JackX ønsker anbefaling(er)

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Om noen små uker kommer Ypsilon´s nye DAC-1000 & InnuOS Statement til heimen, så pengeboka er mer enn slunken :p

Samtidig så kan jeg ikke legge fra meg suget etter Det Sorte Gull og dets uovertrufne, magiske påvirkningskraft ...
Jeg har per i dag Thales TTT, men jeg ønsker å få meg en litt enklere spiller.
Så hva foreslår Herskapet på HFS ?

Budsjett? omlag 150k - jeg ønsker meg en komplett spiller med arm & pu, så det blir nok ikke Referansespiller jeg kan påregne til den summen :-/
RIAA ? Ypsilon VPS-100 med dertil hørende step-up er allerede i racket, så de komponentene inngår ikke i budsjettet.

Cheers, and TYIA
 

Hallo

Medlem
Ble medlem
11.11.2018
Innlegg
9
Antall liker
7
Hei
Hvorfor ikke investere i en TechDas V. Den er kommet til landet og fått svært gode kritikker. Sjekk ut Mala Audio. De selger TechDas.
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Hva å se på en spiller fra Kuzma?
Alternativt Stabi R, Stabi ref 2 eller Stabi M. Med 4point arm. De har også god PU'er. Da kan man sikkert få en god pakkepris.
Et alternativ å vurdere, JackX.
Forresten, gratulere med nyanskaffelse av DAC og streamer:)
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.047
Torget vurderinger
32
Før jeg kommer med noen tips, så hadde det vært fint å vite hva du mener med "enklere" spiller, og hva det er da du ikke opplever som så "enkelt" med Thales-spilleren.

Roy
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Å jo da, SME ( og Audio Research!) har vært på min Faste sikleliste i årevis før jeg falt ned på Ypsilon og Thales.
Jeg hadde fx en SME V i Gold Edition på min Technics SP-10 mk2
https://sme.co.uk/audio/product/series-v/
så produktet kjenner jeg godt. Kanskje jeg går for SME once more!
SME har alltid gitt meg en inderlig feel good følelse!:)

Cheers!
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
full pupp technics sl1000r, jackx.
du kan hvis du vil.
en spiller som overlever deg, meg, barna og barnebarna våre.


Vis vedlegget 530533

Full pupp?? Bring it on! :cool:

Har hatt Technics SP-10 mk2 fra jeg var rundt 22 år ... Hvilket er gode 45 år siden :p
Jeg inngikk et veddemål med veslemor (vi var nygifte på den tiden) - dersom jeg klarte å slutte og røyke skulle jeg få kjøpe den (pent brukt, med original obsidian plinth) for 10k. Til salgs av Bolse i Hifiasylet (tror jeg det het, arrester meg hvis du løper fort nok).
Jeg har klart å holde meg unna tobakken siden dess, vekslet tobakken inn ikke bare med platespilleren, men også temmelig god form etterhvert; har nemlig blitt en god del Marathon rundt omkring i verden på meg!
Om jeg har klart å stumpe sneipen for godt, har jeg funnet mye godt i bunnen av et rødvinglass (eller 3 :rolleyes:)
Apropos rødvin og Marathon:
Https://www.marathondebordeauxmetropole.com/en/course/get-know-course/
Løypa går gjennom en hel drøss vinslott, og Slottsherren (& staben hans) sjenket i mer enn rundhåndet til de (etterhvert meget) glade "atleter" ... et av de særs hyggelige minnene fra den tiden jeg kunne løpe.

Nå er den solgt, borte, ute av landet - tror Micha Huber (mannen bak Thales) kjøpte den. Sans for snasne saker, den mannen der.

Om det blir en *ny* Technics?
Fåglarna vet.

Cheers!
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Hva å se på en spiller fra Kuzma?
Alternativt Stabi R, Stabi ref 2 eller Stabi M. Med 4point arm. De har også god PU'er. Da kan man sikkert få en god pakkepris.
Et alternativ å vurdere, JackX.
Forresten, gratulere med nyanskaffelse av DAC og streamer:)
DAC, DAC eivind:)

Du kjenner jo både min Stepup, RIAA og Pre & min musikksmak: https://m.youtube.com/watch?v=eZFUaQxuymA
Ikke sutre til meg hvis du blir så oppslukt av Borodins overjordiske tolkning av Andante Cantalibre at du setter den på auto-play de neste 3 årene ;)

Kuzma ... vekker ikke uniddelbart Må Ha- foten:
Hvorfor mener du den passer meg?

Cheers!
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.467
Antall liker
7.380
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Lyden og fleksibiliteten, enkel og justere opp med forskjellige armer.
Havner innenfor 150k med en god arm og pickup....... men kan jo settes opp med armer og pickuper til svimlende summer om ønskelig.
Driv verket er så bra at det tåler arm/pickup combo til over 300k uten og falle gjennom lydmessig.

Tror jeg satte opp Lyraen på en spiller med tykk acryl tallerken, husker ikke hva den het, du skulle få Thales armen noen dager etter jeg var hos deg.
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Før jeg kommer med noen tips, så hadde det vært fint å vite hva du mener med "enklere" spiller, og hva det er da du ikke opplever som så "enkelt" med Thales-spilleren.

Roy
Enklere ... Thales Original

Thales Original

er for meg (et av de 7 wonders i hifi-vinylverden, men også) litt for "skjør". Så det er vel Tander, Lett å få ut av stilling osv som gjør at jeg sier Farvel. Forhåpentligvis finner den et Godt Hjem i verden; går forlydender om at armen er etterspurt i Asia (HK og Japan).

Ok?

Cheers!
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Thales er då heilt topp?
Trur ikkje eg ville gjort anna enn å bruke litt tid på å finne den optimale pickup til den armen. Som også går saman med riaatrinnet ditt.
Ett av mine options er å oppgradere selve TT til batteridrift, og så montere inn denne armen:

Thales Statement

Frister! Noe så inn i gamper...a !!

Cheers!
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Tror jeg satte opp Lyraen på en spiller med tykk acryl tallerken, husker ikke hva den het, du skulle få Thales armen noen dager etter jeg var hos deg.
Det var Technics SP-10mk 2 du satte den opp på (og Dynavector dv-505 armen). Acrylbasen er av materialet obsidian.

Cheers!
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Hva med Bergmann? En Magne er jo godt innenfor budsjett.

Roy
Absolutt schnadder-spiller!
Hadde ikke du en da styret var samlet hos deg en gang?

Hva har du nå?


Cheers
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Thales er då heilt topp?
Trur ikkje eg ville gjort anna enn å bruke litt tid på å finne den optimale pickup til den armen. Som også går saman med riaatrinnet ditt.
Ett av mine options er å oppgradere selve TT til batteridrift, og så montere inn denne armen:

Thales Statement

Frister! Noe så inn i gamper...a !!

Cheers!
Blir seende du ut slik da? Isåfall veldig stilrent og flott...
Thales.jpg
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Om jeg ikke husker feil så har du to armer på spilleren? Og det er særlig den ene som er litt «vanskelig» i bruk. Men, spilleren din er enkel og nett i uttrykket og pen å se på. Jeg er overbevist om at du vil få solgt den avanserte armen din, og så vidt jeg kan se så er de nye armene enklere å operere. Jeg er overbevist om at dette blir rimeligere enn å starte forfra, og du kommer garantert i mål lydmessig også.
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Om jeg ikke husker feil så har du to armer på spilleren? Og det er særlig den ene som er litt «vanskelig» i bruk. Men, spilleren din er enkel og nett i uttrykket og pen å se på. Jeg er overbevist om at du vil få solgt den avanserte armen din, og så vidt jeg kan se så er de nye armene enklere å operere. Jeg er overbevist om at dette blir rimeligere enn å starte forfra, og du kommer garantert i mål lydmessig også.

Stemmer at jeg har 2 armer:

https://img1.custompublish.com/getf...small_Jackx+(7).jpg?return=www.stereopluss.no

Ditt forslag er bra! Må si jeg sikler litt etter Thales Statement.

Cheers!
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Nydelig spiller. En betjeningsmessig enkel arm i «standard posisjon» og jeg kan ikke forstå annet enn at du har alt du søker.
 
Topp Bunn