INFINITY`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• sirop

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Bruker en Denon PMA-1500AE. Ikke helt nøytralt, men veldig musikalsk.
    20220623_221107.JPG

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    602
    Disse høyttalerne holder fortsatt stand, og overrasker stadig positivt. Tuklet litt med plassering i det siste og nå tror jeg nok at det ikke kan bli bedre uten mer plass 😅 Venter på at en ny komponent skal ankomme om et par dager. Det blir mildt sagt spennende. Det er en forforsterker, skal endelig(?) Parasound P3 Halo få en verdig avløser?! Man kan mene mye, og jeg mener at det er en fordømt bra pre… Jeg kjøpte den i 2009 og har prøvd en del forskjellig underveis.
    A1D37E7B-7BC5-47D4-A4F3-BD8CED8CBE68.jpeg

Når det gjelder Infinity Kappa 9.2i, så er de tungsolgt, hadde forventet å få inn noen bra skambud, men alle typer bud har uteblitt. Så er jeg kanskje eneste i Norge med Kappa 9.2i på soverommet for 9-timen på P1 i helgene?

Kimba

Medlem
    Ble medlem
    21.02.2008
    Antall liker
    14
    Sted
    Hemnesberget
    Da skal IRS K9 selges. Og lufter et sett IRS Beta for salg. Ta kontakt kun ved interesse og finans.

• Liker
    Reaksjoner: KMR

Kimba

Medlem
    Ble medlem
    21.02.2008
    Antall liker
    14
    Sted
    Hemnesberget
    Dem er i orden ja. For å ikke spamme ned denne tråden med pris jatt alle veier så kan vi ta det videre i pm. Så skal du få info, bilder osv

KMR

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Antall liker
    67
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Hei, jeg tror kanskje att det er noe rart med ein av mine kappa 9.2 . Jeg har hatt di i snart eit år, men har allerede klart å tatt diskanten i den samme høyttaleren 2 ganger nå, tror det var den samme som det var byttet diskant i av forrige eier også. Jeg begynner å lure på om det kan være noe feil i delefilter som kan kan gjøre att diskanten tar kvelden, første gangen så brukte jeg ein crown xti 2002 med limiter for nettopp å beskytte diskant mot klipping, nå sist gang så brukte jeg icepower 1200as som har soft clipping beskyttelse og kappa har jo egen diskant sikring i tillegg, så da syns jeg det er rart att det har skjedd 2 ganger i samme høyttaler. Noen som har noen tanker/erfaringer om dette?

Jonas_H

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Antall liker
    723
    Torget vurderinger
    7
    Har jo hatt denne armen i noen år, men er vel kanskje på tide å legge ut et bilde av den i denne tråden også.
    Infinity har ikke bare laget høyttalere :)

IMG_5296.JPG

supercharger2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Antall liker
    219
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg tror kanskje att det er noe rart med ein av mine kappa 9.2 . Jeg har hatt di i snart eit år, men har allerede klart å tatt diskanten i den samme høyttaleren 2 ganger nå, tror det var den samme som det var byttet diskant i av forrige eier også. Jeg begynner å lure på om det kan være noe feil i delefilter som kan kan gjøre att diskanten tar kvelden, første gangen så brukte jeg ein crown xti 2002 med limiter for nettopp å beskytte diskant mot klipping, nå sist gang så brukte jeg icepower 1200as som har soft clipping beskyttelse og kappa har jo egen diskant sikring i tillegg, så da syns jeg det er rart att det har skjedd 2 ganger i samme høyttaler. Noen som har noen tanker/erfaringer om dette?
    Tja, man må vel skru ut bassene for å inspisere om det er noen svidde komponenter i delefilteret? Er det mulig å gjøre? Ellers tenker jeg at det kan være tilfeldig at den samme siden går to ganger, men at det ikke er så rart fordi du muligens har brukt forsterkere som ikke fungerer så bra med Kappa 9.2i. Opplever du også at automatsikringen på diskantene slår inn?

KMR

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Antall liker
    67
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Tja, man må vel skru ut bassene for å inspisere om det er noen svidde komponenter i delefilteret? Er det mulig å gjøre? Ellers tenker jeg at det kan være tilfeldig at den samme siden går to ganger, men at det ikke er så rart fordi du muligens har brukt forsterkere som ikke fungerer så bra med Kappa 9.2i. Opplever du også at automatsikringen på diskantene slår inn?
    Nei har ikke merka att diskant har kutta ellers, ja di icepower klarer nokk ikke å drive di ordentlig, men ettersom jeg har forstått så er det clipping som dreper diskanter, så med soft clipping og alt anna sikkerhet som icepower har, di begrenser vel effekten også hvis di blir pressa på grensa + sikringen i kappa så synes jeg det er litt merkelig att det skjer i den samme høyttaleren begge gangene, samme med crown når jeg hadde på limit funksjonen der som skal hindre den å gå i clipping. Ingen av ampene har gått i protect heller bare til opplysning 🙂 men jeg har ikke så peiling på delefilter komponenter, så jeg veit ikke om det i det heiletatt er noe der som kan være dårlig/gåent sånn att diskant blir mer utsatt, jeg tenker da delefilter generelt, ikke bare spesifik kappa.

KMR

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Antall liker
    67
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har forresten tenkt på å få sendt delefilter til noen som har peiling å kan gå over di å sjekke att alt er iorden og eventuelt bytte/oppgradere kondensatorer, di begynner jo å dra litt på åra nå 🤔

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    602
    Kan det være noe så enkelt som nivåjusteringene bakpå? Hadde litt dårlig kontakt i mine, og diskanten falt faktisk helt ut.

KMR

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Antall liker
    67
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Kan det være noe så enkelt som nivåjusteringene bakpå? Hadde litt dårlig kontakt i mine, og diskanten falt faktisk helt ut.
    Nei, jeg tenkte også på det, så har vridt på di, men har målt diskantene også, ingen motstand.

supercharger2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Antall liker
    219
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har forresten tenkt på å få sendt delefilter til noen som har peiling å kan gå over di å sjekke att alt er iorden og eventuelt bytte/oppgradere kondensatorer, di begynner jo å dra litt på åra nå 🤔
    Har du noen som kan gjøre jobben? Vet du pris?

KMR

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Antall liker
    67
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Har du noen som kan gjøre jobben? Vet du pris?
    Nei veit ikke om noen, håpa på tips 😝 tenker f.eks dalens elektronikkservice kanskje, men har ikke hørt med di. Har også ein bekjent som jeg tror har kunnskapen til å kunne gjøre det, men får se

KMR

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Antall liker
    67
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Men du prøvde vel midgard på dine, å di kutta vel bare når du drog på volume uten å øydelege noe? 1200as er vel stortsett lik 1000asp så tenkte det burde skje det samme her, du hadde kanskje bare flaks 🤔

KMR

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Antall liker
    67
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Jepp, de skrudde seg av
    Men funka di lydmessig greit opp til di kutta? Eller var lyden rett og slett dårlig i forhold til DP? Jeg veit jo ikke hvordan kappa låter med ein amp som er "bra" nok til att di spiller som di skal 😜

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    602
    Men funka di lydmessig greit opp til di kutta? Eller var lyden rett og slett dårlig i forhold til DP? Jeg veit jo ikke hvordan kappa låter med ein amp som er "bra" nok til att di spiller som di skal 😜
    Det låt faktisk dårlig

supercharger2

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Antall liker
    219
    Torget vurderinger
    1
    Disse høyttalerne holder fortsatt stand, og overrasker stadig positivt. Tuklet litt med plassering i det siste og nå tror jeg nok at det ikke kan bli bedre uten mer plass 😅 Venter på at en ny komponent skal ankomme om et par dager. Det blir mildt sagt spennende. Det er en forforsterker, skal endelig(?) Parasound P3 Halo få en verdig avløser?! Man kan mene mye, og jeg mener at det er en fordømt bra pre… Jeg kjøpte den i 2009 og har prøvd en del forskjellig underveis.
    Vis vedlegget 843527
    Når det gjelder Infinity Kappa 9.2i, så er de tungsolgt, hadde forventet å få inn noen bra skambud, men alle typer bud har uteblitt. Så er jeg kanskje eneste i Norge med Kappa 9.2i på soverommet for 9-timen på P1 i helgene?
    Det er jo et herlig soverom da, bare å ligge lenge :)

tomekatomek

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Antall liker
    64
    Torget vurderinger
    8
    Ønsker å kjøpe Infinity kappa 8.2i, RENAISSANCE 80 og 90

Ta kontakt om du selger eler kjenner nuen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn