Ingvild Koksvik - "vakkert, vakkert, vakkert" (stereo+)

Ingvild Koksvik har tidligere gjort seg bemerket i hi-fi-miljøet med platene «Nattåpent» og «Og sangen kom fra havet». Under Oslo HiFi Show slipper hun endelig sin nye plate «Mørketidssanger» på vinyl, og feirer med konsert og signering. I tillegg til sanger fra det nye albumet, vil hun også fremføre noen av låtene fra de foregående albumene - i akustiske versjoner akkompagnert av Juhani Silvola på gitar. Og kanskje vil sangeren og låtskriveren også dele noen tanker om sitt forhold til lydkvalitet, fysiske formater og produksjon av musikk i Dolby Atmos mellom låtene.
www.oslohifishow.no

Sagt om Mørketidssanger:
Stereo+: «Vokalopptaket er ren gåsehud, lydbildet er stort og presist, og de ulike instrumentene gjengis praktfullt både klangmessig og dynamisk. Vakkert, vakkert, vakkert»
Lira Musikmagasin (SE): «Det är stämningsfullhet ända ut i fingerspetsarna ... Samt en produktion som är så där rackarns välgjord ... Ett album som berusar mig med gott patos ... En mycket bra platta!»
Part-Time Audiophile (US): «Fortunately we now have Mørketidssanger as proof that Ingvild hasn’t lost a beat when it comes to creating truly beautiful songs that have a haunted, ethereal and completely unique touch».
NRK P1: «En flott plate og veldig spennende produsert … utrolig vakker stemme … en tydelig signatur»
 

Vedlegg

Sist redigert:

Kommentarer

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.596
Antall liker
910
Får ikke dette til å stemme i min stue med mitt anlegg men skal høre en gang til i morgen.
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.241
Antall liker
5.955
Stemningsfull og vakker musikk



Spennende lydbilde som gjør seg i Atmos.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Fantastisk musikk, takk for tips :) Har "skummet gjennom" de fire - fem første låtene på hver av de tre albumene, dette er rett og slett nydelig musikk med en utrolig god stemme. Og ditto god lyd (streamet via Lumin T2).
 
P

parafinoksen

Gjest
(Med forbehold: Følgende uttalelser skjer fra et beskjedent ståsted.)

Låter pent og flott, men musikalsk svært lite spennede for min del.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.167
Antall liker
34.551
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Vakkert og flott. Perfekt musikk når en slapper av ved peisen.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.407
Antall liker
7.902
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Musikk trenger jo ikke være spennende, dyp, revolusjonær eller whatever for å nytes. Noen ganger, eller for min del ganske ofte, holder det plenty at den er vakker.
 
P

parafinoksen

Gjest
Musikk trenger jo ikke være spennende, dyp, revolusjonær eller whatever for å nytes. Noen ganger, eller for min del ganske ofte, holder det plenty at den er vakker.
Det er lov det.
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.970
Antall liker
10.453
Sted
Skien
Ingvild Koksvik har tidligere gjort seg bemerket i hi-fi-miljøet med platene «Nattåpent» og «Og sangen kom fra havet». Under Oslo HiFi Show slipper hun endelig sin nye plate «Mørketidssanger» på vinyl, og feirer med konsert og signering. I tillegg til sanger fra det nye albumet, vil hun også fremføre noen av låtene fra de foregående albumene - i akustiske versjoner akkompagnert av Juhani Silvola på gitar. Og kanskje vil sangeren og låtskriveren også dele noen tanker om sitt forhold til lydkvalitet, fysiske formater og produksjon av musikk i Dolby Atmos mellom låtene.
www.oslohifishow.no

Sagt om Mørketidssanger:
Stereo+: «Vokalopptaket er ren gåsehud, lydbildet er stort og presist, og de ulike instrumentene gjengis praktfullt både klangmessig og dynamisk. Vakkert, vakkert, vakkert»
Lira Musikmagasin (SE): «Det är stämningsfullhet ända ut i fingerspetsarna ... Samt en produktion som är så där rackarns välgjord ... Ett album som berusar mig med gott patos ... En mycket bra platta!»
Part-Time Audiophile (US): «Fortunately we now have Mørketidssanger as proof that Ingvild hasn’t lost a beat when it comes to creating truly beautiful songs that have a haunted, ethereal and completely unique touch».
NRK P1: «En flott plate og veldig spennende produsert … utrolig vakker stemme … en tydelig signatur»
Kommer hun på Showet begge dagene ?
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.386
Antall liker
1.473
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Dette var slitsomt.

Sitter på jobb med masse stress og setter på denne plata. Ei plate som virkelig innbyr til å vippe godstolen bakover, lukke øynene og nyte stemmen og musikken. En plate som innbyr til å senke pulsen mange hakk, helt motsatt av arbeidsdagen :)

Håper den skiva (vinyl) ikke bare selges på Oslo Hifi Show, men også f.eks Big Dipper så vi som ikke bor i Oslo kan få tak i den.
 

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Innlegg
1.313
Antall liker
66
Sted
OSLO
Torget vurderinger
8
Veldig god innspilling på instrumentene, litt forvrengt vokal med noe sibilans på de første albumene. Litt kjedelig, men verdt en lytt. Telle til ti er den beste låta 🙏
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Veldig god innspilling på instrumentene, litt forvrengt vokal med noe sibilans på de første albumene. Litt kjedelig, men verdt en lytt. Telle til ti er den beste låta 🙏
Hmm, null forvrengning og null sibilanter på de tre albumene hos meg. Hva slags kilde har du? Jeg streamer, men skal bestille vinylene.
Liker personlig de to første albumene best (spesielt Nattåpent), smak og behag :)
 

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.970
Antall liker
10.453
Sted
Skien
Jeg sitter på prematur info om at Ingvild Koksvik spiller på lørdag 11/3 kl. 14:00 - 15:00 og signerer plater til de som ønsker. -Og ikke minst med en spesiell hilsen til alle som heter Espen L. :)
Herlig med Grumpy som har litt kontroll på ting :love:
Espen L stiller opp på lørdag med strak rygg, elefant ører og rett i knærne 💪
Ingvild Koksvik "here I come" :cool:

Ps! har vært på 1 konsert i Trondheim med henne for noen år siden og det var en fin opplevelse (y)


Mvh: Espen L
 

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Innlegg
1.313
Antall liker
66
Sted
OSLO
Torget vurderinger
8
Hmm, null forvrengning og null sibilanter på de tre albumene hos meg. Hva slags kilde har du? Jeg streamer, men skal bestille vinylene.
Liker personlig de to første albumene best (spesielt Nattåpent), smak og behag :)
Jeg streamer fra Tidal til hjemmelaget AD1862 usb dac. Det er ikke veldig utpreget, men en subtil forskjell ifra det beste fra kirkelig kulturverksted. Den siste fra Kari Bremnes har litt mindre sibilans, men det kan hende at mitt anlegg fremhever dette noe. Enig i at de første to albumene kanskje er litt mer spennende musikalsk sett.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.407
Antall liker
7.902
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Sitter og hører på "Og sangen kom fra havet" på vinyl og føler jeg må takke Stereopluss siden dette var ukjent for meg før denne tråden. Nydelig musikk, nydelig fremført og lyden er virkelig helt upåklagelig. Flere tomler opp enn de jeg innehar!
 

Informasjon om bruker

stereopluss
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
445
Link til alle artikler
28
stereopluss sine annonser
Bransjenyheter
Tusen takk for en flott messehelg!

Tusen takk for en flott messehelg!

  • 0
Dette er en helg vi kommer til å huske lenge. Med over50 utstillerrom, flotte artister, mye bra lyd og særdeles god stemning, ble helgen akkurat slik vi ønsket oss. Velkommen tilbake til messe...
Fortsett
Bransjenyheter
Behøver pickup-en din en sjekk? Bestill gratis under Oslo HiFi Show

Behøver pickup-en din en sjekk? Bestill gratis under Oslo HiFi Show

  • 0
Gratis sjekk og rens av pickup. En grundig sjekk av en pickup koster normalt 750kr. Hvis du avtaler en slik sjekk under Oslo HiFi Show, er dette gratis. Sjekken innebærer at vi ser på pickupen fra...
Fortsett
Bransjenyheter
Vienna Acoustics Mozart Infinity vises for første gang i Norge.

Vienna Acoustics Mozart Infinity vises for første gang i Norge.

  • 0
De aktive høyttalerne Vienna Acoustics Mozart Infinity vises for første gang i Norge på Oslo HiFi Show. Mozart Infinity er et avansert alt-i-ett-musikksystem: To høyttalere som strømmer direkte...
Fortsett
Bransjenyheter
Soundgarden viser frem de lekre aktive høyttalerne Sonus faber Duetto

Soundgarden viser frem de lekre aktive høyttalerne Sonus faber Duetto

  • 1
Soundgarden, i samarbeide med Mono AS, viser frem de kompakte, aktive og svært lekre høyttalerne Sonus faber Duetto, og viser at det ikke nødvendigvis må være dyrt for å låte svært flott. Du...
Fortsett
Bransjenyheter
Norgeslansering av Estelon Aura på Oslo HiFi Show

Norgeslansering av Estelon Aura på Oslo HiFi Show

  • 2
De slanke og lekre høyttalerne Estelon Aura vises for første gang i Norge på Oslo HiFi Show. Disse vil du finne på rom 351 hos Acoustic Tuning og på fellesområdet i 3. etasje. Se...
Fortsett
Bransjenyheter
Europapremiere på Acoustical Systems Astellar på Oslo HiFi Show

Europapremiere på Acoustical Systems Astellar på Oslo HiFi Show

  • 0
Den nær 100 kg tunge Acoustical Systems Stellar er en ekstrem platespiller du bare må se og høre. Bare tallerkenen er bygget opp av 36 lag av 18 forskjellige materialer (blant annet wolfran, titan...
Fortsett
Topp Bunn