Ikke mulig å endre førsteinnlegg?

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Innlegg
1.061
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Hei

I min byggetråd er jeg ikke i stand til å redigere mitt første innlegg. Når er det lov å endre ett innlegg, og når er det ikke det?

Det jeg ønsker er å oppdatere førsteinnlegget for å legge inn innholdfortegnelse, og hvis det er lov her på forumet, endre trådtittel etter som tråden oppdateres.

*edit* Dette er tråden jeg omtaler: http://www.hifisentralen.no/forumet/bygging-av-kinorom/79561-midas-hjemmekino.html
 

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Innlegg
1.061
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Ingen som vet om når man kan redigere førsteinnlegget og når det ikke virker?

Dette har jo litt å si på hvordan man legger opp byggetråder og sånt. Er det foretrukket å ha en byggetråd med mange temaer, eller mange små tråder med hvert sitt tema?
 
C

cruiser

Gjest
Tror ikke det går, kun i en begrenset periode etter tråd er opprettet. Som regel er annleggstrådene umulig å finne ut av, de må følges jevnlig. Et godt eksempel er sluket sin tråd, fornøyelig lesning men vanskelig å finne noe anleggsrelatert :D
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg ser at det første innlegget ditt i tråden er fra mai i år. Kanskje det er blitt for gammelt for redigering?
 

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Innlegg
1.061
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Jeg ser at det første innlegget ditt i tråden er fra mai i år. Kanskje det er blitt for gammelt for redigering?
Så det er aldersbegresning på redigering av innlegg?

Tror ikke det går, kun i en begrenset periode etter tråd er opprettet. Som regel er annleggstrådene umulig å finne ut av, de må følges jevnlig. Et godt eksempel er sluket sin tråd, fornøyelig lesning men vanskelig å finne noe anleggsrelatert :D
Hvis man skal samle sine aktiviteter i forbindelse med anlegg, så må man ha en plass å samle dette opp og lage oversikt. Hvis man skal vedlikeholde en lang tråd med mange ulike prosjekter, så er det å redigere førstesiden viktig.

Hvis det er slik at HFS ikke ønsker det slik, at man heller oppretter mange tråder med hvert sitt lille tema, da vil jeg også hatt en oversiktstråd for å samle disse. Men da vil jeg igjen være avhengig av å kunne redigere denne...

Må innrømme at jeg nå ble usikker på hvordan jeg kan opprettholde slike tråder over tid her på HFS.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg ser at det første innlegget ditt i tråden er fra mai i år. Kanskje det er blitt for gammelt for redigering?
Så det er aldersbegresning på redigering av innlegg?

Tror ikke det går, kun i en begrenset periode etter tråd er opprettet. Som regel er annleggstrådene umulig å finne ut av, de må følges jevnlig. Et godt eksempel er sluket sin tråd, fornøyelig lesning men vanskelig å finne noe anleggsrelatert :D
Hvis man skal samle sine aktiviteter i forbindelse med anlegg, så må man ha en plass å samle dette opp og lage oversikt. Hvis man skal vedlikeholde en lang tråd med mange ulike prosjekter, så er det å redigere førstesiden viktig.

Hvis det er slik at HFS ikke ønsker det slik, at man heller oppretter mange tråder med hvert sitt lille tema, da vil jeg også hatt en oversiktstråd for å samle disse. Men da vil jeg igjen være avhengig av å kunne redigere denne...

Må innrømme at jeg nå ble usikker på hvordan jeg kan opprettholde slike tråder over tid her på HFS.
Jeg regner med at Store Hvite Far eller en av hans undersåtter kan hjelpe deg.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Innlegg
625
Antall liker
2.709
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
Helt enig med Midas her! Veldig dumt hvis man ikke har mulighet til å redigere førsteposten etterhvert. Da kan man legge inn snarveier til hvert delprosjekt man begynner på, og tråden blir veldig enkel å finne frem i. Er godt vant med dette fra AVForum, der man ikke hadde noen tidsbegrenset mulighet for endringer i førstepost.
Håper virkelig at dette kan ordnes, da det vil gjøre det mye lettere for oss! Får vel bare håpe at systemet ikke er låst for en slik mulighet, satser på at Høvdingen har en fix for dette også...:)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Jeg har nå gjort det slik at det første innlegget i kategoriene "Mitt anlegg" og "Bygging av hjemmekino" kan redigeres i evig tid av trådstarter.

Mvh
Høvdingen
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
En annen ting er at dersom startinnleggene blir endret for mye, mister hele tråden lett sin mening. Jeg er litt tilhenger av at "gjort er gjort", og at endring krever tillatelse fra Høvdingen.... Da selvfølgelig relatert til førsteinnlegget som legger opp hele løpet.

Et eksempel:
Første innlegg: Hva synes dere om Tesla?
Endres så til: Hva synes dere om VW?
Ikke helt det samme i disse dager.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
En annen ting er at dersom startinnleggene blir endret for mye, mister hele tråden lett sin mening. Jeg er litt tilhenger av at "gjort er gjort", og at endring krever tillatelse fra Høvdingen.... Da selvfølgelig relatert til førsteinnlegget som legger opp hele løpet.

Et eksempel:
Første innlegg: Hva synes dere om Tesla?
Endres så til: Hva synes dere om VW?
Ikke helt det samme i disse dager.
Som sagt, så gjelder dette kun i kategoriene "Mitt anlegg" og "Bygging av hjemmekino", og her er det mange som ønsker å kunne endre på førsteinnlegget. Hvis det ikke går slik som det er tiltenkt, så er det ikke verre enn at vi endrer det tilbake.

Mvh
Høvdingen
 

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Innlegg
1.061
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
En annen ting er at dersom startinnleggene blir endret for mye, mister hele tråden lett sin mening. Jeg er litt tilhenger av at "gjort er gjort", og at endring krever tillatelse fra Høvdingen.... Da selvfølgelig relatert til førsteinnlegget som legger opp hele løpet.

Et eksempel:
Første innlegg: Hva synes dere om Tesla?
Endres så til: Hva synes dere om VW?
Ikke helt det samme i disse dager.
Jeg ser den, og det kommer nok en del an på hvordan denne redigeringen (mis)brukes.

I et større prosjekt, som bygging av hjemmekino, har man ofte mange delprosjekter. Når trådene blir veldig lange og erfaringsvis kanskje sklir litt ut i digresjoner, er man avhengige av å kunne samle de ulike delprosjektene under en innholdfortegnelse. Ellers er det stor fare for at tråden blir veldig uhåndterlig.

Man kan argumentere for at delprosjektene burde skulle vært egne tråder, men jeg tenker at da må man nesten kunne samle linkene til disse delprosjektene inn under en felles innholdfortegnelse da også. Og da er man tilbake til å kunne redigere et eller annet innlegg et sted.

Et siste argument er at jeg som bruker kanskje kan være interessert i kinoen til XYZ og har lyst til å følge denne personens prosjekter og delprosjekter. Dersom delprosjektene deles opp i mange tråder, vil det være vanskelig for meg fra et abonnement ståsted å følge disse innleggene.

*edit*

Som sagt, så gjelder dette kun i kategoriene "Mitt anlegg" og "Bygging av hjemmekino", og her er det mange som ønsker å kunne endre på førsteinnlegget. Hvis det ikke går slik som det er tiltenkt, så er det ikke verre enn at vi endrer det tilbake.
Nå er det jo slik at man ikke kan endre trådtittel på førsteinnlegget, så man står ikke helt fritt til å endre kontekst på tråden.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Som sagt, så gjelder dette kun i kategoriene "Mitt anlegg" og "Bygging av hjemmekino", og her er det mange som ønsker å kunne endre på førsteinnlegget. Hvis det ikke går slik som det er tiltenkt, så er det ikke verre enn at vi endrer det tilbake.
Nå er det jo slik at man ikke kan endre trådtittel på førsteinnlegget, så man står ikke helt fritt til å endre kontekst på tråden.
Nei, tittel kan endres i en uke, og er det ønskelig å endre på overskriften etter denne tid, så må en PM sendes til meg.

Mvh
Høvdingen
 
Topp Bunn