Is Vintage HiFi BETTER? -

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Selvsagt....

    2 much talk and 2 little action som vanlig med alle amerikanere - how-ev-er......


     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Hiver like godt med en smakebit fra min egen 30W receiver fra exact samme epoke.... sånn på 1 laurdagKvell Meine e.... bare såvidt åpnet spjeldet,,, volumkontrollen - nærmest tomgang.... HT = 103 dB thou....


     
    Sist redigert:

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.709
    Antall liker
    5.901
    Vintage forsterkere med rette looken er kule, kunne tenkt meg å prøve selv. Hva er det som gjør at du har lagt din elsk på Sansui?
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    kunne tenkt meg å prøvd en slik en gang, Kenwood/Trio 700-m supreme
    a (2).jpg

    eller en slik da :rolleyes: finnes mye gammelt flott i det minste :)
    Onkyo m-510
    Onkyo M 510 Grand Integra.preview.jpg

    Mvh Krazy
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.840
    Antall liker
    38.572
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Vintage forsterkere med rette looken er kule, kunne tenkt meg å prøve selv. Hva er det som gjør at du har lagt din elsk på Sansui?
    Tja, legg sammen nicket mitt og signaturen som er et utdrag fra en av 88-90 enhetene mine så ser man at Sansui var, og fortsatt er WayAhead :)

    Sansui forsket og utviklet med en hastighet og dybde ingen andre var/er i nærheten av og deres forsiktige "slogan" var: "Vi er den eneste produsenten av HiFi som kun lager HiFi og som lager absolutt alt av Hifi"....

    Grunnen til at jeg endte opp med G-3000 recieveren var nokså tilfeldig, hadde kjøpt SP-X11000 høyttalerene, man ville aldri hatt råd til de på 70 tallet, og så viser det seg at denne DC koblede recieverserien var konstruert for å matche disse høyttalerene. Når det helt tilfeldig dukket opp en 30 watter her til lands tenkte jeg at det kunne være interessant å høre hvordan det låter sammen.

    I videoen under kan man se en 77-79 variant av recieveren en del over min som blir sjekket og testet og den holder fortsatt produskjonsspecen 50 år senere. På slutten av videoen.



    Bilde av tilsvarende min 30 watter:
    quadro-20x30-foto-digital-do-receiver-sansui-g-3000-D_NQ_NP_357505-MLB25050185206_092016-F.jpg

     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    kunne tenkt meg å prøvd en slik en gang, Kenwood/Trio 700-m supreme
    Vis vedlegget 582149
    eller en slik da :rolleyes: finnes mye gammelt flott i det minste :)
    Onkyo m-510
    Vis vedlegget 582150
    Mvh Krazy
    Den Onkyoen må du ut med mye for å dra hjem :) min store drøm i mitt yngre liv da jeg hadde fullt Onkyo oppsett

    mvh
    ja husker du har hatt et fint Onkyo oppsett i gamle dager :) jeg vet det blir nok med drømmen nermest blitt like sjeldent som tenner på høns og astronomiske priser,blir nok fort 50-60k + men trur den Onkyoen kan stå seg fint mot mye i dag og :)men til de prisene er det jo alt for mye annet som frister og ;) den Kenwooden også begynner å dra seg opp i pris :)
    Mvh Krazy
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.839
    Sted
    Hus
    Silver Pioneer Series må en betale en god del for ute i verden, så behold denne du :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn