Ipod 160gb, alternative måter å legge inn musikk på?

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.856
Antall liker
10.690
Torget vurderinger
10
Har en god, gammel men strøken 160gb Ipod som er halvfull med god musikk.

Finnes det måter å legge inn mer musikk her uten å gå veien om itunes som etter min mening er litt knotete og vil slette alt som er der?
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.430
Antall liker
12.527
Sted
Sørlandet
Du kan legge den inn i på en USB stick eller laste den ned på streamer hvis den har lagringskapasitet. Evnt bruke skytjenestene til Audirvana eller Roon hvis du benytter de avspillerne. Med andre ord, du har mange muligheter.

-BB-
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.856
Antall liker
10.690
Torget vurderinger
10
Takk for svar men prøver igjen:

Skal bruke ipoden på hytta hvor jeg ikke har internett.
Det ligger 80 gb med musikk på ipoden jeg liker
Det er 80 gb med gjenværende plass jeg vil legge inn mer musikk
Er det alternative måter å legge inn musikk på enn via itunes (som i sin tur vil slette alt som er der)?
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.675
Antall liker
1.773
Torget vurderinger
1
Er det ikke bare og koble den til pc, åpne utforsker og den skal komme opp på menyen til venstre sammen med de andre diskene, når den er åpnet så er det klikk og dra. Dette skal fungere slik jeg ser det.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Vet bare om et program som gjør dette 2-veis. iMazing, men det koster litt.
Du kan eventuelt bruke ifunbox til å laste ned musikken til PC'en og synkronisere på nytt med iTunes. Evt. så kan du installere custom firmware som heter Rockbox, så kopiere musikken som du akkurat har tatt backup av, samt fylle opp med annen musikk uten å måtte trenge iTunes (Mener den bare dukker opp som en vanlig harddisk som du dra/slippe filer til.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.856
Antall liker
10.690
Torget vurderinger
10
Så langt kommer jeg når jeg huker av for å vise skjulte filer i kontrollpanel:

1.png
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.050
Antall liker
2.513
Jepp.... derfor jeg aldri har kjøpt Apple produkter til personlig bruk. De legger så mye arbeid ned i å gjøre alt properitært og vanskelig for bruk på andre plattformer.
Det du ser der er trolig musikkfilene dine med databasenavn. Trolig med en spesial header og som sikkert har mistet alle tags for å spare plass siden info nå finnes i databasen.

Da jeg hjalp jentungen med dette snart en generasjon tilbake mener jeg at vi fant at all denne dritten skjer i iTunes. iTunes tok et perfekt katalogisert filsystem og fucket det opp med en flat katalog hvor all musikken ble helt avhengig av at man lastet databasen opp i iTunes og sjekket musikk til iPod'n inn/ut via iTunes.
 
Topp Bunn