Jagerpilot! Fly i 45 vanvittige minutter!

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Gooba har en auksjon på en vanvittig opplevelse, du kan få være med på en 45min tur med en F45. Dette hadde vært noe det. Jeg har vært en dag i den gamle 737 simulatoren til Braathen på Fornebu for maaaange år siden, og den dagen står spikret i hukommelsen.

Hva inngår i Jagerpilot for en dag:

110% Event vil møte deg og dere vil reise sammen til basen der jagerflyene står
På basen kles du opp i flightsuit og gjennomgår en briefing på sikkerhetsrutiner, blir kjent med jagerflyet og pilotene.
Jagertokt planlegges.
Du og en erfaren pilot flyr sammen jagerflyet i ca 45 minutter - hvor du får opplevelse loop, rolls og flyging i ulike hastigheter og høyder.
Jagerpilot for en dag tar ca 6 timer fra ankomst i basen til alle har fløyet.
Dagen vil bli filmet og fotografert underveis. Du vil få en foto-cd med bilder av opplevelsen, og kan kjøpe en DVD av deg selv mens du flyr.
Jagerpilot for en dag inkluderer: alt som skjer på basen, flyging, enkel lunsj, dvd, cd og medlemskap i Jet pilot Club ett år.

http://www.gooba.no/?viewprod=1006004


 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Fy faen, dette vil jeg være med på.

Jeg har flydd en del acro, og det er brutalt moro, men en tur med en jetfighter slår alt vil jeg tro. 8)
 

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Innlegg
563
Antall liker
0
Psyklisten skrev:
Gooba har en auksjon på en vanvittig opplevelse, du kan få være med på en 45min tur med en F45. Dette hadde vært noe det. Jeg har vært en dag i den gamle 737 simulatoren til Braathen på Fornebu for maaaange år siden, og den dagen står spikret i hukommelsen.

Hva inngår i Jagerpilot for en dag:

110% Event vil møte deg og dere vil reise sammen til basen der jagerflyene står
På basen kles du opp i flightsuit og gjennomgår en briefing på sikkerhetsrutiner, blir kjent med jagerflyet og pilotene.
Jagertokt planlegges.
Du og en erfaren pilot flyr sammen jagerflyet i ca 45 minutter - hvor du får opplevelse loop, rolls og flyging i ulike hastigheter og høyder.
Jagerpilot for en dag tar ca 6 timer fra ankomst i basen til alle har fløyet.
Dagen vil bli filmet og fotografert underveis. Du vil få en foto-cd med bilder av opplevelsen, og kan kjøpe en DVD av deg selv mens du flyr.
Jagerpilot for en dag inkluderer: alt som skjer på basen, flyging, enkel lunsj, dvd, cd og medlemskap i Jet pilot Club ett år.
Jagerfly? Det er jo bare en gammel Aero L29 "Delfin", et tsjekkisk treningsfly brukt av østblokken på 60- og 70-tallet. Nå er det vel bare India som har flyet i aktiv tjeneste. Det er vel sikkert heftig nok sammenlignet med en Piper Cub, men når jo f.eks ikke en F16 til knehasene en gang. Uansett er det nok fornuftig med en svært lett lunch før flyturen.
 

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
209
Antall liker
2
Hadde vært vanvittig gøy! Men jeg leste om noe for mange år siden, der kunne en reise til Moskva og prøvekjøre Mig-29, noe som er vel litt heftigere. Det var en helgs opplegg og kostet vel 55k ellerno. Ikke mer enn prisen på en gjennomsnittlig signalkabel det vettu ;)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.850
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Fy faen, dette vil jeg være med på.

Jeg har flydd en del acro, og det er brutalt moro, men en tur med en jetfighter slår alt vil jeg tro. 8)
Jeg har "flydd" F5 simulator på Ørlandet for en menneskealder siden. Det var noe annet enn Pa28 og MS.892E. ;D ;D
Har aldri sett en stigefartsmåler vise slike tall verken før eller etter. GØY GØY!! ;D ;D
 
O

OivindJ

Gjest

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
oddgeir skrev:
Fy faen, dette vil jeg være med på.

Jeg har flydd en del acro, og det er brutalt moro, men en tur med en jetfighter slår alt vil jeg tro. 8)
Jeg har "flydd" F5 simulator på Ørlandet for en menneskealder siden. Det var noe annet enn Pa28 og MS.892E. ;D ;D
Har aldri sett en stigefartsmåler vise slike tall verken før eller etter. GØY GØY!! ;D ;D
Jeg husker at jeg fløy under tromsøbrua, og krasjlandet på taket på fornenbu.
 
Topp Bunn