IMPORT AV BRUKT HIFI (HIFI-MALL.COM)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Det er jo, desverre synes jeg da, slik at noen tar sjanser og stoler på magefølselsen... fremfor fornuften.
Jason Eckof, som i en annen tråd her sier dette, får tåle at jeg nevner han i denne sammenheng, jeg håper det går bra, og han har erkjent at han er en "gambler" ... greie skuring...
Men... det blir nok bare mer og mer av dette i fremtiden og jeg synes det er dårlig kultur... å bare betale og håpe på det beste!!!
:(

Bra jobba Wizard og Pedal og Gunzi og Petter... og Blekansikt... ikke ta det for langt heller da... selv om det er gøy ;D
Det var da voldsomt så mange som skrev til dem da!!!

Kanskje noen burde poste på de resterende nordiske forums å bringe videre advarsler ...


mvh
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.454
Antall liker
3.254
Torget vurderinger
1

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
HC skrev:
Ser at det fremdeles dukker opp annonser på bruktbørsen (http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,51780.0.html) som vidreformidler til Hifi-Mall
Disse gutta er smarte. Jeg slettet deres første bruker "hifimall", og når de forsøkte å registrere navnet på nytt så avviste jeg medlemskapet. Deretter registrerer de en ny bruker med norsk emailadresse. Dette var ikke lett å se, og det er bra dere følger med.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
på bruktbørsens hovedside står det:
'Vennligst legg ut annonser i riktig kategori'

Kunne ikke en generell advarsel mot alle referanser som peker mot hifi-mall.com skrives her til en får bukt med problemet? ( tillegg til Vennligst legg ut annonser i riktig kategori da)

mvh
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
423
Antall liker
31
Torget vurderinger
0
Her er siste mail fra Arpad:

"Dear Mr. Sture,

You can visit our showroom anytime.
Address: Üll?i út 38, Budapest, 1450, Hungary
Phone number: +36 (1) 577-7353

Please let us know your arrival with 24 hours before so we can arrange an audition for you. Given the weight of the speakers this takes some time and preparations."

Thank you,
Arpad
Support Dpt.
HiFi-Mall.com


Noen som har lyst til å ta en telefon dit?



Edit: så ikke at tlf.nr deres også står nederst på hjemmesiden :-[
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Audition = to gorillaer med kniv og trange belter.
 

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
609
Antall liker
2
Dette er økonomisk kriminalitet i høysetet.
Montro om økokrim kunne blitt tipset om dette?
(Dette er dog absolutt ikke mitt fagfelt)
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Det er vel like greit at en av de som har hatt litt kontakt tar kontakt med økokrim. Dette er vel en sak for Interpol, eller et eller annet samarbeidsorgan på tvers av landegrenser?
 

ORH

Medlem
Ble medlem
25.03.2009
Innlegg
16
Antall liker
0
Sendte de en mail med spørsmål om Sonus Faber Cermonia M. Fikk følgende svar:

Dear Mr. Otto,

I wanted to let you know we have found a pair of SF Cremona M in mint condition and we could get them until Friday. The price we would ask is €4,350 including shipping to you. Would you be interested in a purchase?

Please let us know so we can go and pick up the speakers. In case of a positive answer we will add the speakers tomorrow on our website so you can begin the purchase procedures.

Thank you,
Arpad
Support Dpt.
HiFi-Mall.com


KOmmer ikke til å slå til, men hadde vært moro om noen her tok sjansen for å teste om dette er en scam eller ikke.
 
R

Roysen

Gjest
Tipper disse kan skaffe hva det måtte være ;D Kunne vært interessant å spurt om de kan skaffe noe skikkelig sjeldent f.eks. FM Acoustics 2011 - kun 25 par produsert på verdensbasis.

Mvh
Roysen
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
blekansikt skrev:
Her er siste mail fra Arpad:

"Dear Mr. Sture,

You can visit our showroom anytime.
Address: Üll?i út 38, Budapest, 1450, Hungary
Phone number: +36 (1) 577-7353

Please let us know your arrival with 24 hours before so we can arrange an audition for you. Given the weight of the speakers this takes some time and preparations."

Thank you,
Arpad
Support Dpt.
HiFi-Mall.com


Noen som har lyst til å ta en telefon dit?



Edit: så ikke at tlf.nr deres også står nederst på hjemmesiden :-[
Tar jo litt tid å "skaffe" varene ;D ;D
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
423
Antall liker
31
Torget vurderinger
0
FAB skrev:
Dette er økonomisk kriminalitet i høysetet.
Montro om økokrim kunne blitt tipset om dette?
(Dette er dog absolutt ikke mitt fagfelt)
Vet vi med sikkerhet at de har svindlet noen eller gjort noe annet straffbart? Dersom ikke, er det kanskje litt tidlig å ta kontakt Interpol e.l.

Det eneste vi vet til nå er vel egentlig bare at de tilbyr produkter til veldig lave priser, og at de bruker bilder som de har funnet på nettet. Eller vet vi mer?

Ikke misforstå, jeg støtter absolutt det å gå til politiet dersom 'butikken' driver med svindel.
 

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.027
Antall liker
889
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
blekansikt skrev:
Her er siste mail fra Arpad:

"Dear Mr. Sture,

You can visit our showroom anytime.
Address: Üll?i út 38, Budapest, 1450, Hungary
Phone number: +36 (1) 577-7353

Please let us know your arrival with 24 hours before so we can arrange an audition for you. Given the weight of the speakers this takes some time and preparations."

Thank you,
Arpad
Support Dpt.
HiFi-Mall.com


Noen som har lyst til å ta en telefon dit?



Edit: så ikke at tlf.nr deres også står nederst på hjemmesiden :-[
Nå stemmer ikke lengre postnummeret - det er endret i forhold til det som står på hjemmesiden - 1054
Jeg har bodd i Ullöi Ut, noen hus unna det de oppgir som sin besøksadresse, nr 38.
Da var postnummeret i den gata 1091 - altså et helt annet bydistrikt/bykommune, så det er ikke en sannsynlig skrivefeil.

Likevel enig i at det er vel tidlig å anmelde noen for noe som helst.

Ingen skjede skadd så langt?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.136
Antall liker
10.612
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har kontakter i kripos som jobber med organisert kriminalitet på tvers av landegrenser. (vinning, krigsforbrytelser og spesielt narkotika). Skal jeg informere? tviler vel egentlig på at dette er en sak de gidder å bry seg om dersom det skulle være noe.

Uansett, Internett som en arena for svindel er noe polti tar mer og mer seriøst. Det skjer mer her enn på noen annen arena i verden. Og trenden er økende.
Her tenker jeg spesielt på kortsvindel og slikt.
Har selv mistet 40k på kreditt kortet mitt for 1 år siden.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.912
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Tips Kripos da vel..!
 

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Innlegg
1.027
Antall liker
889
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Siste svar fra seriøse hifi-kilder i Budapest: THERE IS NO 1450 ZIPCODE IN BUDAPEST!!!
Det har vært forsøkt å ringe det oppgitte nummeret, men ingen har svart i ettermiddag.

Vi får se hvordan de evt reagerer på en ungarsk henvendelse fra "kjøpsinteresserte"

Tror jeg skal se om jeg finner noen gamle eksemplar av Hardy-Guttene på loftet...kjenner detektivånden våkne.
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Utrolig bra jobba karer.

Jeg mente det luktet, men ble veeelgid forført av tilbudene...
 

ORH

Medlem
Ble medlem
25.03.2009
Innlegg
16
Antall liker
0
Dette er helt klart svindelforsøk.

Jeg bad de oppgi referanser og forklarte at det ble spekulert på div. forumer at de drev med svindel. Fikk svar at de ikke kunne oppgi referanser (pga av taushetsplikt overfor deres kunder) og at de skulle ta rettslige skritt mot alle forumer der det ble fremsatt anklager og mistanke om at dette var svindel. Ha ha ha.... ikke noe særlig teit.

Uasett, dette er helt klart svindel bare å holde seg langt unna!
 

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
238
Antall liker
0
Kan bare tilføre at jeg også fikk svar om at jeg også var innen EU - nesten identisk tekst som har lenger oppe i tråden fikk.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Det er ganske vanlig. Pleier også få "eu"-post fra eBay. Hva vet vel utlandet om Norge er med i Eu eller ikke ::)
 

bjos

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.08.2008
Innlegg
285
Antall liker
58
Sted
Grimstad
bjornh skrev:
Tips Kripos da vel..!
Tviler på at kripos vil bry seg om potensielt kriminelle østeropere som potensielt kan svindle nordmenn. I første omgang er nok dette en sak for lokalsnuten i budapest
 

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
609
Antall liker
2
Ja, men det er jo akkurat det kripos eller økokrim kan gjøre i første omgang.
kontakte det lokale politiet. Regner med at DU ikke er troverdig nok, hvis du gjør det.
Det lokal politiet i budapest vil bare le av deg.
Mens de tar "myndigheter" fra et annet land alvorlig.
 
V

vredensgnag

Gjest
Det var som faen.
Her ville jeg vært ekstremt forsiktig - nå er tyverier så organisert at man har distribusjonssentra for innkomne artikler. Og skulle ikke forundre meg om gjenstanden du bestiller er stjålet eller vil bli stjålet, pga din bestilling. Mer fortjeneste i å stjele i Norge, og å selge tilbake til en i Norge ...

Slik sett litt dumt å skrive hva man har av hifi i sine signaturer ...
 

FAB

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Innlegg
609
Antall liker
2
bjos skrev:
For all del fab det er bare å ringe.
Som sagt så er dette absolutt ikke mitt fagfelt.
Ikke kjenner jeg noen som er inne i dette her heller.
Men tipper at det kan være den rette veien å gå.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Det at du i det hele tatt vurderer å handle fra de gutta forbløffer meg!
 

fattigmann

Medlem
Ble medlem
04.11.2003
Innlegg
49
Antall liker
23
Brasse skrev:
Det at du i det hele tatt vurderer å handle fra de gutta forbløffer meg!
Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg vurderer å handle med alle. Det er først når betalingsbetingelsene kommer opp at vurderingen starter. Kan ikke selger tilby en sikker betaling type Visa / PayPal, e.l. Er det ferdigvurdert. Forskuddsbetaling er bare aktuelt på sentralen, AVForum, QXL, etc.
Er ikke du ute etter gode handler?
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Jo, men har aldri vurdert et kjøp av en gjeng som virker mer snuskete enn biskop Müller.
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
768
Antall liker
112
Sted
Bærum
fattigmann skrev:
Brasse skrev:
Det at du i det hele tatt vurderer å handle fra de gutta forbløffer meg!
Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg vurderer å handle med alle. Det er først når betalingsbetingelsene kommer opp at vurderingen starter. Kan ikke selger tilby en sikker betaling type Visa / PayPal, e.l. Er det ferdigvurdert. Forskuddsbetaling er bare aktuelt på sentralen, AVForum, QXL, etc.
Er ikke du ute etter gode handler?
Problemet med å handle fra noen man tror eller antar driver med stålet utstyr er ikke bare at man selv får en ubehagelig samvittighet som gnager og gnager (i alle fall har de fleste mennesker det slik fortsatt håper jeg), men det er faktisk også direkte straffbart etter norsk lov - og det kalles heleri. Da hjelper det svært lite om man både har dårlig råd eller gjorde et kjempekjøp.
Ta en titt på straffelovens kap 24 og ev. forskriftene og de fleste vil vel betenke seg selv om man muligens får en billig HiFi boks i hus, så er det ikke like gøy når det er kun kone og barn som kan nyte den mens man selv må underholdes av en felles radio på oppholdsrommet i det lokale fengsel :)

Dog litt spenning kan det vel bli om man der på cella begynner å fundere på hvem som underholder kona mens man selv hører på radio sammen med en gjeng medfanger.

For noen er muligens angsten for noen uker i buret viktigere enn den gnagende samvittighet, her er man nok ulike.


Mvh Ole
 

fattigmann

Medlem
Ble medlem
04.11.2003
Innlegg
49
Antall liker
23
Brasse skrev:
Jo, men har aldri vurdert et kjøp av en gjeng som virker mer snuskete enn biskop Müller.
Føler meg litt misforstått her og presiserer.
Når man finner en fin hjemmeside med gode produkter kan man ikke anta at det er kjeltringer som driver den. Man må starte en mailveksling for å forsøke å få til en deal. Når selger etter et par mailer forsatt står på bank transfer vil de fleste som har frekventert internett noen år trekke seg. Å sende penger på bank transfer er jevngodt med å kaste dem i d..s, det er vel godt publisert. Google er utrolig god til å finne positive og negative sider med firmaer i hele verden så den brukes flittig. Et søk her på Hi-life tenner mange røde lys.
Dette er nok et tilbud som er for godt til å være sant.
Jakten forysetter :)
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
For å si det sånn....

Jeg har 0% tro på at han der har fått noe som helst fra audio-eMall.com

Hvorfor?

Audio Mall Distribution KFT. | Address: 14 Baross Ut., 1089, Budapest, Hungary | P/F: +36 6281 4774
::)

--

Dagens!!

The payments are processed trough Bank Wire Transfer which offers the highest security.
http://audio-emall.com/shopping

;D ;D ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.912
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
mteinum skrev:
Hvis audio-eMall.com ble registrert 27. mars 2010, så synes jeg det er litt übersuspekt at annonsen på avforum inneholder denne teksten, i tillegg til litt dårlig språk:

Jeg selger et par B & W 800D i utmerket stand.
Jeg har kjøpt høyttalerne 8 måneder siden fra Audio-eMall.com
Garantien fremdeles tilgjengelig til 12. oktober 2012.

Jeg kan arrangere audition hvis ønskelig.
 
Topp Bunn