Innkjøp av Riaa

Purehifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2015
Innlegg
279
Antall liker
229
Har et oppsett bestående av Klipsch H3, Rega Brio amp og en Reloop turn 5 2M Bronze.
vil tro en ok Riaa vil bli en løft i lyden her, amp blir byttet etterhvert, da det nok vil bli en sub på et senere tidspunkt.
anbefalinger på en god match ? håper å finne noe til max 5laken på brukten
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.424
Antall liker
12.514
Sted
Sørlandet
Hei,

Den nye ProJect Tube S og da gjerne i kombinasjon med batteripakken fra Pro Ject gjør mye riktig til en grei pris. Jeg har begge selv og koser meg med den.

Mvh
-BB-
 

Purehifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2015
Innlegg
279
Antall liker
229
Hei,

Den nye ProJect Tube S og da gjerne i kombinasjon med batteripakken fra Pro Ject gjør mye riktig til en grei pris. Jeg har begge selv og koser meg med den.

Mvh
-BB-
Tube Box S2? Noe stor forbedring med batteripakk, eller klarer jeg meg fint uten?😎
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.596
Antall liker
3.134
Torget vurderinger
0
Kjøp 2 forskjellige og lever tilbake den du liker minst...
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.424
Antall liker
12.514
Sted
Sørlandet
Tube Box S2? Noe stor forbedring med batteripakk, eller klarer jeg meg fint uten?😎
Ja, jeg mener den låter bedre med batteridrift og skikkelige gode rør. Den er diskret og ikke bygget opp med op-amper. Men det er jo nettopp dette som er kult med den. Kjøp først riaatrinnet og deretter skikkelige rør og evnt også batteri. Hvor bor du? Kunne evnt prøvd min hvis du befinner deg i nærheten av Kr.Sand.

Evnt så er også Puffin meget interessant. Den har jeg to av kan gjerne selge den ene for en grei pris.

Mvh
-BB-
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.933
Antall liker
17.207
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Ja, jeg mener den låter bedre med batteridrift og skikkelige gode rør. Den er diskret og ikke bygget opp med op-amper. Men det er jo nettopp dette som er kult med den. Kjøp først riaatrinnet og deretter skikkelige rør og evnt også batteri. Hvor bor du? Kunne evnt prøvd min hvis du befinner deg i nærheten av Kr.Sand.

Evnt så er også Puffin meget interessant. Den har jeg to av kan gjerne selge den ene for en grei pris.

Mvh
-BB-
Hvordan vurderer du Puffin vs Project?

Et annet tips i ca samme prisleie er MoFi Studiophono også, og hekt gjerne på en lineær PSU så snart du kan. En kosteffektiv oppgradering.
 

Purehifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2015
Innlegg
279
Antall liker
229
Ja, jeg mener den låter bedre med batteridrift og skikkelige gode rør. Den er diskret og ikke bygget opp med op-amper. Men det er jo nettopp dette som er kult med den. Kjøp først riaatrinnet og deretter skikkelige rør og evnt også batteri. Hvor bor du? Kunne evnt prøvd min hvis du befinner deg i nærheten av Kr.Sand.

Evnt så er også Puffin meget interessant. Den har jeg to av kan gjerne selge den ene for en grei pris.

Mvh
-BB-
Pris tenker duda?🤔
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.149
Antall liker
4.307
Torget vurderinger
1
Camebridge audio duo
Den koster 3k5 kr så da er det kroner til overs til flere plater. Jeg har den selv og bruker den med ortofon concorde, 2M bronse, quintet sort og audio technica at oc 9 ml ii. Det største aberet er få/ingen justeringsmuligheter mht forsterking og impedans, annet en mm og mc inngang. Den er nær nøytral i responsen, har lite støy og forvrenging og "veks med oppgaven".

Mvh
KJ
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.661
Antall liker
21.473
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg var sååå langt fra å kjøpe en slik Cambridge Audio Alva Duo, men så dukket det opp en Lindemann Limetree Phono II på brukten til omtrent det samme som en ny Cambridge, pluss at formfaktoren passet bedre til hylla øverst i Montanaseksjonen. Ny ligger den vel på 7k. Mulighet for flere MC-impedanser. To innganger: Én MM og én MC med forskjellige inngangskretsløp. De kan velges mellom fra fronten slik at man kan ha to tonearmer tilkoplet.
 

M1

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.02.2009
Innlegg
633
Antall liker
343
Sted
Bærum
Torget vurderinger
2
EAT E-GLO Petit.
M1
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Ja, jeg mener den låter bedre med batteridrift og skikkelige gode rør. Den er diskret og ikke bygget opp med op-amper. Men det er jo nettopp dette som er kult med den. Kjøp først riaatrinnet og deretter skikkelige rør og evnt også batteri. Hvor bor du? Kunne evnt prøvd min hvis du befinner deg i nærheten av Kr.Sand.

Evnt så er også Puffin meget interessant. Den har jeg to av kan gjerne selge den ene for en grei pris.

Mvh
-BB-
Hva er det for galt med op-amper?
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.424
Antall liker
12.514
Sted
Sørlandet
Hva er det for galt med op-amper?
Det er lite galt med op-amper og jeg føler heller ikke at jeg påstår det. Den nye Tube Box S er diskret oppbygget og man kan "forme" lyden med rørbytte.

Hvordan vurderer du Puffin vs Project?
Egentlig et veldig godt spørsmål siden man kan forme lyden til Puffin på så utrolig mange måter. Loudness, rørlyd, bass, riiafiltere, justerbar forvregning osv osv. Pro Ject låter litt kjedelig med de originale rørene men i likhet med Puffin er den ekstremt støysvak. Med batteri blir dynamikken bedre og når man setter i skikkelige rør syntes jeg den er forbausende god. Min spiller nå med Telefunken NOS og det er nesten latterlig hvor bra den da låter.

-BB-
 

spaceman_2

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.07.2016
Innlegg
88
Antall liker
108
Hej . Et godt bud på brukten , kunne være Analogis resume . Dertil en rigtig power supply from Ebay 18v 1.5 amp . Så er det mere end god lyd . Har selv kombien , kan anbefales . Jeg har 5 riaa i forskellige pris klasser . Analogis falder bestemt ikke igennem . Mange indstillings muligheder , og der eksperimenteres .
 

Vedlegg

Topp Bunn