Innspilling av McIntosh MA-2275

Dan

Medlem
Ble medlem
06.08.2004
Innlegg
20
Antall liker
1
Forsterkeren forventes å stå i pappas stue rett etter helga. Er det noen som har tips om innspilling på denne forsterkeren? Forhandler har oppgitt 100 timer. Kan man med fordel benytte hvit støy på innspillingen (i tidsrom man ikke er hjemme..)

-Dan K
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Imo (og kun min egen) så skal den spille bra fra første øyeblikk... og bedre etterhvert. Jeg hadde personlig ikke latt den stå og brenne hvit støy; da hadde jeg heller spilt musikk på den når jeg var hjemme.
La ikke nevrosene ta overhånd! Den kan riktignok låte noe bedre etter en tid; men den bør låte evig bra nok for deg allerede ved første oppstart.
PS; meningene er mine personlige, og baserte på sviktende grunnlag fra andre Mc'er (bl.a Mc275).

Mvh Vidar P
 
M

marsboer

Gjest
Den bør låte nær optimalt etter at den har fått noen timer til å bli varm på ja.
Dersom du ikke liker klangen den første dagen vil dette neppe endre seg drastisk til et senere tidspunkt.
 

Dan

Medlem
Ble medlem
06.08.2004
Innlegg
20
Antall liker
1
Da blir det radio de første dagene når vi er på jobb:)
Vidar P: "PS; meningene er mine personlige, og baserte på sviktende grunnlag fra andre Mc'er (bl.a Mc275)."

Mener du att du har hørt MC 275 og ikke likte det du hørte? Effektdelen i MA 2275 er jo samme som MC 275. Hvilke HT og signalkilde hørte du den spille på? Er bare nyskjerrig :)

-Dan K
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Ron Cornelius produksjef for McIntosh om MC275, tatt fra TAS:

“Don’t even bother to break it in,” Cornelius
told me, “just hook it up and start listening.”
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dan skrev:
Da blir det radio de første dagene når vi er på jobb:)
Vidar P: "PS; meningene er mine personlige, og baserte på sviktende grunnlag fra andre Mc'er (bl.a Mc275)."

Mener du att du har hørt MC 275 og ikke likte det du hørte? Effektdelen i MA 2275 er jo samme som MC 275. Hvilke HT og signalkilde hørte du den spille på? Er bare nyskjerrig :)

-Dan K
Overhodet ikke, tipper du misforstår. Jeg kjenner 2275 og liker den godt, men har ikke hatt den hjemme. Vet at det er samme effektdel som 275. Jeg er stor entusiast av Mc275, og synes selv at det er en av de beste effektforsterkere som penger kan kjøpe. Det er f.eks ingen NAP300, men så koster den også en brøkdel.

Jeg har brukt Mc275 med Linn LP12, Audiolab 8000CD/DAC, Hegel CDP2A/2, Naim CD5i, Naim CDS3/XPS2 og to tunere; Audiolab 8000T og Naim NAT 05. Det er hjemme hos meg;
utover det så har jeg hørt den i mange settinger.
Høyttalere jeg har brukt hos meg har vært Monitor Audio Studio 20SE og Spendor S9e.

Det jeg sier er; glem å bruke rørtimer på innspilling! Den låter bra fra ny.

Mvh Vidar P
 
Topp Bunn