Hvorfor har HiFi generelt blitt så kjedelig?

Hvorfor har HiFi generelt blitt så kjedelig?

  • Tull og tøys, det er veldig interessant her.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Ja, dessverre har den blitt det.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Det meste føles bare utdebatert.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Jeg bytter ikke HiFi utstyr så ofte lengre.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Gidder ikke å få kritikk for mine meninger lengre.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Det er du som er kjedelig.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Mye av det virkelig interessante skjer i vennetrådene og i mitt anlegg trådene, hvor vi klør hverand

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fordi kranglefantene er blitt borte.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fordi kranglefantene er blitt borte dessverre.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Interessante tråder blir dyttet ned i lite aktive"forskjeller" avdelingen.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Finanskrisen har skylden.

    Stemmer: 0 0.0%
  • Destruktiv dustetråd, Lyngen.

    Stemmer: 0 0.0%
  • HiFi interessen er dalende.

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0
U

utgatt60135

Gjest
Stem på så mange du vil :). Har jeg glemt noen alternativer?

Det jeg synes er litt rart er at det er så få tråder om "hva skal jeg kjøpe nå" tråder og ikke minst noen som virkelig tester produkter mot hverandre. Skulle nesten tro mange er interessert i det, men neida. Vi tar bare sjansen og heldigvis er det omtrent ingen som var uheldig med et dårlig valg.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Hva er hensikten her?
Stilles det spørsmål om det er hifi som er kjedelig eller om det er hifisentralen som er kjedelig?
Spørsmålet tyder på førstnevnte, svaralternativene på sistnevnte.
Det blir vanskelig å svare når spørsmålet ikke er oppfattet.
 
U

utgatt60135

Gjest
I HiFi generelt var det mye liv og røre før synes jeg, nå synes jeg det har vært bare kjedelige tråder i lang tid. Så jeg spør om det er bare jeg som synes det eller hvorfor det har blitt slik. Jeg savner høyere temperatur rett og slett.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
I HiFi generelt var det mye liv og røre før synes jeg, nå synes jeg det har vært bare kjedelige tråder i lang tid. Så jeg spør om det er bare jeg som synes det eller hvorfor det har blitt slik. Jeg savner høyere temperatur rett og slett.
For lite krangling ?
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.988
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Kanskje det har vist seg å funke med alle de ulike avdelingene? Musikk for de som liker det, kabelrør for de som liker det, vinyl til de som liker det, forskjeller og testmetodikk til de som vil ha et alternativ til kabelkrangling i ny og ne, vennetråder til de som ikke gidder å krangle, off-topic til de som sitter på psykiatrisk og har nettilgang( ;D), osv osv.

Man legger jo hodet på blokka tross alt, ved å legge ut en eller annen tips ønskes tråd på generelt. Det tar jo ikke så lang tid før kranglingen er ett faktum og rådene glimrer med sitt fravær, eller i beste fall er:
"kjøp sånn som jeg har, den er best i verden", "det ligger en ... på børsen akkurat nå, løp og kjøp", og så blir det bare grovere og grovere helt til stakkaren har gitt opp.
Ring a bell, anyone?

Eller: blir det ikke litt "hvorfor vil ingen leke med meg"-aktig det her da? Om jeg kan spørre.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg har nå stemt til tross for en journalistisk, påstående spørsmålsvinkling på jeg ikke kan fordra.
Men så kløktig som du er Lyngen, så var vel nettopp det hensikten, eller ihvertfall en oppfatning du selv kan stå for.
- Ikke gæærn't dette Lyngen, men du tar fullstendig feil  ;D

Til slutt: Alt har et metningspunkt, ta en pause og start pånytt....
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Litt mager rekruttering av nye medlemmer kanskje? Erfarne kranglefanter går lei og forstummer etter en tid. ;)

Mvh
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.598
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hifi er ikke kjedeligre enn en gjør det selv... Og at det går i perioder med aktivitet her er en selvfølge... Nå kommer sola og våren og da blir det enda kjedeligre... Stakkars lyngen.. 8)
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.378
Antall liker
20.783
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det er nok du som er blitt kjedelig, Lyngen. Akkurat som jeg.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Noen punkter jeg kan tenke meg at er medvirkende årsaker:
- Delvis overivrig moderering.
- Koden for å få god lyd er knekt av enkelte.
- Ikke plass til "profiler" med meninger som er litt annerledes enn andres, å være Dualist f. eks er ikke stuereint her.

For meg virker det som om fokuset på sentralen er å skryte mest mulig av seg selv og andre istedenfor å ha en debatt.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.532
Antall liker
3.075
Torget vurderinger
0
Lyngen skrev:
.. ikke minst noen som virkelig tester produkter mot hverandre.
Skulle nesten tro mange er interessert i det, men neida.
Hva kan DU bidra med i så henseende?
Det er ikke få oppfordringer/invitasjoner/anledninger du har fått de siste årene, men du tar vel ikke hintet.
Det er plass til flere på førstkommende lørdag kl. 12:00 på HiFiKlubben i Grimstad - vi er noen som skal "teste" - særlig høyttalerkabler ;)
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
HiFI generelt er ikke kjedelig, men emnet HiFi generelt her på sentralen er til tider kjedelig, liker godt høyde under taket som det var i gode gamle dager ;D
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Lyngen skrev:
Stem på så mange du vil :). Har jeg glemt noen alternativer?
Ja det har du. Valget som mangler er 'Fordi det er så mange surmaga kranglefanter aktive'
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Kanskje på tide med en verve kampanje.
Alt kan umulig være ferdigdebattert
Litt nytt blod kunne muligens gjøre susen :D
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
675
Antall liker
319
Torget vurderinger
2
Kjedelig? Tror jeg bare er mer optatt av å høre på musikk, ikke utstyret.
 

the_eye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
244
Antall liker
2
hadde det ikke vært for noen gjengangere med større grad av erfaring og teknisk forståelse på DIYavdelingen så hadde det ikke vært mye igjen av hifisentralen. f.eks avforum sine sider har mer totalt sett!
sentralen var morro i starten når det var lite annet.. men tiden går. ::)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Flageborg skrev:
Lyngen skrev:
.. ikke minst noen som virkelig tester produkter mot hverandre.
Skulle nesten tro mange er interessert i det, men neida.
Hva kan DU bidra med i så henseende?
Det er ikke få oppfordringer/invitasjoner/anledninger du har fått de siste årene, men du tar vel ikke hintet.
Det er plass til flere på førstkommende lørdag kl. 12:00 på HiFiKlubben i Grimstad - vi er noen som skal "teste" - særlig høyttalerkabler ;)
Og ditt bidrag er å slenge med surleppa når andre prøver å dra igang positive aktiviteter. ??

jfr. en annen aktuell tråd under foreninger.

tsk tsk

Edit: Nå er jo den oppklart i aktuelle tråd da...... ;) ;) ;)
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.532
Antall liker
3.075
Torget vurderinger
0
ErosLoveking skrev:
Og ditt bidrag er å slenge med surleppa når andre prøver å dra igang positive aktiviteter. ??

jfr. en annen aktuell tråd under foreninger.

tsk tsk
Nå er innlegget du nevner "oppgradert" - kanskje du skjønner litt mer nå?
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Flageborg skrev:
ErosLoveking skrev:
Og ditt bidrag er å slenge med surleppa når andre prøver å dra igang positive aktiviteter. ??

jfr. en annen aktuell tråd under foreninger.

tsk tsk
Nå er innlegget du nevner "oppgradert" - kanskje du skjønner litt mer nå?
Ohoi!! hvor vi snakker om hverandre, sjekk editen min du ikke fikk med i din quote.

Vi legger den død. ::) ;D
 
T

Torget

Gjest
Ja, dessverre har den blitt det.
Det meste føles bare utdebatert.
Gidder ikke å få kritikk for mine meninger lengre.
Mye av det virkelig interessante skjer i vennetrådene og i mitt anlegg trådene, hvor vi klør hverandre på ryggen.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.532
Antall liker
3.075
Torget vurderinger
0
ErosLoveking skrev:
Flageborg skrev:
ErosLoveking skrev:
Og ditt bidrag er å slenge med surleppa når andre prøver å dra igang positive aktiviteter. ??

jfr. en annen aktuell tråd under foreninger.

tsk tsk
Nå er innlegget du nevner "oppgradert" - kanskje du skjønner litt mer nå?
Ohoi!! hvor vi snakker om hverandre, sjekk editen min du ikke fikk med i din quote.

Vi legger den død. ::) ;D
;D
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Huff ja, ikke godt det her.

Starter noen en tråd som er litt kontroversiell blir denne automatisk idiotforklart og lynsjet av de vise.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Lyngen skrev:
I HiFi generelt var det mye liv og røre før synes jeg, nå synes jeg det har vært bare kjedelige tråder i lang tid. Så jeg spør om det er bare jeg som synes det eller hvorfor det har blitt slik. Jeg savner høyere temperatur rett og slett.
For lite krangling ?
Pøh

Jeg, Høvdingen og en liten gjeng med andre folk krangla så busta føyk her en natt, vi! Så ikke ta den! ;)
 
V

vredensgnag

Gjest
Det er så mye det ikke er lov å si at det blir kjedelig å lytte.
 
T

Torget

Gjest
vredensgnag skrev:
Det er så mye det ikke er lov å si at det blir kjedelig å lytte.
Gjelder ikke det overalt nå om dagen? :)

Måtte vel komme til til "Generelt"-forumet også til slutt. Dessværre har dette skjedd nå.
 
B

brand-x

Gjest
Burde heller stilt spørsmål om all denne modereringen av enkelte har resultert i att enkelte ikke gidder å bidra mer.... Det er mange som har blitt borte eller er mindre aktive som gjorde debatter innholdsrike tidligere... Det har ikke bestandig vært like demokratiske rettigheter i en del debatter... Så ekskluderings politikken har tydligvis fungert, spesielt ovenfor de som ikke finner tilhørighet til dyrt er best... Og att kabler har like stor betydning som cd-spillere etc...

mvh
:-\
 
U

utgatt60135

Gjest
Ja, kommentarene viser at årsakene er mange.

Selv tror jeg mange interessante tråder i HiFi generelt uteblir fordi endel velger å poste i vennetråder eller i "mitt anlegg" i stedet. Og jeg tror de fleste vegrer seg for å ytre seg der om de ikke passer "vennene". Kanskje vi burde poste mer i HiFi Generelt for større deltagelse og friskere debatt?

For min del så har jeg nådd et mer en tilstrekkelig nivå i tillegg til at jeg er veldig fornøyd med synergien og ikke minst så har jeg ikke har råd til å gå videre. Da kan jeg ikke bidra stort. Og så har jeg gått litt tom for emner å diskutere. Vi når også et metningspunkt når det stort sett er de samme som deltar tror jeg. En foreslo en vervekampanje. Slett ikke dumt. Tror ikke det er få HiFi interesserte som ikke bryr seg om å diskutere på nett, eller kjenner kanskje ikke til sentralen i det hele tatt.

Interessant at så mange flere tok med "dessverre" når det kommer til kranglefanter. Krangletråder er veldig bra for engasjementet, hvis vi bare hadde klart å diskutere med høy temeratur uten å bli for sure på hverandre.
 
V

vredensgnag

Gjest
Nja, de som var skyldige i audiofil blasfemi ble vel skyflet inn i egne avlukker fordi "de ødela for andre" ...
I mitt forrige nick-liv gikk jeg lei av superhårsåre PM og Høvdinganrop fra de som ble surest når jeg kom med mitt. Så nå myser jeg omkring og lærer, samt plukker opp en masse fine musikktips jeg ellers ikke ville kommet over.

;D
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
brand-x skrev:
Burde heller stilt spørsmål om all denne modereringen av enkelte har resultert i att enkelte ikke gidder å bidra mer.... Det er mange som har blitt borte eller er mindre aktive som gjorde debatter innholdsrike tidligere... Det har ikke bestandig vært like demokratiske rettigheter i en del debatter... Så ekskluderings politikken har tydligvis fungert, spesielt ovenfor de som ikke finner tilhørighet til dyrt er best... Og att kabler har like stor betydning som cd-spillere etc...

mvh
:-\
Tiltredes.

Moddinga av Mbare-tråden tok litt piffen fra meg.
Forøvrig et eksempel på en vennetråd som har vært levende og leseverdig over mange sider, og som ikke bare er "scratch my back...."

Motsetninger må tollereres, selvsagt må de mest hårreisende usaklighetene og/eller personhetsene slås ned på. Det gjelder begge sider i en opphetet debatt,men i det siste virker det som om noen vandrer rundt som fredete hellige hifi-kyr, og det er kjipt :-X

For min egen del så kommer jeg til å svime mer rundt i min egen bilde-hjemme hos meg selv tråd om noen uker, samt musikksidene.
Føler jeg har mer å bidra med emner om musikk og platesamling, enn utstyr, siden jeg ikke er så opptatt av stash (som jeg burde være?)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
brand-x skrev:
..Så ekskluderings politikken har tydligvis fungert, spesielt ovenfor de som ikke finner tilhørighet til dyrt er best... Og att kabler har like stor betydning som cd-spillere etc...

mvh
:-\
.. eller omvendt for den del.

Vreden; det er der jeg har endt også; snuse på musikk og diskutere musikk, og diskutere den hifien jeg er glad i med likesinnede i egnede tråder. Personlig er jeg veldig fornøyd med den freden det gir å få diskutere med folk som deler ens interesse for musikk og som deler ens syn på musikkreproduksjon så man kan berike hverandre, istedet for å tøve rundt og argumentere med folk på Hifi Generelt som man har fint lite til felles med.

Mvh Vidar P
 
U

utgatt60135

Gjest
En enda bedre innfallsvinkel synes jeg er å kunne fortsette å debattere friskt, men med en forståelse og aksept for at andre tenker og opplever HiFi anderledes enn seg selv. At det er flere veier til rom. Her har mange forbedringspotensial synes jeg.
 
S

slowmotion

Gjest
Jeg er en av dem som stemte "Fordi kranglefantene er blitt borte dessverre".

IMHO: Det kan virke som om takhøyden her på Sentralen har blitt lavere.

Jeg får av og til følelsen av at "alternative" meninger skyves under teppet
for å bevare den "hyggelige" stemningen på Sentralen for enhver pris.

Modereringen av Mbare tråden var - også for meg - komplett uforståelig.

Forøvrig:
Jeg synes det er blitt for mange avdelinger her,
og de interessante trådene blir ofte gjemt bort i en eller annen underavdeling,
så flertallet skal "slippe" å lese om det.


På den annen side, en måte å gjøre HiFi Generellt mer interessant på er jo at brukerene ( det er oss ) skriver flere interressante innlegg.
Det er jo heller ikke alltid så lett.

;)
 
V

vredensgnag

Gjest
Nja, slowmotion, det skal veldig lite til før HiFi-politiet (ikke Høvdingen, men presteskapet) slår på blålys og sirener og kommer etter ulike utsagn.
;D

Men jeg kan jo prøve meg på et kontroversielt utsagn, så får vi se hvordan det går.

Folk som bruker dager på å pakke ut hifi-komponenter, og som legger ut mengder av bilder av uvesentlige detaljer, lyssatt og pusset på inn i helvete, uten å bry seg om spesifikasjoner eller innmat, har ikke filla peiling på god lyd. Denslags avslører bransjen, som driver mer med kosmetikk og fesjå enn med substans og innmat - det er simpelthen en feilprioritering.
Tok kontakt med ARCAM en tid tilbake, hadde vært innom nettsidene deres og funnet en mengde jålebilder av komponentene, men null info og ingen indikasjon/illustrasjon av tilkoblingsmuligheter. Fikk som svar tilbake at de måtte le selv når de skjønte hvor grunn siden var blitt, det ville bli rettet på straks.

Jeg syns folk som er opptatt av hifi skal pakke vekk kamera og hente frem ørene.

 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
vredensgnag skrev:
Nja, slowmotion, det skal veldig lite til før HiFi-politiet (ikke Høvdingen, men presteskapet) slår på blålys og sirener og kommer etter ulike utsagn.
;D

Men jeg kan jo prøve meg på et kontroversielt utsagn, så får vi se hvordan det går.

Folk som bruker dager på å pakke ut hifi-komponenter, og som legger ut mengder av bilder av uvesentlige detaljer, lyssatt og pusset på inn i helvete, uten å bry seg om spesifikasjoner eller innmat, har ikke filla peiling på god lyd.
Auda! Nå er du slem ;D Vil legge til at de kan ikke være spesielt opp av å lytte til musikk heller pga att avspillingsutstyret er pakket inn i lange tider
 
V

vredensgnag

Gjest
65finger skrev:
vredensgnag skrev:
Nja, slowmotion, det skal veldig lite til før HiFi-politiet (ikke Høvdingen, men presteskapet) slår på blålys og sirener og kommer etter ulike utsagn.
;D

Men jeg kan jo prøve meg på et kontroversielt utsagn, så får vi se hvordan det går.

Folk som bruker dager på å pakke ut hifi-komponenter, og som legger ut mengder av bilder av uvesentlige detaljer, lyssatt og pusset på inn i helvete, uten å bry seg om spesifikasjoner eller innmat, har ikke filla peiling på god lyd.
Auda! Nå er du slem ;D Vil legge til at de kan ikke være spesielt opp av å lytte til musikk heller pga att avspillingsutstyret er pakket inn i lange tider
Vel, når mistanken melder seg at enkelte bytter komponenter fordi de er gått lei av å fotografere dem, så er det kanskje berettiget kritikk.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
det er ihverfall noe å undres over det å kjøpe dyre musikkavspillings dingser for å bruke til motiver. Jeg ville fylt frukfatet eller kjøpt en blomsterkvast
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Så ble da endelig denne tråden også for besværlig for "ordenspolitiet"... ::)
 
Topp Bunn