Intro/aktiv MTM med subwoofer

Audiogear.no

Bransjeaktør
Ble medlem
19.03.2021
Innlegg
196
Antall liker
295
Sted
Holmestrand
Torget vurderinger
0
Som ny deltaker på forumet ble jeg nylig oppfordret av et hyggelig med-medlem om å introdusere meg og hva jeg holder på med. Takk for en hyggelig invitasjon, @Naturlyd - håper jeg husket riktig kallenavn ☺

Syns du tekst er kjedelig, så beklager jeg på forhånd, for det syns ikke jeg 😂 Det kommer bilder også, jeg lover.

Jeg er egentlig elektronikkutdannet (serviceelektronikk, lyd & bilde), men jobbet så tretten år som telekom.montør, før jeg begynte i en liten, atypisk blikkenslagerbedrift der jeg driver mye med spesialarbeider innen metall.

Det å jobbe med problemløsing, produktutvikling og design for kunder til daglig er noe jeg finner veldig givende, og jeg håper og tror at det finnes behov for en håndverkers pragmatisme i lydverdenen også. Kall det gjerne en motvekt til de profittdrevne aktørene som dominerer markedet.

Nerd som jeg er, har jeg alltid vært glad i research. Heldigvis er det hele tiden noe nytt å lære. Her på forumet har jeg sett med ydmyke øyne at det er enormt med kunnskap å fråtse i, så det er bare å håpe på at man ikke blir HELT besatt av grafer og målinger. Jeg sliter allerede med en gammel yrkesskade i form av akutt allergi mot intetsigende floskler og udokumenterte påstander. 🤓

Ellers er jeg en uhøytidelig person som er fryktelig glad i nesten alle typer musikk.

Men nok om meg! Her er første utkast av neste prosjekt, en spesialproduksjon for et lytterom på ca 15m².
Screenshot_20210323-074250.png


Det kan tenkes at den vokser litt med brukerens ønske, for han er vant med PA og ønsket seg et kompakt design med mulighet for god dynamikk. Akkurat hvor balansen mellom dynamikk og kompakt ligger, er ikke eksakt definert enda...

Elementene i førsteutkastet er noen personlige favoritter, med veldig godt forhold mellom ytelse og pris:
Peerless XT25TG30
Dayton Audio Reference RS150-4