iPhone som remote for annen iPhone?

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
197
Antall liker
25
Torget vurderinger
6
Hei,
lurer på om noen kjenner til en apps som gjør at du kan styre skjerm/programmer på en iPhone fra en annen iPhone evt iPad? Oppsettet mitt er ofte slik at jeg dock'er iPhonen min ved stereoanleget og streamer Spotify.

Hadde vært fint å kunne sitte i sofaen med iPad'en og fjernstyre iPhonen derfra. Vet at det finnes applikasjoner for å styre iTunes remote men jeg bruker mest Spotify og lurer da mest på et program med mer generell bruk og ikke kun for iTunes.

I PC-verden er dette løst lekkert der jeg bruker iPad'en til å styre skjermbilde, klikke og gi kommandoer i alle typer PC programmer fra IPad'en via WiFi. Rart om ikke Apple-verden skulle ha laget noe like elegant mellom siden egene produkter.

mvh GeirTj
 

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Innlegg
2.066
Antall liker
1.497
Torget vurderinger
1
En Airport Express eller Apple TV monter ved anlegg. Spotify streamer du da fra iPhone til AE og trenger ingen fjernkontroll da du kan sitte med telefonen i hånda.
 

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
197
Antall liker
25
Torget vurderinger
6
MML skrev:
En Airport Express eller Apple TV monter ved anlegg. Spotify streamer du da fra iPhone til AE og trenger ingen fjernkontroll da du kan sitte med telefonen i hånda.
Og du har sjekket ut Airport/Apple TV kan streame hvilket som helst avspillingsprogram installert på iPhone'n og ikke kun iTunes?

Mvh Geir
 
V

vredensgnag

Gjest
GeirTj skrev:
MML skrev:
En Airport Express eller Apple TV monter ved anlegg. Spotify streamer du da fra iPhone til AE og trenger ingen fjernkontroll da du kan sitte med telefonen i hånda.
Og jeg kan da streame hvilket som helst avspillingsprogram installert på iPhon'en ikke kun Apples egne?

Mvh Geir
Jeg streamer enkelt NRKs radio-app til en AE, fra min iPhone, så det tror jeg man kan svare ja på, så lenge utvikler har lagt inn AirPlay-muligheten i sin app.

Airfoil tror jeg derimot ikke man kan legge inn i en iPhone?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
vredensgnag skrev:
GeirTj skrev:
MML skrev:
En Airport Express eller Apple TV monter ved anlegg. Spotify streamer du da fra iPhone til AE og trenger ingen fjernkontroll da du kan sitte med telefonen i hånda.
Og jeg kan da streame hvilket som helst avspillingsprogram installert på iPhon'en ikke kun Apples egne?

Mvh Geir
Jeg streamer enkelt NRKs radio-app til en AE, fra min iPhone, så det tror jeg man kan svare ja på, så lenge utvikler har lagt inn AirPlay-muligheten i sin app.

Airfoil tror jeg derimot ikke man kan legge inn i en iPhone?
Riktig, jeg missforsto litt.... Airplay er tingen her ja.
 

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
197
Antall liker
25
Torget vurderinger
6
Takk for svar.
Da ser det ut som det utkrystalliserer seg en delvis løsning hvor man må handle seg en ny dings; AirPort evt. Apple TV

For å komme tilbake til starten av tråden: Det er ingen som kjenner til applikasjoner der en iPad kan styre programmene som befinner seg på en iPhone? Dét hadde løst alt uten å måtte kjøpe mer hardware.

For programmeringskyndige med tålmodighet: Det er en business opportunity å tilby en slik app.

Mvh Geir :)
 
V

vredensgnag

Gjest
Jeg skjønner ikke helt behovet. Siden du har trådløs tilkobling til ditt nettverk fra en iPhone, så kan du sette den hvor du vil, f.eks. rett ved siden av stolen din, tilkoblet strømforsyning -- og så sender du bare hva du vil til en AE eller Apple-TV (seneste generasjon).
 

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
197
Antall liker
25
Torget vurderinger
6
vredensgnag skrev:
Jeg skjønner ikke helt behovet. Siden du har trådløs tilkobling til ditt nettverk fra en iPhone, så kan du sette den hvor du vil, f.eks. rett ved siden av stolen din, tilkoblet strømforsyning -- og så sender du bare hva du vil til en AE eller Apple-TV (seneste generasjon).
Problemet er jo at jeg ikke har noen Apple TV eller AirPort men en utmerket digital docking-stasjon for iPhone med digital link til stereoanleggets DAC (les: Wadia 170i, Onkyo docking etc). På iPhone'en har jeg installert avspillings-programmersom Spotify, (iTunes brukes sjeldent), JRiver (for trådløs streaming av hele musikkbiblioteket).

Kan godt kjøpe enda en dings men da må jeg droppe kvalitets overføring av data fra iPhone (Toslink fra Airport er båndbredde begrenset men sikkert godt nok for Spotify men ikke så bra for høyere rez.). Er jo også interressert i en enkel løsning (som iPhone/iPad - iPhone dialog/kontroll vil gi)

Geir :)
 

GeirTj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2003
Innlegg
197
Antall liker
25
Torget vurderinger
6
Det beste svaret jeg har funnet gjeldende fjernkontrollering av iPhone programmer fra en iPad finnes på tråden: http://www.inmethod.com/forum/posts/list/1574.page

Dessverre ser det ikke ut til at denne applikasjonen er laget enda selv om flere ser nytten av den.

Geir
 
V

vredensgnag

Gjest
Jeg må smile litt over hvor fort utviklingen går. I 2007 skrev jeg følgende, etter å ha prøvd fjernstyring på iPod Touch. Det var helt nytt da:

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,16098.0.html

Nå ønsker vi fjernkontroll til fjernkontrollen, som har vokst på seg grådig med funksjoner. Forstår behovet ditt, siden du ønsker å legge opp playback slik du ønsker. Tar nok ikke lang tid før noen har skrevet det du trenger, som du så kan laste ned som en app.
 
Topp Bunn