IQ test..

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Jeg er ganske sikker på at de fleste som tar den testen kommer til å havne over gjennomsnittet. En "dum" person vil sannsynligvis ikke ta testen, da "dumme" mennesker ikke synes at IQ er interessant.
 
B

Back_Door

Gjest
Jeg tror ikke jeg er intelligent nok til å se nytteverdien av en IQ test..
 
B

Back_Door

Gjest
Er det en fordel med høy eller lav IQ for en audiofil?
 
O

OldBoy

Gjest
AlexanderK skrev:
Jeg er ganske sikker på at de fleste som tar den testen kommer til å havne over gjennomsnittet. En "dum" person vil sannsynligvis ikke ta testen, da "dumme" mennesker ikke synes at IQ er interessant.
En intelligent person vil heller ikke ta testen. Intelligente mennesker VET at de er intelligente, og trenger deror ikke å teste seg.

Dessuten er det en skikkelig nedtur for selvtilliten hvis man skulle tabbe seg ut. Bedre, som jeg, å gå rundt og tro at man er intelligent.

:) :) :)
 
A

Atle Kristiansen

Gjest
Hvordan trener en hukommelse? Kom til delen som omhandlet hukommelse og feilet samtlige spørsmål utenom kanskje det første og gav opp da jeg fryktet det ville føre til et alt i alt lite flatterende svar.

Trenger virkelig å trene den hukommelsen min.

Ai.

Mvh.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.451
Antall liker
7.783
Torget vurderinger
0
Arle, seriøst, helt seriøst så kan du trene hukommelsen. Pugg salmevers, nei... du er nok ikke typen for det nei! :D Pugg dikt, Haldis Moren Vesaas f.eks. Les et dikt eller et par vers før du legger deg om kvelden, så skal du gjenfortelle neste morgen. Gjør dette til du gjenforteller feilfritt. Da begynner du på neste dikt eller vers. Etter som tiden går vil du klare å pugge lengre og lengre stykker. Dette skal i følge medisinsk fagkompetanse fungere!

På denne måten klarer du å trene opp hukommelsen din.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.451
Antall liker
7.783
Torget vurderinger
0
Blandt de 3% glupeste i landet. ;)
Skal pinedød begynne å si " De " til meg selv ! ;D ;D ;D ;D ;D ;D



Edit,
Håper folket er klar over begrensingene og feilfaktorene i slike nettbaserte IQ tester. Å måle IQ objektivt er ingen enkel sak.
 
O

OivindJ

Gjest
Spiralis skrev:
Edit,
Håper folket er klar over begrensingene og feilfaktorene i slike nettbaserte IQ tester. Å måle IQ objektivt er ingen enkel sak.
Ganske interesant alikevel. Spredningen er større blandt gutta (normalfordelingen bredere), altså er de fleste "ekstreme idioter" og de fleste "ekstreme genier" gutter. Akkurat det samme gjalt ved forsøk på "kjønnsnøytrale" tester.

Det er vel tryggere, sett fra naturens side, å eksperimentere mer med hankjønn. I guess..
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
OivindJ skrev:
Spiralis skrev:
Edit,
Håper folket er klar over begrensingene og feilfaktorene i slike nettbaserte IQ tester. Å måle IQ objektivt er ingen enkel sak.
Ganske interesant alikevel. Spredningen er større blandt gutta (normalfordelingen bredere), altså er de fleste "ekstreme idioter" og de fleste "ekstreme genier" gutter. Akkurat det samme gjalt ved forsøk på "kjønnsnøytrale" tester.

Det er vel tryggere, sett fra naturens side, å eksperimentere mer med hankjønn. I guess..
Vet ikke det. Personlig vil jeg nok helst eksperimentere med hunkjønn. Men vi er nå så forskjellige da.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det virker som om testene er ganske nøyaktige. Jeg får stort sett helt det samme resultatet på forskjellige tester.
 
O

OivindJ

Gjest
OivindJ skrev:
rolfozzy skrev:
Vet ikke det. Personlig vil jeg nok helst eksperimentere med hunkjønn. Men vi er nå så forskjellige da.
Funny....
Poenget var at en mann som er litt smartere/sterkere/sunnere/penere/mere ego, enn resten, vil jo kunne spre sine gener til langt flere unger enn ei kvinne som var litt smartere/sterkere/osv..... Helt siden steinalder tider.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
OivindJ skrev:
OivindJ skrev:
rolfozzy skrev:
Vet ikke det. Personlig vil jeg nok helst eksperimentere med hunkjønn. Men vi er nå så forskjellige da.
Funny....
Poenget var at en mann som er litt smartere/sterkere/sunnere/penere/mere ego, enn resten, vil jo kunne spre sine gener til langt flere unger enn ei kvinne som var litt smartere/sterkere/osv..... Helt siden steinalder tider.
Og alle de andre mennene havnet her på hfs ;)

/jan
 
T

Thomas1

Gjest
Blandt de 3% glupeste i landet.
Skal pinedød begynne å si " De " til meg selv !
De aller smarteste omtaler seg selv i 3dje person...Nå var du flink Thomas ;D
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
The Atl skrev:
Hvordan trener en hukommelse? Kom til delen som omhandlet hukommelse og feilet samtlige spørsmål utenom kanskje det første og gav opp da jeg fryktet det ville føre til et alt i alt lite flatterende svar.

Trenger virkelig å trene den hukommelsen min.

Ai.

Mvh.
Du skulle bare kjørt på. Tesresultatet blir oppdelt i de respektive kategorier slik at du kan se hva som er dine sterke og svake sider. Ganske artig.

Edit: Jeg trodde også det gikk til h... med hukommelsen, men resultatet viste at den var fullt på høyde med de andre egenskapene. Og scoren er jeg svært fornøyd med. :D
 
O

OldBoy

Gjest
Spiralis skrev:
Blandt de 3% glupeste i landet. ;)
Du er da ikke så dum at du går på den finten, er du vel??

ALLE er blant de 3% glupeste på slike tester. Hvis de ikke er helt idioter. Eller driver med sabotasje.

:) :) :)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.451
Antall liker
7.783
Torget vurderinger
0
OldBoy skrev:
Spiralis skrev:
Blandt de 3% glupeste i landet. ;)
Du er da ikke så dum at du går på den finten, er du vel??

ALLE er blant de 3% glupeste på slike tester. Hvis de ikke er helt idioter. Eller driver med sabotasje.

:) :) :)

Å vil du debatere på DET nivået ?? :eek: :-[ Saklig altså !! :-\ :-\

Vel jeg har giftet meg to ganger !?
Så når det kommer til inteligens skal jeg vel egentlig bare holde kjeft !! ;D ;D ;D ;D ;D

Som han sa svensken: " Jag er inteligent. " - " Inte jag heller. " svarte kameraten hans. :D :D :D
 
O

OldBoy

Gjest
Jeg vet ikke hvilket nivå du tenker på.

Men de fleste av disse testene er jo ikke akkurat laget for at folk skal føle seg dumme. Da blir vi bare sure, og det går jo utover dem som lager testene. Det er særlig ukeblad og andre kommersielle aktører som må ta hensyn til dette, men man vet jo aldri hvilke motiver testkonstruktørene har.....
 
G

Gjestemedlem

Gjest
OldBoy skrev:
Jeg vet ikke hvilket nivå du tenker på.

Men de fleste av disse testene er jo ikke akkurat laget for at folk skal føle seg dumme. Da blir vi bare sure, og det går jo utover dem som lager testene. Det er særlig ukeblad og andre kommersielle aktører som må ta hensyn til dette, men man vet jo aldri hvilke motiver testkonstruktørene har.....
Det finnes jo mengder av useriøse tester overalt. Men de gjennomførte IQ testene som bruker av bedrifter, militære, smarting organisasjoner osv. gir et riktig bilde av ens mentale kapasiteter.

Dette kan man verifisere ved å ta flere slike tester og sammenligne resultatene. Opptaksprøvene til f.eks. Mensa er jo et godt eksempel på en seriøs test.

Så resultatet er reelt nok det. Men det er jo svært mye som ikke blir testet, så å vektlegge slike slike tester for mye har vel lite for seg. Og er man ikke den skarpeste kniven i skuffen og blir deprimert av det, finnes det nok bedre ting å bruke tiden på.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
340
Din egentlige IQ:

Viser resultatet høyere enn 120, OG det blir postet på HFS, trekkes automatisk 10% i skryte-IQ

Viser resultatet lavere enn 80, OG det blir postet på HFS, trekkes automatisk 10% i idiot-IQ

Viser resultatet x-IQ, og det ikke blir postet på HFS, legges det til automatisk 10 poeng...

:D
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Jeg får også stort sett samme resultatet på slike tester, og velger å stole på resultatet!
Ilustert Vitenskap ser jeg også på som en seriøs aktør.

Pk
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Jeg har relativt små føtter, betyr det at jeg ikke egner meg som audiofil?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Snickers-is skrev:
Jeg har relativt små føtter, betyr det at jeg ikke egner meg som audiofil?
Det går bra, men vær forsiktig med å gå med spikes på parketten.
 
M

Morpheus

Gjest
Takker for linken til testen, og må si meg stort sett enig med Gjestemedlem. Jeg tok testen sent igår morges, og endte opp med 115... Ingen Einstein, men alikevell blandt de 17% smarteste i landet ;) Registrerer at jeg fikk omtrent samme score som på IQ-testen under sesjonen. Så tror nok at denne testen ikke er helt på bærtur, men husk den måler bare en del av IQ'en.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.451
Antall liker
7.783
Torget vurderinger
0
OldBoy skrev:
Jeg vet ikke hvilket nivå du tenker på.

Men Gamle Gutt, det skrev jeg jo: " Saklig altså !! :-\ :-\ "

For øvrig er vel ikke vi to særlig uenige her ?? ;)
 
Topp Bunn