Ikke særlig porvoserende......

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
Hva er galt med det, egentlig? En avtale er en avtale, men nå er jo artikkelen skrevet helt på Holmgang-vis, så jeg forstår at noen og enhver tar frem sneversynet.
Politikere burde hatt mer i lønn enn det de har i dag. Statsministeren drar jo fasan ikke mer enn det en boligmegler har
 
O

OivindJ

Gjest
Alle medlemmer av LO synes vel at dette er helt topp?
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Perversiserende, privatiserende, polariserende...ordene tar ingen ende...
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Vi ser adskillig værre ting blandt næringslivstoppene enn dette...
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.559
Antall liker
7.083
... og adskillig bedre ting; f.eks resultater..

Mvh Vidar P
Nå er det vel ikke akkurat gode resultater som er årsaken til ventelønn og fallskjermer i det private næringsliv heller...
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nå er det vel ikke akkurat gode resultater som er årsaken til ventelønn og [...] i det private næringsliv heller...
.. og ei heller blant visse stortingspolitikere vel ;)

Mvh Vidar P
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
Øker man politikerlønnen vil man få mer kvalifisert personell bak dørene på tinget. Næringslivet har (og bør også ha) veldig mye å si i norsk politikk. Da bør et par av de også sitte som folkevalgt, i tillegg til at næringslivet lønner lobbyister.
 
P

Parelius

Gjest
Nå er det vel ikke akkurat gode resultater som er årsaken til ventelønn og fallskjermer i det private næringsliv heller...
Årets mest treffsikre replikk!
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
parelius: noe tidlig å kåre årets replikk 15 februar?
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Har aldri personlig likt Valgerd ei heller hennes politikk, men selvfølgelig skal hun ha ventelønn. Det er helt uproblematisk!

At næringslivstopper får fallskjerm o.l. etter å ha levert dårlige resultater og/eller dummet seg ut på annen måte, er langt mere problematisk.
Det er iallefall min mening.

Kabeldragern
 
J

jekri

Gjest
Fikk ikke alle de avgåtte, ikkegjenvalgte regjeringsmedlemmene ventelønn?
Er det misunnelsen som blusser opp når VG skriver slikt?
En annen ting er jo at hun og de andre var folkevalgte, det var ikke en jobb de sluttet i.
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
jekri: misunnelse og sneversynthet.

et akronym som dekker begge? FRP..
 
J

jekri

Gjest
jekri: misunnelse og sneversynthet.

et akronym som dekker begge? FRP..
Hvem har tenkt det ??? 8)

Hvis ikke jeg får det skal heller ikke de få det, selv om årsakene er annerledes.
Joda, jeg har merket holdningene, ikke minst i forbindelse med støtteordninger til funksjonhemmede barn.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.305
Antall liker
16.379
Sted
Østfold
Jeg synes det er interessant at akkurat hun dukker opp i denne sammenhengen siden hun jo tilhører ett av de to partiene som i størst grad fremmer diktaturpolitikk. Hvorfor skal hun ha luksusen å kunne velge bort jobbtilbud som ikke vi andre har? Er det på grunn av de fantastiske resultatene hun har ordnet for Norge? Fordi hun har klart å sette kulturnorge på verdenskartet? Eller fordi hun har slått et slag for å skape støtteordninger for unge musikere? Fordi hun har laget nye kulturskoler? Fordi hun har øket graden av kultur i skolen? Hva pokker har hun gjort i 4 år?
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Jeg synes det er interessant at akkurat hun dukker opp i denne sammenhengen siden hun jo tilhører ett av de to partiene som i størst grad fremmer diktaturpolitikk. Hvorfor skal hun ha luksusen å kunne velge bort jobbtilbud som ikke vi andre har? Er det på grunn av de fantastiske resultatene hun har ordnet for Norge? Fordi hun har klart å sette kulturnorge på verdenskartet? Eller fordi hun har slått et slag for å skape støtteordninger for unge musikere? Fordi hun har laget nye kulturskoler? Fordi hun har øket graden av kultur i skolen? Hva pokker har hun gjort i 4 år?
Bingo............................mener du er inne på noe der.....
Eneste jeg vet de har oppnådd er røykeforbud......og litt pilleknasking en 3 ukers tid............

8)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.305
Antall liker
16.379
Sted
Østfold
Når ble dette røykeforbudet på offentlig sted innført igjen? Missforstå meg rett, det er et glimrende tiltak både for røykere og ikkerøykere, men jeg er usikker på om arkitekten bak dette faktisk var forrige regjering alene. Det er som regel ikke tilfellet med litt større saker. Dessuten var jo oposisjonspartiene fra samme tid med og stemte om forslaget, ellers hadde det ikke blitt lov ut av det. Så jeg tror man i liten grad kan tilskrive lovmessige vedtak til sittende regjering. Ofte kommer jo også ulike forslag fra oposisjonen så med mindre man vet hvilken representant som stemmer hva og hvem som legger frem hvilket forslag kan man vanskelig sette det i relasjon til hvem som er sittende regjering. Spesiellt om det er snakk om en mindretallsregjering.
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
jekri: misunnelse og sneversynthet.

et akronym som dekker begge? FRP..
Ooh, ooh; en mulighet til å pirke! FRP er ikke et akronym. Uttaler du det "frrp", som... flatulens? :-X
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.999
Antall liker
6.219
Da er det mye verre med Anita Apelthun Sæle, som får ventelønn mens hun tar universitetsgrad, og ikke har søkt en eneste jobb.

Vagjerd bør jo få ventelønn, for jeg tipper hun må vente en stund før det blir noe på henne.
 

Zatz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
70
Antall liker
0
Har aldri personlig likt Valgerd ei heller hennes politikk, men selvfølgelig skal hun ha ventelønn. Det er helt uproblematisk!


Kabeldragern
Jeg slutter i min nåværende jobb om to ukers tid, vet du hvor jeg kan søke for å få ventelønn! Da vil jeg sikker stige litt i lønn også...... Deilig å gå hjemme  og snekre litt på huset...

Jeg tror det går ann å få to års ventelønn.....? Er det noen som har peiling på det....?
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Synes ikke dette er noe å hisse seg opp over. Denne ordningen har vært aktiv om lag like lenge som vi har hatt et storting. Nå har avisene funnnet det opportunt å presentere det som en "nyhet". Hva er motivet annet enn å henge ut VSH?
Prøv å komme dere inn på Tinget sjøl, om dere mener at det er en så forbannet god avtale. Dette unner jeg gladelig vår folkevalgte. VSH kommer sikkert til å fortsette i en samfunnsnyttig jobb etter hvert. Lærerne har ventelønn 3 måneder hvert år. Jeg unner dem det også.

Honkey
 
R

Ronny_D

Gjest
Det er ikke provoserende i det hele tatt. Litt betenkelig at jobbvalget er så vanskelig for personen. Men det har vi da sett tidligere i den yrkeskariæren, avgjørelser ikke er enkle ;) Det er vel derfor de er folkevalgt eller ?

Men kan dette kalles Ventelønn ? Jeg forbinder ventelønn med ansettelse og det er bedriftens situasjon som hindrer deg i arbeid, en slags permitering. På den annen side har jo avsluttningsdagen ikke kommet som en overaskelse heller ???
Dette minner kanskje mere om å trø luft og late som jobbvalget er vanskelig, mens man tenker kan man pusse opp huset eller ?

Det er da grenser for hva som bør kalles ventelønn. Honkytonk Det kan da ikke kalles ventelønn disse sommermåneder for lærere. Akkurat som sjømenn på fastlønn avspaserer men det er ikke ventelønn, men utgjevning av lønnsutbetalingen altså avspaseringslønn.

Ventelønn er da helt ok, har selv forhandlet ventelønn i flere tilfeller. Første gang kom spørsmålet mitt som en ren innskytelse siden det var flere jobbtilbud og jeg var "klar på dagen", alikevell var det vell innkasserte peng, og jeg kunne da ikke noe for at andre tilbud var øyeblikkelig.
 

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Innlegg
598
Antall liker
10
Ventelønn...........

Faen...håper ikke hu tar noen som helst jobb som er i nærheten av sangerinne..........

Det hadde vært katastrofe.......
 
J

jekri

Gjest
Ventelønn...........

Faen...håper ikke hu tar noen som helst jobb som er i nærheten av sangerinne..........

Det hadde vært katastrofe.......
Nå som Olga Marie er død er det ledig en plass i den generen.
(Unnskyld, Olga Marie, jeg kunne ikke dy meg  ;D)

Da gleder jeg meg til "Best of Valgerd"....45 minutter absolutt stillhet :)
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Da gleder jeg meg til "Best of Valgerd"....45 minutter absolutt stillhet :)
Dama er politiker. Jeg tror ærlig talt ikke de har 45 minutter stillhet på tape.  :D
 
Topp Bunn