I ståvo åt Townes

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Topp 10 2016 - 1. plass

    Årets Album 2016 - Plass 1

    1-2016.JPG


    "The higher state - Volume 27 - 7,0"

    Ålraity, the moment you've "all" been waiting for. Ze fasit, ze verdict of the CEVBOF jury

    The higher state har med sin femte langspiller levert noko som er bortimot den perfekte tidsreisen sånn ca 50 år tilbake i tid - "tidskoloritten" eller ka det enn heite på fagspråket er bona fide strøken! Fuzz, jangle og farfisa i skjønn forening - perfekt balansert mix av snotty 60s inspirerte greier, til de mer folksy tinga man gjerne forbinder med The Byrds og denslags. Strøkne melodier frå børjan av, og ei av få plater dette året som ikkje taper seg nevneverdig på B-sida. Og når det i tillegg er vannvittige sadies vibbar på "When we say", så må det gå som det går - Paul Messis og co har levert årets skive for min del. Sånn, ferdig snakka.


     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Jeg er helt fersk på disse forumene, etter å ha stilt litt spørsmål rundt ny platespiller og forsterker. Mange morsomme tråder, denne var en stor overraskelse og til inspirasjon! Har ikke tid til å lese alle 50+ (!) sidene, men ser at vi deler litt musikksmak (så f.eks. en Sadies-plate avbildet), samtidig som du hører MYE på musikk. Jeg skal fortsette å la meg inspirere og kommer kanskje opp med en kommentar eller to også!
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Oh yes, for et band. Så de på John Dee for to-tre år siden, et høydepunkt! Ny plate på vei også, "singelen" med Kurt Vile på vokal lover bra vil jeg si.
     

    espege

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    881
    Antall liker
    692
    Sted
    BERGEN
    Torget vurderinger
    71
    Årets Album 2016 - Plass 2

    "The mystery lights - s/t - 7,0"

    Denne har eg vel nevnt "eit par gonger før", og i og med at vi har besøk og eine med det andre, så lar eg det være med nok ein gong å konstantere at dette er ei heidundrandes fet skive! Skrammel fra øvst på hyllo....
    Da sees vi vel kanskje her: Perfect Sounds Forever

    ...eller rettere sagt der.

    e
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Årets Album 2016 - Plass 2

    "The mystery lights - s/t - 7,0"

    Denne har eg vel nevnt "eit par gonger før", og i og med at vi har besøk og eine med det andre, så lar eg det være med nok ein gong å konstantere at dette er ei heidundrandes fet skive! Skrammel fra øvst på hyllo....
    Da sees vi vel kanskje her: Perfect Sounds Forever

    ...eller rettere sagt der.

    e
    Jepps. Billetter hanket for lengst :)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Jada neida...

    Her skjer det jo sløyt & drøyt masse om dagen. Fikk nok av å flytte på den hesens reima - grammofonsnurra var ikke optimal for et heseblesende liv i 45 rpm, så ville ha noe mer brukervennlig (= Knapp ;D). Så har rett og slett gjort sånne anleggs-relaterte greier. Sheriffen av Nottingham (Spacedeck) må gå, og inn med et presumptivt opplyst tilfelle av ei snurre.

    IMG_6282.jpeg


    Denne har tatt plassen til den trofaste gamle traveren. Denne er vel enda eldre, så får eg bare håpe den blir minst like trofast. Inntrykkene etter at den kom i hus i går kveld er vel egentlig ganske så positive. Det speller no musikk, og det var det som var planen.

    speller.jpg


    Så sånn ser det ut i ei uryddig og noe mørklagt stue nå om dagen.
    Bildene er tatt av et forhenværende forummedlem som var med som mental støtte under gårsdagens ned- og oppkobling.

    Huff, alt dette anleggs-maset. Blir noen år til neste gang.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kul! Oracle Delphi Mk1?

    Ikke kast ut Spacedeck-en. Det er plass til den der blomstervasen står! :)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Gratulerer nok en gang Townes , nå er du på singel-kjøret. Like godt som heroin! O0
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    For å gjøre en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang histore kort

    Oracle mk1 funka dårlig, viste seg å ha masse speed issues. Ble sendt i retur etter 48 timer. Hadde fortsatt veldig lyst på Oracle. Kjøpte ny Oracle.

    Verden er jammen liten. Forrige helg fikk eg hjelp av Fjellreven til å sette opp det som skulle være ventesnurre mens eg spinket og sparte til noe morro dukket opp, Nottinghamen røk til da eg ble momumentalt lei av å fløtte på reima.

    På mandag dukket det noe morro opp. Til alt overmål er det en nabo som selger morroa. What are the odds lizm? Så da var det egentlig ikke så mye annet å gjøre enn å la det stå til - igjen. Satser på at denne gangen har snurra kommet for å bli. Har spilt et par timer i dag, og foreløpig lukter og smaker det fuggel.

    Legger ut noen sånne bilder som et eminent og savnet hfs-medlem knipset i formiddag.

    1.jpg
    2.jpg
    3.jpg
    4.jpg
    5.jpg


    Liker den eg. Placebo or not.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    @E. Largo

    Thx! Ja, armen er visstnok fancy ja - bare verkøtyet og utstyret gjorde meg svimmel. Eg klarer å heve og senke armen, resten av justeringen har eg andre som tar seg av :)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Thx Karmana!

    Eg har forresten vært helt spinnvill på haifaifronten i sommer. For å gjøre ting litt enklere for fruen, så slo eg til på et decent tilbud (virket det som i alle fall) på komplett, og kjøpte en sånn der hightech fancy bt-høyttaler. Harman/Kardon Onyx4. Syns dette spiller helt levelig fint eg, perfekt til å sjekke ut ny musikk fort&gæli via spottern.

    Ganske mye bass fra en sånn liten tass. Filmet litt, men tror ikke mobil+youtube er egnet til å gjengi lyden den lager. Men her er'n vaffal.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn