IMPORT AV BRUKT HIFI (HIFI-MALL.COM)

Petterkk

Medlem
Ble medlem
17.06.2005
Innlegg
6
Antall liker
1
NOEN SOM HAR HANDLET FRA HIFI-MALL.COM?
PRISENE DER ER JO NESTEN FOR GODE TIL Å VÆRE SANT.
NOEN ERFARINGER??
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.102
Antall liker
4.946
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Det er en annen tråd her om dette.
Hvis det er for utrolig til å være sant....................
Så er det vanligvis det.
 

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
637
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Hvilken tråd? Tenkte akkurat det samme...
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Dette var en kinkig sak. Jeg har tatt bort bruktannonsene til hifi-mall.com fra bruktbørsen da jeg fikk all verdens mistanker, men etter å ha studert deres hjemmeside så må jeg si at dette var veldig gjennomført hvis det er svindel. De viser bilder av de aktuelle produktene, og prisene er ikke så langt unna normale priser på Audiogon. De ligger likevel 20-25% under normal utenlandsk bruktpris, og det virker rart at de kan selge produktene til disse prisene når de holder til i Budapest.

Jeg holder deres annonser unna vår bruktbørs inntil jeg vet noe mer. Hvis noen har noe konkret info setter jeg pris på det. Send meg gjerne en PM.
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Audiomix skrev:
Det er en annen tråd her om dette.
Hvis det er for utrolig til å være sant....................
Så er det vanligvis det.
Enig, det er i grunnen en grei leveregel på de fleste felt.

Elektron
 

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
637
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Synd, den der Klimax DS var fristende.. Lønner seg nok å avvente litt
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Høvdingen skrev:
Dette var en kinkig sak. Jeg har tatt bort bruktannonsene til hifi-mall.com fra bruktbørsen da jeg fikk all verdens mistanker, men etter å ha studert deres hjemmeside så må jeg si at dette var veldig gjennomført hvis det er svindel. De viser bilder av de aktuelle produktene, og prisene er ikke så langt unna normale priser på Audiogon. De ligger likevel 20-25% under normal utenlandsk bruktpris, og det virker rart at de kan selge produktene til disse prisene når de holder til i Budapest.

Jeg holder deres annonser unna vår bruktbørs inntil jeg vet noe mer. Hvis noen har noe konkret info setter jeg pris på det. Send meg gjerne en PM.
Jeg er helt enig i den avgjørelsen. Stusset veldig når norsk selger videresender kjøper til en utenlandsk nettside. Jeg har sett tilsvarende svindelforsøk på bil. Godt utvalg, priset liit under andre men nok til å friste. Vi får jo vente å se om det kommer noen reaksjon fra selger.

Elektron
 

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
637
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Var nettopp på Audigon og kikket på noen Linn produkter der og bildene var helt identiske som på HIFI-MALL sidene. Bedre å holde liv i HiFi pusherene her hjemme enn noen tvilsomme typer i Ungarn..
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
nslookup skrev:
tok en kjapp sjekk av domene/ip adr. Dette lukter svindel!

whois

ripe
Jeg ser siden er privatregistrert via USA, og det virker jo veldig rart.

Når jeg leste på hifi-mall.com så står det "we have created a young team....", og det lukter også rart. De har jo ikke altfor mange produkter tilsalgs, og dette ville jo vært en typisk 1-2 manns bedrift.
 

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.023
Antall liker
871
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Jeg har sendt mail til flere i det ungarske hifi miljøet og forespurt om noen har kjennskap til dette firmaet i det hele tatt, og om det finnes en gateadresse med tilgang til evt lokaler.
Det henvises på nettsiden bare til et postnummer i Budapest, så vidt jeg kan se ønsker de å plasserer seg i 5te bydistrikt, som er der parlamentet ligger, de store bankene, en del ambassader og statskringkastingen. Vanligvis ikke et sted for bruktsjapper, annet enn dyre antikvitetsforhandlere med amerikanske kunder.
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
423
Antall liker
31
Torget vurderinger
0
Nå har jeg også sendt de med mail med noen spørsmål.
Trodde først at prisene på høyttalerne gjaldt per stk, men de oppgir vekt per par, så kan det tyde på at prisen også gjelder et par. I tillegg prøvde jeg å legge '2' Wilson Audio MAXX II i handlekurven, og da fikk jeg beskjed om at de ikke hadde stort nok antall. Det gikk helt fint når jeg la '1' MAXX i kurven, noen som også kan tyde på at prisen gjelder for et par.

Dette sier selvfølgelig ingenting om hvor trygt det er å kjøpe varer derfra. Men prisene er nok for gode til å være sanne.
 

Petterkk

Medlem
Ble medlem
17.06.2005
Innlegg
6
Antall liker
1
fikk mail fra dem.....
Dear Mr. Petter,

The price is for 1 pair. We do not sell our products by pieces.
In case you decide to purchase you'll have to register a new account on our website and place the order online.
There are no duty/customs fees since the sale is made inside European Union. The delivery will be made at your address so there's no need for a pick up at the local shipping company branch.

If you have any other questions I will be glad to assist you daily between 9.00 AM - 5.00 PM (GMT +1).

Thank you,
Arpad
Support Dpt.
HiFi-Mall.com
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Tydelig noen som ikke har registrert at Norge ikke er medlem av EU....
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Er det noen som melder seg frivillig til og f.eks. kjøpe Wilson Max høyttalerne - overføre penger - og dermed får vi se om de er kjeltringer eller ærlige forretningsfolk. ;D ;D ;D

Petterkk skrev:
Thank you,
Arpad
Support Dpt.
HiFi-Mall.com
De har rundt 30-50 produkter tilsalgs, også har de et eget support departement - ikke dårlig.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:
Er det noen som melder seg frivillig til og f.eks. kjøpe Wilson Max høyttalerne - overføre penger - og dermed får vi se om de er kjeltringer eller ærlige forretningsfolk. ;D ;D ;D
Skal høre med min svoger. Han fikk lettet kortet med 50k av en amigo i mexico - så siden han alt er igang... ;D
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
423
Antall liker
31
Torget vurderinger
0
Høvdingen skrev:
Er det noen som melder seg frivillig til og f.eks. kjøpe Wilson Max høyttalerne - overføre penger - og dermed får vi se om de er kjeltringer eller ærlige forretningsfolk. ;D ;D ;D
Ikke at jeg melder meg frivillig, men prisene er som sagt tidligere forlokkende, og det burde jo være en mulighet rett og slett å dra dit denne butikken befinner seg, og hente produktene idet man betaler de, evt. selv ordne med fraktselskap mens man er i Budapest.
 

Petterkk

Medlem
Ble medlem
17.06.2005
Innlegg
6
Antall liker
1
Mark Levinson No. 33 og Wilson Audio MAXX II til 160 tusen ;D
tror de hadde blitt fri for varer,hadde dette vært virkelighet ....
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
blekansikt skrev:
Høvdingen skrev:
Er det noen som melder seg frivillig til og f.eks. kjøpe Wilson Max høyttalerne - overføre penger - og dermed får vi se om de er kjeltringer eller ærlige forretningsfolk. ;D ;D ;D
Ikke at jeg melder meg frivillig, men prisene er som sagt tidligere forlokkende, og det burde jo være en mulighet rett og slett å dra dit denne butikken befinner seg, og hente produktene idet man betaler de, evt. selv ordne med fraktselskap mens man er i Budapest.

du får ta det som en dupapest-tur.
jeg tror ikke du finner noen sjappe, gitt.
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
423
Antall liker
31
Torget vurderinger
0
Da fikk jeg svar fra Arpad også:

"Dear Mr. Sture,

The speakers are sold only in pair this is the reason for which you can't insert "2" in the quantity field.

If you want to purchase the Wilson Audio MAXX II you will have to add "1" to your cart and you will receive the pair.

If you have any other questions I'll be glad to assist you."

Thank you,
Arpad
Support Dpt.
HiFi-Mall.com
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Hør om det er mulig å få oversendt noen flere bilder av disse...
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Eller si du gjerne vil ta turen til Budapest selv.. rekner med du ikke kommer til å få svar.
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.101
Antall liker
742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
122
reis til budapest ,kjøpog ta med høyttalerne med på flyet via cargo selskap.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Kan ikke noen sende en email og si at de ønsker å ta en tur innom. Spør om eksakt adresse. Da er det lettere å sjekke om de eksisterer eller ikke.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Høvdingen skrev:
Kan ikke noen sende en email og si at de ønsker å ta en tur innom. Spør om eksakt adresse...
Besøksadresse muligens. Jeg hadde nok ikke satset på å få videresendt posten dit for å si det sånn. Men det fins ingen holdepunkter så langt for noen konklusjon i dette konkrete tilfellet vel, men historien med denne type tilbud (i den grad vi skal ta hensyn til den, får vel bli opp til hver enkelt) er vel muligens rimelig utvetydig.
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.403
Antall liker
3.172
Torget vurderinger
1
wizard skrev:
Hifi Mall bare kopierer annonser online og legger det på sin side.
Ren svindel, med andre ord. Bra jobba Wiz!
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
423
Antall liker
31
Torget vurderinger
0
Høvdingen skrev:
Kan ikke noen sende en email og si at de ønsker å ta en tur innom. Spør om eksakt adresse. Da er det lettere å sjekke om de eksisterer eller ikke.
Jeg sendte en svarmail til den jeg fikk fra Arpad, hvor jeg spør om akkurat dette. Jeg skrev at jeg kunne tenke meg å komme innom og gjøre unna betalingen mens jeg var der, og ordne med frakten selv. Får se om jeg får noe fornuftig svar på dette.
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.403
Antall liker
3.172
Torget vurderinger
1
blekansikt skrev:
Jeg sendte en svarmail til den jeg fikk fra Arpad, hvor jeg spør om akkurat dette. Jeg skrev at jeg kunne tenke meg å komme innom og gjøre unna betalingen mens jeg var der, og ordne med frakten selv. Får se om jeg får noe fornuftig svar på dette.
Bare så det er sagt. Du må gjerne leke deg med disse gutta på avstand, via mail og telefon. Men drar du til Budapest for å hilse på disse gutta, så er risikoen stor for å bli ranet. Dette er mafia med et kobbel av torpedoer på lønningslista. Sender ut babes i gatene, får deg inn på en pub i en sidegate. 2 glass øl havner på bordet. I neste øyeblikk får du ei regning på €1,000.- for champagne du aldri har sett. Presentert av en muskelbunt. Etterpå blir du eskortert av 2 slike til nærmeste minibank. Dette skjer daglig i Budapest.
 

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.023
Antall liker
871
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Har fått svar på mail fra seriøse hifi folk i Ungarn - ingen kjenner til dette firmaet.
Hadde det eksistert ville det vært godt kjent.
Det finnes heller ingen ungarsk versjon av nettsiden, det ville det garantert gjort dersom firmaet var operativt med egen gateadresse - sies det fra Budapest.

Ingen ungarer i business ville svart på en mail med bare fornavnet sitt, de skriver normalt etternavn først og så fornavn.
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Reneste kriminalpolitisentralen. Flott jobbing til nytte for alle medlemmer :)

mvh Elektron
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
423
Antall liker
31
Torget vurderinger
0
pedal skrev:
blekansikt skrev:
Jeg sendte en svarmail til den jeg fikk fra Arpad, hvor jeg spør om akkurat dette. Jeg skrev at jeg kunne tenke meg å komme innom og gjøre unna betalingen mens jeg var der, og ordne med frakten selv. Får se om jeg får noe fornuftig svar på dette.
Bare så det er sagt. Du må gjerne leke deg med disse gutta på avstand, via mail og telefon. Men drar du til Budapest for å hilse på disse gutta, så er risikoen stor for å bli ranet. Dette er mafia med et kobbel av torpedoer på lønningslista. Sender ut babes i gatene, får deg inn på en pub i en sidegate. 2 glass øl havner på bordet. I neste øyeblikk får du ei regning på €1,000.- for champagne du aldri har sett. Presentert av en muskelbunt. Etterpå blir du eskortert av 2 slike til nærmeste minibank. Dette skjer daglig i Budapest.
Takk for advarselen, men jeg kommer aldri til å reise til Budapest p.g.a. dette. Som andre her tydeligvis er opptatt av, ønsker jeg å komme til bunns i denne saken.
 

Petterkk

Medlem
Ble medlem
17.06.2005
Innlegg
6
Antall liker
1
Flott jobbet folkens,hifi politiet rydder opp igjen ;D
Finns det noen seriøse sider der men kan med sikkerhet kan handle fra?
Trenger ny forforsterker som passer til Revel Ultima Salon og Pliniua sa 250 mk4.Noen tips???
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Petterkk skrev:
Flott jobbet folkens,hifi politiet rydder opp igjen ;D
Finns det noen seriøse sider der men kan med sikkerhet kan handle fra?
Trenger ny forforsterker som passer til Revel Ultima Salon og Pliniua sa 250 mk4.Noen tips???
Hifi politiet det var da enda bra. Tenk om vi hadde sluppet til kabelpolitiet. Da hadde gutta sittet på glattcelle allerede ;D

Elektron
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Vurderte å kjøpe et par nye Kef 207/2 fra USA for en stund siden. Tror total prisen med frakt og mva kom på ca. 110k. Det virket seriøst, men er glad jeg stod over når man leser denne tråden.
Dessuten fant jeg ut at jeg måtte ha noe bedre enn Kefene. ;)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
orso skrev:
Vurderte å kjøpe et par nye Kef 207/2 fra USA for en stund siden. Tror total prisen med frakt og mva kom på ca. 110k. Det virket seriøst, men er glad jeg stod over når man leser denne tråden.
Dessuten fant jeg ut at jeg måtte ha noe bedre enn Kefene. ;)
Godt noen alltid vet best....
 
Topp Bunn