Rørutstyr innspilling rør linjetrinn og phonodel

krypnik

Fersking
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
3
Antall liker
0
hei,
Eg har fått nye rør på min doge8 pre.
denne har 4x at7 på linjetrinnet
og 4x ax7 på phonodelen.

eg har kobla til pc via aux og lar denne stå og spele inn.
vil denne innspelinga via aux kun gjelde for linjetrinnet,
og kun avspeling via phonoinngang vil hjelpe røra på phonodelen?
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.604
Antall liker
151
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Det vil jeg tro ja. RIAA-trinnet er en egen krets som kun brukes når du kobler inn via phono-inngangen.

hei,
Eg har fått nye rør på min doge8 pre.
denne har 4x at7 på linjetrinnet
og 4x ax7 på phonodelen.

eg har kobla til pc via aux og lar denne stå og spele inn.
vil denne innspelinga via aux kun gjelde for linjetrinnet,
og kun avspeling via phonoinngang vil hjelpe røra på phonodelen?
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
La forsterkeren bare stå på. De fleste slike konstruksjoner er klasse A og om det spilles eller ikke utgjør nesten ingen forskjell.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.604
Antall liker
151
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
La forsterkeren bare stå på. De fleste slike konstruksjoner er klasse A og om det spilles eller ikke utgjør nesten ingen forskjell.
1) Om du mener dette som et generelt råd...........(?), neppe særlig lurt mht levetida for rørene.........
2) Og, som sagt, rørene i RIAA-trinnet belastes ikke når du spiller via aux-inngangen. Når dét er sagt, "smårør" har sjelden lang innspillingstid, typ 3 - 20 timer.
OP
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
La forsterkeren bare stå på. De fleste slike konstruksjoner er klasse A og om det spilles eller ikke utgjør nesten ingen forskjell.
1) Om du mener dette som et generelt råd...........(?), neppe særlig lurt mht levetida for rørene.........
2) Og, som sagt, rørene i RIAA-trinnet belastes ikke når du spiller via aux-inngangen. Når dét er sagt, "smårør" har sjelden lang innspillingstid, typ 3 - 20 timer.
OP
La den bare stå på i innkjøringstiden er vel mere presist formulert - like godt som å spille med signal....var vel budskapet.
RIAA trinnet belastes selv om det ikke spilles på den inngangen - antar at det er snakk om kl.A. Skjeldent å se kl.AB i inngangstrinnene.....
 
Topp Bunn