Ipad til Hegel H 25

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Innlegg
433
Antall liker
116
For letthetens skyld har jeg brukt ipad til eple TV men nå har dette begynt å hakke av uviss grunn så jeg nobblet meg fra lifhning rett inn til Hegel H 25. Dette oppsettet ligger klart og har alltid virket men det er nok sikkert over et år siden det blir brukt. Problemet er at det nå kommer feilmelding fra IPaden om at tilkoblet utstyr bruker for mye strøm.... før så fikk jeg valgt Hegel H 25 som avspillings kilde i dialog boksen. Noen som aner hvorfor dette har dukket opp nå? Noen som bruker et slikt oppsett?
 
S

svk

Gjest
Høres ut som hegelen suger strøm via tilkoblingen. Apple har kommet med en overgang som har mulighet for ekstern strøm.
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Høres ut som hegelen suger strøm via tilkoblingen. Apple har kommet med en overgang som har mulighet for ekstern strøm.
Har du link til det produktet? Jeg fant det ikke hos Apple...

Men hvis det er Belin "lightning-audio" + charge tilkobling du tenker på så vil man vel da ikke få USB audio, dvs man blir strupet til lighting-audio (via LAM) med 48kHz. Da trekker det så lite power at det vil funke uten lading tilkoblet også. Men ser uansett ikke at det adapteret erstatter en 5v power-split-kabel tilkoblet kamera adapteret, da får man vanlig USB-audio. Belkin adapteret blir egentlig bare en lightning hodetelefontilkobling med lademulighet samtidig, det er jo praktisk for de som vil koble HP direkte i iPhone/iPad. Men denne problemstilling er grunn til jeg fortsatt har min iPhone 6 plus og er fornøyd med det...
 
Sist redigert:

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Se der ja. Den ligger på på Apple siden også, men var lett og overse...når man er halvt blind!!

Vel, er det noen som har testet denne med iPhone? Og hvordan blir det når man kobler power til; gir det strøm kun til den tilkoblede USB enhet og/eller lader den iPhone også? Det hadde vært fint å vite før jeg kjøper den...
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Fikk du løst problemet?
Regner med du spør trådstarter ang Hegel/iPad strøm problem. Jeg for min del vil ikke ha nytte av adapteret da jeg ønsker lading av iPhone samtidig, men det vil ikke fungere slik, dvs ikke lade apple kilden.
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Vil ikke den også få litt strøm?
Jeg tviler sterkt på det siden jeg ikke finner det kommentert/bekreftet noe sted. Derfor etterlyser jeg noen som har testet og sett om ipad/iphone evt også lades når 5v er tilkoblet adapter.

NOEN SOM HAR TESTET!!?
 
S

svk

Gjest
En ipad lader gir vel ca 2A. En iphone trenger ikke mer enn ca 1A til lading så då er det strøm til begge deler?
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Det er ikke der "restriksjonen" ligger tror jeg. Men at det rett og slett ikke er "lade port via bakveien" til iphone. Men dette kan kun verifiseres ved konkret test så lenge ikke apple beskriver funksjon bedre.
 
S

svk

Gjest
Er nok best å teste selv :)
Men hvilke dac'r trenger extra strøm?
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Vel, DAC som krever strøm fra kilden er en "dårlig" dac-konstruksjon. En DAC som har egen strømforsyning så skulle dette ikke være et problem, men likevel er det i noen tilfeller det. Hegel osv har i for stor grad brukt kilden som strømforsyning til USB kort/interface, til tross for at de jo har annen PSU tilkoblet DAC enheten generelt - primitivt spør du meg..

Personlig har jeg opplevd problemstillingen på tidligere Cambridge DacMagic, men den siste DacMagic plus jeg hadde så funket iDevice rett på USB uten denne power konflikt. Men selv på ganske nye Benchmark DAC så går det ikke å koble iPhone rett på USB pga strøm konklikt. Jeg bruker idag en Pioneer U05 og kjører ofte iphone rett på usb inngang og kjører da opptil 384kHz filer fra iPhone
 
S

svk

Gjest
Er vel bare å lese seg litt opp, så kjøper en dac som ikke suger strøm :)
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Ja, og unngå hegel hvis ikke de ennå har ordnet dette problem.
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
En av verdens beste DACer bør man holde seg unna pga at man ikke får lyd fra verdens mest ræva og strikse Apple? Høres logisk ut ..
 
Topp Bunn