Høyttalere Infinity Kappa 70 kjøpt på sparket. Imponert :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Hallais folkens.

Jeg kjøpte et par Infinity Kappa70 litt på sparket og av "sentimale" grunner etter eierskap av et par fantastiske
Kappa 90 i et par år ca 2000-2002. HAr ofte savnet lyden i dem, men de var uhåndterlig store med sine dobble
10" basser og vel 40 kg stykket. Så etter de var med på et par flytte lass måtte de vike plassen.
Men ikke fra minnet. Så derfor måtte jeg hugge til da det lokalt dukket opp et par Kappa 70 på finn.
Jeg fikk de billig må man si. Alt fungerer 100% og de er pent holdt nesten av samme eier hele veien.
Koblet disse opp for 3 timer siden og har spilt dem litt med ulik musikk. Jessda. De spiller overraskende godt
sammen med min McIntosh forsterker. Uforskammet godt egentlig. Meget oppløst med en framtredende
mellomtone som med MA6900 er organisk. De balanserer kanskje på kniveggen i diskanten. Den er så oppløst
at den nesten blir for mye. Men så jeg er allergisk mot skarpe s`er :) Men som sagt den balanserer på en god måte.
Blir akkurat ikke for mye. Så det er nok en flaks med kombinasjon av elektronikk :) Nice.....
De graver frem detaljer slik jeg husker Kappa 90 gjorde. Dog var Kappa 90 utstyrt med Emit-B bånddiskant.
Her er en ringradiator Emit-R. Men fortsatt mye samme egenskaper som Emit-B. Ligger og et par Kappa 90 lokalt.
Fristende det og, men på ca 20 kvm er det ikke særlig smart valg :) Så Kappa 70 med sine dobble 6,5" basser er
mer intergrerbart i rommet :) Så her sitter jeg og smiler i sofaen. En kjekk søndagskveld.

Var skikkelig moro åhøre Kappa lyden igjen :) Det er faktisk knallbra. Måtte bare dele dette med de som evt finner
dette spiselig ;)

Mvh Øyvind
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Jo takk :) Nja, overrasker meg litt på en måte. Men klart dette er og en 3 veis høyttaler, så det vil og gi litt mer.
Men evnen til å spille musikk sammen med McIntoshen er bare utrolig. Så kombinasjonen her er vellykket og tror jeg.
Husker godt Kappa 90 var en formidabel høyttaler jeg ofte savnet. Så angrer slett ikke på mitt impulskjøp av Kappa 70.
Disse blir nok ikke solgt. Er nok ikke verdt kronene å selge opp mot lyden man får igjen.

Det e najs :)
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.934
Antall liker
17.210
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Grattis! At det liksom har gått så mye fremover innen hifi, er slett ikke noe man burde ta for gitt, nei. Men nye ting er alltid moro, ja!
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Sant nok. Mye nytt er nok av det bedre selvsagt. Men mye kan falle på plass ved tilfeldig matching. Så angrer ikke på mitt
kjøp av "klassikeren" :) Det er hvertfall steike moro å høre lyden av disse. Hadde forhåpninger om at det kunne låte bra, men
det overgikk nok mine forventninger. Og det er jo alltid kjekt :)

Nettopp sett Iron Man 3 på Netflix med dem nå. Der skuffet de heller ikke. 4x6.5" basser klarer å presse litt luft :)
 

L.ove

Medlem
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
34
Antall liker
16
Torget vurderinger
2
Hadde samme erfaring som deg, da med første generasjon kappa 7, trykk-kammer versjonen. Dynamisk og herlig lyd i disse. Disse ble solgt til fordel for 80 talls JBL 240ti. Ennå mer morro lyd ! Nå står storebror 250ti i stua. Spiller imponerende! Både Infinity og JBL er glade i strøm og har en nok av dette leveres det kvalitetslyd en nok må betale masse penger for om en skal handle nye ting. Kjempemorro å få kongelyd ut av gamle kasser, nesten en hobby i seg selv.
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Ja det er meget bra resultat jeg har fått her. At de må ha litt effekt er sikkert. Husker det fra Kappa 90.
Da jeg så Kappa 70 for salg her i nærheten var jeg ikke så sein om å klare å kapre de paret.
Tror det ligger et par til på finn, men ikke lokalt her i Bergen. Anbefaler noen å prøve dem ut :)
Gøy å høre at du har fått samme oppfatning med gamle saker ;)

Mvh Øyvind
 
Topp Bunn