjønner jeg ( synd for deg Kråkerøybu ) :cool: Bare sitt der du på øya med din solid state riaa :) hehe

    Mvh
    Hehe, litt Fredrikstad-humor tåler jeg:) Men Jasmine er bedre på alle områder i mine ører og jeg tror ikke tube rolling hadde gjort noe stor forskjell på akkurat det.
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    ja ja du rullet ikke rør i Audion skjønner jeg ( synd for deg Kråkerøybu ) :cool: Bare sitt der du på øya med din solid state riaa :) hehe

    Mvh
    Hehe, litt Fredrikstad-humor tåler jeg:) Men Jasmine er bedre på alle områder i mine ører og jeg tror ikke tube rolling hadde gjort noe stor forskjell på akkurat det.
    Tru er viktig , like sikkert som det finnes planker i plankebyen :)

    mvh
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.767
    Antall liker
    14.558
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har testet ASR mk3 i mitt oppsett og den var veldig bra. Selv om det ofte er vanskelig å huske forskjeller, så var ikke ASR så ekstremt mye bedre enn min forrige MF V-LPSii + V-PSUii på vanlig volum. Men når volumet økte var ASR betraktelig mer dynamisk. Men med Jasmine så er det en helt annen klang. Jeg sitter nå å nyter Kari Bremnes sitt dobbeltalbum "Ly". En plate som aldri har imponert før nå. Nå er stemmen klokkeklar med masse luft og kropp. Bassen er så stram og artikulert som jeg ikke trodde var mulig i mitt oppsett. Det er først nå at vinyl hos meg har overgått CD/ DAC! Nå er Denon DL-103 en leken sak med masse dynamikk og med deilig mellomtone. Den krever en del av armen og headshell, men jeg har satt på ekstra 22g motvekt, Sumiko HS-12, Sumiko headshell kabler og en limt på IsoKinekt Stabilizer foring på 3 gram. Det svinger, det er oppløst og en deilig holografi jeg aldri har opplevd her. Men det er i mitt oppsett, og med alt jeg har gjort med min 1210mk5G.
    Med en slik beskrivelse av lyden er det nesten så ASRen ryker ut døra ;) Kjenner at det virkelig frister å teste ut Jasmine
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har testet ASR mk3 i mitt oppsett og den var veldig bra. Selv om det ofte er vanskelig å huske forskjeller, så var ikke ASR så ekstremt mye bedre enn min forrige MF V-LPSii + V-PSUii på vanlig volum. Men når volumet økte var ASR betraktelig mer dynamisk. Men med Jasmine så er det en helt annen klang. Jeg sitter nå å nyter Kari Bremnes sitt dobbeltalbum "Ly". En plate som aldri har imponert før nå. Nå er stemmen klokkeklar med masse luft og kropp. Bassen er så stram og artikulert som jeg ikke trodde var mulig i mitt oppsett. Det er først nå at vinyl hos meg har overgått CD/ DAC! Nå er Denon DL-103 en leken sak med masse dynamikk og med deilig mellomtone. Den krever en del av armen og headshell, men jeg har satt på ekstra 22g motvekt, Sumiko HS-12, Sumiko headshell kabler og en limt på IsoKinekt Stabilizer foring på 3 gram. Det svinger, det er oppløst og en deilig holografi jeg aldri har opplevd her. Men det er i mitt oppsett, og med alt jeg har gjort med min 1210mk5G.
    Med en slik beskrivelse av lyden er det nesten så ASRen ryker ut døra ;) Kjenner at det virkelig frister å teste ut Jasmine
    Glemte å skrive at V-LPSii ble brukt sammen med Xindac MC10 step-up. Med bruk av MC-inngangen på V-LPSii, var ASR overlegen. Med step-up var de mer like i klang, synes jeg.

    Men at den nye Jasmine skulle vise seg for mine ører å være bedre enn Reflex M, turte jeg egentlig ikke håpe på. Jeg hadde bestemt meg for å beholde Jasmine om den var like bra som Reflex, og selge Jasmine om den var dårligere. Nå ble det ikke sånn:)
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Hei ChrisAndre! Gratulerer med ditt gode riaa.Har vært litt opptatt de siste dager så jeg har ikke registrert at du hadde fått det.
    Det var en rask leveranse.Ja,du kunne nesten ikke "tråkke" feil med kjøp av Jasmine.En god MC burde nå gjøre susen.
    Ex. Sumiko,VdH eller Lyra.Da har du etter min mening velspillende vinyl på ganske høyt nivå.
    Gratulerer.
    Mvh Kenneth
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Hei Kenneth og tusen takk:) Det var mye takket være din pm at jeg tok sjangsen uten å ha hørt den før! Så takk for at du tok deg tid å svare som du gjorde.

    Ja, ny pickup må det bli utover og jeg kikker på flere. Helst ikke alt for dyre. Synes AT-33xx virker spennende og det samme med ZU Denon DL-103R. Min DL-103 har jo fått nytt liv med Jasmine, samtidig tror jeg den nettopp ble innspilt også. Dessuten har jeg ikke hørt på min Rondo Red på Jasmine heller:)

    Nå er vinyl virkelig gøy!!!
     

    PålK

    Medlem
    Ble medlem
    31.07.2013
    Innlegg
    41
    Antall liker
    24
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har testet ASR mk3 i mitt oppsett og den var veldig bra. Selv om det ofte er vanskelig å huske forskjeller, så var ikke ASR så ekstremt mye bedre enn min forrige MF V-LPSii + V-PSUii på vanlig volum. Men når volumet økte var ASR betraktelig mer dynamisk. Men med Jasmine så er det en helt annen klang. Jeg sitter nå å nyter Kari Bremnes sitt dobbeltalbum "Ly". En plate som aldri har imponert før nå. Nå er stemmen klokkeklar med masse luft og kropp. Bassen er så stram og artikulert som jeg ikke trodde var mulig i mitt oppsett. Det er først nå at vinyl hos meg har overgått CD/ DAC! Nå er Denon DL-103 en leken sak med masse dynamikk og med deilig mellomtone. Den krever en del av armen og headshell, men jeg har satt på ekstra 22g motvekt, Sumiko HS-12, Sumiko headshell kabler og en limt på IsoKinekt Stabilizer foring på 3 gram. Det svinger, det er oppløst og en deilig holografi jeg aldri har opplevd her. Men det er i mitt oppsett, og med alt jeg har gjort med min 1210mk5G.

    Neste blir en Oyaide platter:)
    men nå er det slutt for i kveld. Fotball VM venter:)
    Gratulerer med ny riaa kompis! Mildt sagt en markant oppgradering fra MF'en :) Må jo også si at det var på tide at Kari Bremnes kommer ut på dine høytalere også ;) Skal bli moro å få sjekket den ut neste gang vi møtes.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har testet ASR mk3 i mitt oppsett og den var veldig bra. Selv om det ofte er vanskelig å huske forskjeller, så var ikke ASR så ekstremt mye bedre enn min forrige MF V-LPSii + V-PSUii på vanlig volum. Men når volumet økte var ASR betraktelig mer dynamisk. Men med Jasmine så er det en helt annen klang. Jeg sitter nå å nyter Kari Bremnes sitt dobbeltalbum "Ly". En plate som aldri har imponert før nå. Nå er stemmen klokkeklar med masse luft og kropp. Bassen er så stram og artikulert som jeg ikke trodde var mulig i mitt oppsett. Det er først nå at vinyl hos meg har overgått CD/ DAC! Nå er Denon DL-103 en leken sak med masse dynamikk og med deilig mellomtone. Den krever en del av armen og headshell, men jeg har satt på ekstra 22g motvekt, Sumiko HS-12, Sumiko headshell kabler og en limt på IsoKinekt Stabilizer foring på 3 gram. Det svinger, det er oppløst og en deilig holografi jeg aldri har opplevd her. Men det er i mitt oppsett, og med alt jeg har gjort med min 1210mk5G.

    Neste blir en Oyaide platter:)
    men nå er det slutt for i kveld. Fotball VM venter:)
    Gratulerer med ny riaa kompis! Mildt sagt en markant oppgradering fra MF'en :) Må jo også si at det var på tide at Kari Bremnes kommer ut på dine høytalere også ;) Skal bli moro å få sjekket den ut neste gang vi møtes.
    Du begynner å bli på stell både hos meg og deg:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn