Forsterkere Innspill til fornuftig rørvalg for en BAT VK3i?

DFM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
213
Antall liker
41
Jeg har en BAT Vk3i som jeg ellers er godt fornøyd med, med unntak av en sjenerende susing på tomgang. Susingen øker ikke med volumet, så det blir en slags bakgrunnsstøy. Jeg har hatt BAT'en lenge, men problemet ble egentlig sjenerende først etter at jeg gikk over til 4ohms høyttalere.

Jeg tror ikke det egentlig er noe galt, men at støyene kommer fra billige og etter hvert gamle 6922 rør. Jeg er derfor på leting etter en erstatning fornuftig rørtype, både pris og ytelsesmessig.

Jeg ser at enkelte har rapportert at de er godt fornøyd med de russiske 6H23 og 6N1-typene, andre mener 6dj8 og 7308-typer er å foretrekke. Noen av disse er jo svært billige. Jeg skal villig innrømme at jeg ikke har ide om forskjeller på en 6H23 EV eller EB, ei heller hva som skiller en 6N1P-EB til 10 USd fra en 6N1P-EV til 4USD.

Er det noen som vet hva BAT Vk3i ble levert med originalt? Jeg mener å ha sett noen har nevnt 6H23? Jeg ser f.eks. Tubestore selger Reflektor 6H23P-EB www.thetubestore.com - Russian 6H23P-EB / 6922 Premium Audio Tubes for 60USD stykket, og det er nok smertegrensen min...

Tar gjerne mot anbefalinger/innspill!

MVH
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Min VK30 spiller i alle fall fint med Ulyanovsk 6H23P-EB, og jeg har hørt flere BAT forforsterkere spille flott med 6H23P-EB fra Voshkod og andre.

Siemens 7308 er sikkert "best", men koster jo et lite statsbudsjett. ;)

Jeg vurderer å teste nye, billige JJ 6922. Har tro på disse.
 

DFM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
213
Antall liker
41
Takker,

noen tanker om støyproblemet? Kan det skyldes noe annet enn rørene som sitter i? (noen rimelige EH6922).
 
Topp Bunn